Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:27:46 GMT

جاذبه های گردشگری در ارمنستان و وان با سفر باتو

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۳۴۰۸

خبرگزاری آریا- کشور زیبای ارمنستان همواره مقصدی ایده ال برای گردشگران ایرانی بوده و سفر به این شهر هر ساله با آغاز فصول گرم سال آغاز می شود . ارمنستان و به خصوص پایتخت زیبای آن شهر ایروان ، دارای طبیعتی شگفت انگیز ، تاریخی کهن و جاذبه های شهری بسیار است .

در ادامه باید افزود این کشور از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار بوده و همجواری آن با کشورمان ایران سبب شده که سفر به آن آسان و نسبتا ارزان باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر قصد داریم تا شما را با برخی از جاذبه گردشگری معروف در کشور ارمنستان  و  تور ارمنستان لحظه آخری و شهر ایروان آشنا کنیم و اطلاعاتی هر چند اندک در اختیارتان قرار دهیم .  پس تا انتها با ما همراه باشید:

رصد خانه کاراهونج که به آن استون هنج نیز گفته می شود

برای درک بهتر تاریخ و تمدن هزاران ساله این سرزمین شما را به بازدید از رصد خانه کاراهونج دعوت می کنیم . رصد خانه Karahunj یکی از برجسته ترین آثار باستانی در کشور ارمنستان است و نکته شگفت انگیز اینکه باستان شناسان قدمت آن را در حدود سه هزار و پانصد سال پیش از استون هنج انگلستان تخمین زده اند .

 این بنای خارق العاده اما ساده به تبعیت از اصول پیچیده ریاضی ساخته شده و دسترسی به چنین دانشی در هزاران ساله پیش  ، همه دانشمندان را به شگفت وا داشته است . کلمه "کارا" در زبان ارمنی به معنای سنگ است و "هنج" نیز در زبان لاتین به معنای ایستاده و آویزان است و در مجموع به معنای سنگ آویزان شده است . در این رصدخانه دویست و بیست و سه سنگ به صورت ایستاده در روی زمین قرار داده شده که برای تعیین اوقات روز ، ماه و سال مورد استفاده قرار می گرفت  .

صومعه تاتو

صومعه تاتو (Tatev) از دیگر شگفتی های کشور ارمنستان است که بر فراز ارتفاعات و بر روی صخره ای به نام جرج  بنا گردیده است . این صخره ها از هر سو به دره هایی با شیب بسیار تند منتهی می شود و دسترسی به آن در گذشته و با نبود امکانات لازم بسیار سخت و غیر ممکن بود . از این رو باستاشناسان از چگونگی ساخت آن و حمل مصالح به آن نقطه در شگفت هستند .

دور تا دور این صومعه را طبیعتی شگفت انگیز و سرسبز در بر گرفته و حین تماشای این منظره برای ساعتها خیره و متحیر خواهید بود . این صومعه برای سالیان سال محل زندگی راهبان مسیحی بوده و همچنین از آن به عنوان دژ دفاعی استفاده می شد . جالب است بدانید معماری منحصر بفرد و زیبای این صومعه که تا کنون نیز از گزند گذر زمان به دور مانده ، مورد توجه معماران بسیاری قرار گرفته و صومعه و کلیساهای بیشماری از این سبک معماری بهره برده اند . 

آتایوس سیلور  Atayos Silver

در نهایت به معرفی مرکز خرید خوب و مشهور آتایوس سیلور (Atayos Silver) می پردازیم و پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع طلا ، نقره ، اکسسوری و ساعت و  همچنین انواع پوشاک سری به آن بزنید . البته در این مجموعه فروشگاههای مختلفی به عرضه انواع شیرینی جات سنتی این شهر پرداخته که اتفاقا برای تهیه سوغات گزینه مناسبی است .

در ادامه شما را با برخی از رستوران محبوب و با کیفیت شهر وان آشنا می کنیم .

در ابتدا باید بگوئیم در این شهر رستوران های خوب و با کیفیت بسیار دیده می شود و همگی با انواع خوراکی های لذیذ ترکی و انواع کباب ها از مسافران پذیرایی می کنند . و از آنجائیکه ذائقه ترک ها با ما ایرانیان همخوانی دارد ، با مشکل چندانی برای یافتن رستوران و خوراکی لذیذ مواجه نخواهید شد .

رستوران آکدامار وان Akdamar Restaurant

این رستوران شگفت انگیز در جزیره آختامار قرار دارد و می توانید با قایق به جزیره Akdmar رفته و پس از گشت و گذار بیاد ماندنی در طبیعت زیبای این جزیره ، مهمان رستوران با کیفیت آکدامار باشید . بهتر است بدانید این رستوران دارای منویی بسیار متنوع است ولی خوراک های دریایی آن بیشترین شهرت را دارند .  تور وان زمینی را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

دمک کباب وان Damak Kebap

پیشنهاد بعدی ما رستوران خوب دمک کباب است که آوازه کباب های چرم و نرمش به گوش مسافران نیز رسیده و در میان ایرانیان نیز محبوب است . طمع و مزه کبابهای این رستوران شبیه به کباب کوبیده ما ایرانی هاست و در کنار آن انواع سبزی های خوش عطر سرو می گردد . این رستوران در خیابان جمهوریت قرار دارد و با اینکه خیلی بزرگی ندارد ، اما بسیار پر طرفدار و مشهور است .

بیشتر بخوانید

رستوران الیت Elite Restaurant

یکی از معروف ترین رستورانهای شهر وان ترکیه ، رستوران الیت نام دارد که دارای محیطی شیک و زیبا بوده و  بوفه آن انواع صبحانه های محلی و بین المللی را سرو نموده و برای وعده های نهار و شام نیز با انواع  غذاهای لذیذ ترکی و همچنین انواع غذاهای معروف ایتالیایی از مشتریان پذیرایی می شود  .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری ارمنستان وان سفر باتو شگفت انگیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور

کافه رستوران شایسته میزبان عادل فردوسی پور بود.

عادل فردوسی پور مجری نام آشنای دنیای فوتبال شبی را به همراه عوامل اجرایی تیم رسانه ورزش در کافه رستوران شایسته واقع در منطقه درکه گذراند.

کافه رستوران شایسته یکی از زیباترین مراکز تفریحی و پذیرایی در شمال تهران است که امکانات متنوعی را در اختیار مهمانان قرار می دهد. گروه رسانه ورزش با سرپرستی فردوسی پور، ضیافت مجلل و رنگارنگ خود را در این مجموعه برگزار کرده و از امکانات آن لذت بردند.

اگر تجربه این مجری محبوب و قدیمی برای شما هم جذاب است بد نیست سری به مجموعه بزرگ شایسته واقع در درکه پشت خانه معلم بزنید.

برخی امکانات رستوران شایسته عبارتند از:
-پارکینگ مستقل
-فضای بازی کودکان
-آلاچیق و فضای سبز
-موسیقی زنده
-انواع غذاهای ایرانی و خارجی
-تالارپذیرایی
-کافی شاپ
-روف گاردن

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد