Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@13:15:42 GMT

برادرانی که در لالیگا تاریخ ساز شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۳۳۵۹

برادرانی که در لالیگا تاریخ ساز شدند

شاهد حضور برادر جدید ویلیامز در بیلبائو هستیم و به نظر می رسد او ستاره ای آینده دار باشد.

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 62 تساوی 2-2 بیلبائو مقابل رئال وایادولید در اواخر آوریل تاریخ سازی رقم خورد.. در این لحظه بود که نیکو ویلیامز 18 ساله پا به زمین گذاشت و به 627مین بازیکنی تبدیل شد که برای اولین بار در تیم اصلی بیلبائو بازی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط 10 دقیقه بعد، هنگامی که برادر بزرگتر او یعنی نیکو ایاناکی نیز وارد زمین شد، برش دیگر از تاریخ نیز رقم خورد. برادران ویلیامز اولین برادران بعد از پاتکسی و جولیو سالیناس در سال 1986 بودند که در ترکیب بیلبائو همزمان بازی کردند.

 

 

داستان آنها یک داستان الهام بخش است. آنها از پدری غنائی و مادری لیبریایی که همدیگر در اردوگاه پناهجویان ملاقات کرده و برای شروع زندگی جدید به اسپانیا فرار کرده بودند، متولد شدند. آنها ابتدا به بیلبائو رسیدند و سپس در پامپلونا (شهری که در سراسر جهان برای فستیوال گاو بازی اوایل ژوئن شناخته) ساکن شدند. ایناکی و نیکو، این دو برادر در تاریخ پس از جوناس رامالو، بازیکن بومی بیلبائو در سال 2011، به دومین و سومین بازیکن سیاه پوست تیم اول باشگاه بیلبائو تبدیل شده اند، باشگاهی که منحصرا به استعدادهای بومی متکی است.

 

ایناکی با حضور در سری اول مستند لالیگا و آمازون در سال 2018، از احساس غرور خود در نمایندگی از گروه های مختلف هنگام حضور در هر مسابقه با لباس بیلبائو صحبت کرد. کاری که اکنون او در 190 بازی متوالی در لالیگا انجام داده است.

 

این جوان 26 ساله گفت: "احساس غروی می کنم که مردم سیاه پوست و آفریقایی به من افتخار می کنند. حرف هایی مانند "چگونه یک بازیکن سیاه پوست می تواند برای بیلبائو بازی کند؟" را می شنوید و می خوانید. من سیاه پوست هستم، اما اهل باسک نیز هستم و اینجا متولد شده ام. احساس می کنم اهل باسک هستم و می خواهم درها را به روی همه کسانی که می خواهند برای بازی در بیلبائو مبارزه کرده و سخت تلاش کنند، باز کنم."

 

 

علیرغم امیدواری به رخ دادن این اتفاق، مطمئنا ایناکی در آن زمان نمی دانست که این برادر کوچکترش نیکو راه او را دنبال خواهد کرد. نیکو مانند برادرش فوتبال خود را با بازی در منطقه نزدیک ناوارا آغاز کرد و در ادامه توسط استعدادیاب های باشگاه شناسایی شد تا به آکادمی مشهور و جهانی لزاما برود. استعدادیاب های تیم ملی اسپانیا نیز همچنین مهارت های این وینگر را شناسایی کرده و او را برای تیم های مختلف رده جوانان فراخواندند.

 

نیکو این فصل را با بازی در تیم دوم باشگاه بیلبائو آغاز کرد. زدن 9 گل او در 22 بازی توجه مارسلینو، سرمربی تیم اصلی را جلب کرد و او در طول هفته به طور مرتب در تمرینات تیم اصلی شرکت داشت. آخرین گل های او در ترکیب تیم دوم بیلبائو گلزنی از روی نقطه پنالتی در برابر کالاهورا سه روز قبل از اولین بازی در ترکیب اصلی به ثمر رسید.

 

همیشه مقایسه هایی با برادر بزرگتر انجام می شود و مربیان آکادمی توضیح دادند که نیکو بسیار آرام است اما هنوز سرعتی مانند برادرش ندارد. با این حال کنترل و مهارت فنی او ممکن است از برادرش بهتر هم باشد.

 

این بازیکن نوجوان که قادر به بازی در جناح چپ یا راست است، در تمام طول فصل برای مدافعان تیم هایی دسته پایین تر مشکل ساز بوده و اکنون به دنبال تکرار همان روند در سطح لالیگا نیز است. با تمدید قرارداد برادر بزرگتر به نام ایناکی تا سال 2028 و تمدید قرارداد فعلی نیکو تا سال 2024، این دو برادر می توانند تا چندین سال آینده خط حمله بیلبائو را رهبری کنند.

 

 

همانطور که ایناکی گفت، نیکو، این ستاره در حال ظهور هنوز کارهای زیادی پیش رو دارد. ایناکی ویلیامز چند روز پس از اولین حضور نیکو در میدان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "این رویایی بود که به حقیقت پیوسته است. وقتی وارد باشگاه بیلبائو شدم آرزو داشتم به تیم اول برسم. سپس وقتی برادرم به اینجا آمد رویای من حضور همزمان در رختکن با او بود. اکنون می توانیم بگوییم که به این هدف رسیده ایم، اگرچه هنوز چیزهای زیادی در انتظار ما است. او جوان است و جای پیشرفت دارد. فقط مهم این نیست ککه به تیم اول برسید، بلکه باید جایگاه خود را حفظ کنید و من می کنم با سخت کوشی و فداکاری می توان به همه چیز رسید."

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

اتلتیک بیلبائو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: اتلتیک بیلبائو سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکو خنتو، اسطوره‌ای که به تنهایی از اتلتیکو مادرید جام لالیگا برده است!

یک بازیکن رئال به تنهایی بیشتر از تمام قهرمانی‌های اتلتیکو جام لالیگا را بالای سر برده است.

به گزارش فارس، 4 فوتبالیست پرافتخار تاریخ باشگاه رئال(بنزما، مارسلو، ناچو، مودریچ) با 25 جام قهرمانی به گرد پای پاکو خنتو، اسطوره ای با 12 قهرمانی لالیگا نمی‌رسند.

خنتو با 12 قهرمانی لالیگا و 6 قهرمانی در اروپا رکورددار این دو جام در تاریخ فوتبال به شمار می‌آید.

اسطوره رئال به تنهایی بیشتر از اتلتیکو مادرید به عنوان سومین تیم پرافتخار تاریخ لالیگا با 11 جام، قهرمانی کسب کرده است.

بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا از سال 1953 تا 1971 به عنوان وینگر رئال مادرید نقش آفرینی کرد و موفق شد در این مدت 18 ساله 428 بازی انجام دهد و 128 گل برای قوهای سپید به ثمر برساند.

نشریه آس می‌نویسد که لوکا مودریچ، کاپیتان رئال مادرید اگر بتواند در این فصل با رئال بار دیگر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود به رکورد تاریخی خنتو با 6 قهرمانی اروپا می‌رسد.

بر اساس گزارش رسانه مادریدی 8 بازیکن پرافتخار رئال در کسب قهرمانی لالیگا به ترتیب زیر است:

1-پاکو خنتو (12 قهرمانی)

2-پیری (10 قهرمانی)

3-آمانیکو آمارو (9 قهرمانی)

4-سانتیلانا (9 قهرمانی)

5-کاماچو (9 قهرمانی)

6-دی استفانو (8 قهرمانی)

7-میگوئل آنخل (8 قهرمانی)

8-مانوئل سانچز (8 قهرمانی)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاکو خنتو، اسطوره‌ای که به تنهایی از اتلتیکو مادرید جام لالیگا برده است!
  • ژیرونا ششمین تیم تاریخ لالیگا که در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل بارسلونا +4 گل می‌زند
  • جای ال‌کاپیتانو خالی؛ سرخیو راموس قهرمانی رئال مادرید را تبریک گفت + عکس
  • با عبور از زیدان؛ کارلو آنچلوتی دومین سرمربی پرافتخار تاریخ رئال مادرید شد
  • پرافتخارترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید؛ ناچو و مودریچ به صدر رسیدند
  • رسمی؛ رئال مادرید برای سی‌وششمین بار قهرمان لالیگا شد
  • جادوگر، جاودانه شد؛ لوکا مودریچ رکورد تاریخی در رئال مادرید را شکست!
  • ضربه به غرور و حیثیت کاتالونیایی بارسا
  • ادای احترام زیبای ختافه به مادران بازیکنان (عکس)
  • دو گل اینیاکی ویلیامز مقابل ختافه روی دو پاس گل برادرش نیکو ویلیامز (ختافه 0-2 اتلتیک بیلبائو)