Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:54:39 GMT

حادثه تروریستی مدرسه سید الشهداء افغانستان را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۳۵۲۲

حادثه تروریستی مدرسه سید الشهداء افغانستان را محکوم کرد

علی جدی روز دوشنبه  در این پیام نوشت : در پی انفجار تروریستی اخیر در نزدیکی مدرسه سید الشهدا در غرب کابل و کشته شدن بیش از ۶۰ تن که اکثرا کودکان مظلوم و بی گناه بودند.جنایتی وحشیانه است که از انسان‌نماهایی برمی‌آید که بویی از انسانیت نبرده‌ باشند
نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم اظهارداشت :   از طرف گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان در مجلس شورای اسلامی حمله‌ی وحشیانه به مدرسه سیدالشهدای غرب کابل که باعث کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر، که اکثر آنان دانش آموزان مدرسه هستند را شدیدا محکوم کرده و مراتب همدردی خود را با سفیر محترم افغانستان در تهران، ملت مظلوم همچنین نمایندگان مجلس و دولت افغانستان ابراز می نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی جدی در ادامه افزود: ایجاد کنندگان گروه‌های تروریستی که؛ امنیت، صلح و ثبات منطقه را با گسترش گروه‌های تروریستی، ذبح منافع نامشروع خود نموده‌اند، در این جنایت ضدبشری شریک هستند. 

وی در ادامه افزود: این اقدامات که با هدف ایجاد خلل در اراده ملت مقاوم افغانستان در رسیدن به صلح و ثبات انجام می شود، راه به جایی نخواهد برد و ملت افغانستان همچنان در مسیر آبادانی کشورشان قدم برخواهند داشت.
روز شنبه هفته جاری تروریست ها با یک خودرو بمب گذاری شده مدرسه سیدالشهدای دشت برجی در منطقه کوه چهل دختران کابل را هدف حمله قرار داد که در اثر آن ۶۳ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند و پیکر قربانیان روز یکشنبه در آیینی در کابل به خاک سپرده شدند.

مدرسه دخترانه سید الشهدا سومین مرکز آموزشی در غرب کابل است که دانش‌آموزان آن به صورت گروهی کشته شدند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی افغانستان مجلس یازدهم شیروان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی افغانستان مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی افغانستان مجلس یازدهم شیروان دانش آموزان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت