Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:00:31 GMT

هوای خراسان شمالی تا 6 درجه گرمتر می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۳۷۲۰

هوای خراسان شمالی تا 6 درجه گرمتر می شود

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت:  با استقرار جوی پایدار در این استان تا پایان هفته جاری ، دمای هوا در نیز  مناطق مختلف تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش  خواهد یافت و پدیده غالب جوی در این خطه شمالشرق کشور وزش باد و افزایش موقت ابر است.
مهری هاشمی دوین روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته با تداوم بارش باران  بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه یکه سعود شهرستان مرزی راز و جرگلان به میزان ۲۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلی متر ثبت شد.
به گفته وی همچنین در این مدت کوسه در شهرستان شیران با 6 درجه سانتیگراد خنک ترین و دشت شهرستان گرمه در جنوبغربی استان با 27 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان خراسان شمالی بودند.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی  در این مدت کمینه دمای بجنورد  مرکز استان را ۱۰ و بیشینه دمای آن ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد.

استان خراسان شمالی در منطقه آب و هوایی معتدل کوهستانی قرار دارد و میانگین بارندگی سالانه در خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر می رسد که در نیمه نخست سال جاری میزان این بارش ها طبق گزارش هواشناسی نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد کاهش یافت به طوری که 59 درصد از گستره استان در خشکسالی شدید تا خفیف قرار گرفت.
اگرچه بارش یک هفته گذشته در خراسان شمالی با وجود بر جای گذاشتن حدود 600 میلیارد ریال خسارت ، طراوتی به بخشی از اراضی کشاورزی در این استان بخشید، ولی بنا به اظهار کارشناسان تاثیر چندانی در رویش مجدد اراضی دیمزار خسارت دیده از خشکسالی و آبگیری سد ها نداشت..

برچسب‌ها بجنورد وضعيت هوا اداره کل هواشناسی خراسان شمالی خراسان شمالی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وضعيت هوا اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بجنورد وضعيت هوا اداره کل هواشناسی خراسان شمالی خراسان شمالی سازمان هواشناسی اخبار کنکور درجه سانتیگراد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید، امروز و فردا در قم

کارشناس اداره کل هواشناسی استان با اشاره به وزش باد نسبتا شدید تا شدید در همه مناطق گفت: تاکنون بیشترین سرعت وزش باد در شهر قم ۵۵ کیلومتر در ساعت بوده و شهر سلفچگان هم با ۶۵ کیلومتر در ساعت بیشترین میزان سرعت وزش باد را در استان داشته است. 

مرتضی صبوری افزود: وزش باد شدید تا نیمه شب ادامه دارد و پس از آن از میزان سرعت وزش باد کاسته خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گفت: عصر فردا دوباره شاهد وزش باد نسبتا شدید تا شدید خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: انتظار داریم روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی، شاهد رگبار و رعد و برق باشیم. 

صبوری در خصوص تغییرات دمایی هم گفت: امروز حداکثر دمای هوای شهر قم ۲۸ درجه سانتیگراد، فردا ۳۰ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید، امروز و فردا در قم
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • بارش باران تا روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه