Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@02:32:46 GMT

آخرین وضعیت استقلال و پرسپولیس قبل از دربی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۳۷۸۳

آخرین وضعیت استقلال و پرسپولیس قبل از دربی

در فاصله 4 روز مانده تادربی پایتخت بررسی وضعیت استقلال و پرسپولیس خالی از لطف نیست.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و پرسپولیس با گذر از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا و صعود مقتدرانه به مرحله حذفی روزهای پرحاشیه‌ای را تجربه می‌کنند. سرخابی ها دیروز در هفته بیست و دوم لیگ برتر مقابل دو نماینده اصفهان قرار گرفتند و در کسب برد ناکام بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته که حواشی متفاوتی را نیز تجربه کرده اند که می‌تواند در وضعیت آنها قبل از دربی پایتخت را تاثیرگذار باشد.


طبیعی است که با نزدیک شدن به دربی پایتخت کادرفنی دو تیم بیشتر به دنبال برقراری آرامش در تیم شان باشند اما شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن و حواشی پیش آمده در اصفهان در مسابقه پرسپولیس و سپاهان ناخودآگاه برخی حواشی را به دو تیم تحمیل کرده است.


حالا استقلال و پرسپولیس با حاشیه‌هایی متفاوت به دربی می‌رسند و علاوه بر مسائل فنی که برای هردو بسیار مهم است، باید روی مسائل و اتفاقات نیز تمرکز کنند.


در بحث فنی هم با توجه به نتایجی که دیروز حاصل شد، سرخابی ها برای برد در مصاف با رقیب سنتی برنامه ریزی خواهند کرد. قطعا نه فرهاد مجیدی دلش می‌خواهد فاصله امتیازی با پرسپولیس در جدول را ادامه بدهد و نه یحیی گل‌محمدی دوست دارد از سپاهان عقب بیفتد و البته استقلال هم به کورس قهرمانی نزدیک تر شود. 


در چنین فضایی به بررسی وضعیت استقلال و پرسپولیس قبل از دربی پرداخته‌ شده است:

 

**استقلال؛ فرهاد چگونه استقلال را برمی‌گرداند؟


بعد از بازگشت از عربستان فرهاد مجیدی با یک اتفاق غیرمنتظره روبه رو شد؛ جایی که فراز کمالوند دوست قدیمی و مدیرفنی تیمش را به دلیل حضور در راس کادرفنی سایپای تهران از دست داد. اگرچه استقلالی‌ها سعی کردند موضوع جدایی ناگهانی کمالوند با کمترین آسیب به تیم مدیریت شود، اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و این موضوع حواشی متعددی را به همراه داشت. سرمربی استقلال اما سعی کرد با اجرای قوانین سفت و سخت تیمش را از رسانه ها و فضای مجازی و حاشیه‌ای فوتبال دور کند.


حالا استقلالی‌ها مدت زیادی است با هیچ رسانه‌ای گفت و گو نکردند و تنها مصاحبه ها را مدیرعامل، سرمربی و سخنگوی باشگاه انجام می‌دهند. از طرف اخبار مربوط به استقلال هم به طور رسمی از رسانه‌های باشگاه پوشش داده نمی‌شود تا تیم در سکوت کامل خبری آماده دربی شود. 


با این حال این قوانین در مصاف با ذوب‌آهن کارساز نشد تا فرهاد مجیدی اولین شکست لیگ برتری خود در فصل جاری را با استقلال تجربه کند. البته که خستگی ناشی از حضور فشرده در لیگ قهرمانان آسیا یکی از عمده ترین دلایل این شکست بود.


با وجود شکست مقابل ذوب‌آهن اما بازیکنان و کادرفنی استقلال برای مسابقه با پرسپولیس انگیزه های متفاوتی دارد. همانطور که مربیان استقلال اعلام کردند سیستم بازی تیم در مصاف با پرسپولیس با دیدار ذوب آهن فرق دارد و بی تردید علاوه بر کادرفنی که برنامه ریزی متفاوتی برای دربی می‌کنند، بازیکنان هم با استرس و انگیزه بیشتری وارد مسابقه با رقیب سنتی می‌شوند.


مساله مهم درباره استقلال این است که مصدومان پرتعداداین تیم به دربی پایتخت می‌رسند. محمد نادری که دیروز مقابل ذوب‌آهن هم بازی کرد و سایر بازیکنان نیز با نظر پزشکان استراحت کردند تا مقابل پرسپولیس حاضر باشند.


وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و متین کریم زاده 3 بازیکن مصدوم استقلال بودند که با تلاش های کادر پزشکی مشکلی برای مسابقه با پرسپولیس نخواهند داشت. بی تردید اضافه شدن غفوری و اسماعیلی به ترکیب استقلال می‌تواند بسیاری از مسائل را از نظر بار تجربی این تیم در دربی رفع کند.


البته آرش رضاوند با کارت زردی که دیروز مقابل ذوب آهن دریافت کرد، دیدار دربی را از دست داده است. اتفاقی که باعث خواهد شد مجیدی روی جایگزین او فکر کند.

 

**پرسپولیس؛ نگرانی بابت خروج از حواشی و مصدومان


بعد از صدرنشینی در گروه و کسب امتیاز از جدال سرنوشت ساز در اصفهان، اکنون یحیی گل محمدی بار دیگر در دربی حاضر خواهد شد. تساوی‌های پرگل در دیدارهای اخیر که در برخی از آنها نیز شانس با او و تیمش برای برد یار نبود، انگیزه زیادی را برای سرمربی سرخ‌ها شکل داده تا اینبار مقابل فرهاد مجیدی به عنوان پیروز از زمین خارج شود.


با این حال در حال حاضر دو موضوع مهم تمرکز باشگاه و کادرفنی را معطوف به خود کرده است؛ اولی مربوط به حواشی اصفهان است که تنش بزرگی را شکل داده است و مدیریت و کادرفنی به دنبال این است تا در فاصله کوتاه باقیمانده تا دربی موضوعی باعث محرومیت برای بازیکنان و اعضای تیم نشود. آنها طی ساعات اخیر تمامی مستندات خود را در اختیار سازمان لیگ قرار داده‌اند و با اشاره به میزبانی حریف تنش این بازی را متوجه اقدامات آنها دانسته‌اند.


از سوی دیگر بحث مربوط به سه بازیکن مصدوم پرسپولیس نگرانی بزرگی برای کادرفنی خصوصا در دو پست شکل داده است. امید عالیشاه، محمدحسین کنعانی زادگان و سیامک نعمتی سه بازیکن مصدوم پرسپولیس هستند که دو نفر از آنها در پست های حساس این تیم حاضر هستند و غیبت احتمالی آنها می‌تواند دردسر بزرگی برای این تیم در آستانه دربی شکل دهد. قرار است این سه بازیکن بعد از انجام تست و عکسبرداری با نظر کادرپزشکی در تمرینات حاضر شوند و باید دید شرایط برای یحیی و تیمش به چه شکل پیش خواهد رفت.
پرسپولیس بازیکن محرومی ندارد و تنها سه کارته این تیم میلاد سرلک بود که برابر سپاهان کارتی دریافت نکرد تا آنها در صورتی که بازیکنان مصدوم خود را در اختیار داشته باشند، با قوای کامل برابر شاگردان فرهاد مجیدی حاضر شوند.

یحیی گل محمدی (سرمربی) فرهاد مجیدی استقلال تهران دربی (داربی) پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: یحیی گل محمدی سرمربی فرهاد مجیدی استقلال تهران دربی داربی پرسپولیس تهران استقلال و پرسپولیس مقابل ذوب آهن دربی پایتخت فرهاد مجیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تراکتور غول نسازید؛ یک نفر پشت پرده بازی امروز است | پرسپولیس نبازد بهتر است

به گزارش همشهری آنلاین محمد مومنی درباره دیدار آینده استقلال مقابل تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار داشت: بازی بسیار حساسی را شاهد خواهیم بود و به نظرم نباید از تراکتور برای خودمان غول بسازیم چرا که استقلال راه بردن تراکتور را بلد است.

وی افزود: شرایط جدول این دوره از لیگ برتر خیلی ویژه و حساس دنبال می‌شود و پرسپولیس هر لحظه به دنبال لغزش آبی‌پوشان است تا جای آن‌ها را در صدر جدول بگیرد، اما به نظر من اگر بازیکنان استقلال وحدت لازم را داشته باشند به هیچ عنوان کسی نمی‌تواند جای آن‌ها را در صدر بگیرد. قهرمانی دست استقلال است و اگر آن‌ها نخواهند پرسپولیس نمی‌تواند رنگ صدر را تا پایان فصل ببیند.

*تفکرات گل‌محمدی در دیدار تراکتور با استقلال پشت پرده این بازی است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: بهترین نتیجه برای استقلال برد مقابل تراکتور و تساوی پرسپولیس مقابل سپاهان است. تراکتور تیمی تحول یافته و رو به جلو شده است و مطهری سابقه تقابل و پیروزی برابر استقلال در زمانی که در کادرفنی پرسپولیس بود را داشته است. بازیکنان استقلال فنی و پرتلاش هستند و باید مراقب باشند که از این بازی نتیجه لازم را کسب کنند چراکه طی ۲۴ هفته بازی در لیگ زحمات زیادی کشیده شده و حیف است که این بازی را دست کم بگیریم و نهایت توان را برای موفقیت در آن نگذاریم.

مومنی در ادامه درباره تفکرات گل‌محمدی در تراکتور تصریح کرد: شایعات حضور یحیی گل‌محمدی در تراکتور مطرح است و قطعاً در نوع چینش بازیکنان و برنامه‌های هجومی این تیم نقش خواهد داشت و پشت پرده بازی‌های تراکتور خواهد بود. نکونام مربی با دانش و خوبی است و امیدوارم راه‌های نفوذ خط دفاعی را به خوبی ببندد و روی شوت‌های از راه دور تمرکز زیادی داشته باشند چراکه نقطه ضعف تراکتور شوت از راه دور است. امشب به احتمال ۹۰ درصد پیش‌بینی می‌کنم که قهرمان این فصل از لیگ برتر مشخص خواهد شد.

*امیدوارم خالدآبادی اجازه ندهد غیبت حسینی مقابل تراکتور به چشم آید

وی درباره غیبت حسینی مقابل تراکتور و محرومیت وی، اظهار داشت: پلیس ورزشگاه همواره حامی نظم و امنیت هواداران و افراد حاضر در استادیم بوده و به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم، اما کار حسینی خلاف شرع نبوده و جنبه انسان دوستانه داشت. هوادار یا جیمی جامپی که وارد زمین شد به سمت زمین آمد و وقتی احساس ترس کرد درخواست کمک داشت و حسینی در آن زمان برای کمک و جلوگیری از اتفاقات احتمالی جلو رفت، اما باید این نکته را متوجه شویم که حسینی کارش اشتباه و خلاف شرع نبوده و من کار او را انسان دوستانه دیدم.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: در هر حال کمیته انضباطی حکم به محرومیت حسینی داد تا در دیدار مقابل تراکتور غایب باشد. این فرصت خوبی برای خالدآبادی است تا برای اولین در ترکیب استقلال قرار بگیرد و خودی نشان دهد. امیدوارم اجازه ندهد خلأ و غیبت حسینی در دیدار مقابل تراکتور به چشم آید.

کد خبر 848574

دیگر خبرها

  • مورایس: از بازی امشب ما استقلال سود برد
  • روز سرنوشت‌ساز؛ استقلال و پرسپولیس مقابل سرسخت‌ترین رقبا
  • مربی سابق استقلال: با این وضعیت شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است | تیم اوسمار به هر رقیبی حداقل ۲ گل می زند
  • از تراکتور غول نسازید؛ یک نفر پشت پرده بازی امروز است | پرسپولیس نبازد بهتر است
  • ماموریت سخت نکونام در تبریز: دبل کردن تراکتور
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • داور بازی‌های حساس استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • دو برادر در بازی‌های سرنوشت‌ساز استقلال و پرسپولیس
  • «حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!