Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:35:54 GMT

قهر با صندوق‌های رای شیوه درستی برای مطالبه‌گری نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۳۷۸۶

قهر با صندوق‌های رای شیوه درستی برای مطالبه‌گری نیست

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: اجازه ندهیم شیرینی افزایش دستمزد کارگران با افزایش نرخ  تورم  به کامشان تلخ شود.

سیدعلی آقازاده دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در نشست صمیمی با اعضای تشکل های کارگری  که در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه برگزار شد، اظهار کرد: تحقق منویات رهبری در خصوص مشکلات و مطالبات کارگری با اشراف کاملی که به مشکلات کارگری دارند، قطعا موجب رضایتمندی و پویایی فضای کسب و کار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همسان سازی حقوق بازنشستگان را اقدامی شایسته در تامین نیازهای این قشر دانست و افزود: افزایش مناسب در حقوق و دستمزد نویدبخش انگیزه بیشتر برای تقویت امید در بین کارگران است و نباید اجازه دهیم با گرانی و افزایش نرخ تورم شیرینی افزایش دستمزد کارگران به کام آنها تلخ شود.

آقازاده از سه سال اخیر را سیاهترین بازه زمانی اقدام دشمنان برای تشدید تحریم های ظالمانه دانست و افزود: تحریم های بیش از ۸۰ درصدی فشار اقتصادی را به ملت تحمیل کرد و هم اکنون زمزمه های رفع تحریم ها منجر به کاهش ۲۰ درصدی نرخ ارز شد.

وی افزود: دشمن تسلیم اراده ملت ایران شده است و اذعان دارد که این تحریم ها تاثیری در اراده این ملت نداشته و همچنان روند تولید با جهش خوبی صورت می گیرد گرچه رفع تحریم ها برای تولید کشور راهگشاست.

استاندار مرکزی در ادامه ساوه را راس صنعت استان مرکزی دانست و  افزود: در اسفند ماه ۹۷ تعداد معوقات کارگران استان ۷۵۰۰ نفر بود که در اسفندماه ۹۸ به ۵ هزار و در پایان سال قبل به ۱۰۴۵ نفر رسید و در پایان فروردین ماه امسال ۳۵۰ نفر شده است و این استان در پایین بودن نرخ بیکاری جزو سه استان برتر کشور بوده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی به عنوان اولین استان کشور در ایجاد فضای کسب و کار در زمستان سال گذشته شناخته شده است. این استان از بستر سرمایه گذاری مناسبی برخوردار است و همواره در شاخص ها رتبه برتر دارد.

او گفت: عملکرد سازمان صمت استان مرکزی نیز براساس اعلام وزارت صمت در رتبه نخست کشور قرار گرفته است.همچنین در نرخ تورم نیز استان مرکزی رتبه برتر کشور را دارد.

آقازاده خواستار تلاش همه جانبه برای تحقق شعار سال با بهره گیری از اختیارات تیم اقتصادی دولت در استان شد و افزود: سند پساتحریم در استان مرکزی جلوتر از سایر استان ها در حال تدوین است و به گونه ای در حال برنامه ریزی هستیم تا از تبعات احتمالی رفع تحریم ها در امان باشیم. نعمت تحریم و محاصره اقتصادی منجر به افزایش تولید کالای ایرانی شده است و سرمایه گذاری خارجی در پساتحریم برای تولید کنندگان ایرانی آسیب زاست.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها مانند شمشیر دولبه است گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که در برابر تبعات برطرف شدن تحریم ها مقاوم بوده و اجازه ندهیم مشکلات جدیدی در پساتحریم گریبان صنعت و تولید را بگیرد.

استاندار مرکزی در خصوص تشکیل شوراهای اسلامی در ساوه گفت: باید با توسل به قانون و همکاری بین بخشی تعداد شوراهای اسلامی کار در شهرستان ساوه افزایش و در کنار کارفرما و در حمایت از تولید فعالیت کنند نه اینکه کارکرد این شوراها مانند ترمز بوده و بجای حل مشکل، مانع تراشی کنند.

وی گفت: از هر پیشنهادی برای تامین مسکن مورد نیاز کارگران استقبال می کنیم. واگذاری زمین در قالب طرح اقدام ملی مسکن مشکلی نداشته و تلاش خواهیم کرد با احیای تعاونی های مسکن و در چارچوب قانون، مسکن مورد نیاز کارگران را با نازل‌ترین قیمت تامین کنیم. احداث بالغ بر هشت هزار واحد مسکونی برای کارگران ساوه در صورتی که متقاضی داشته باشد تب مسکن را در این شهرستان فروکش خواهد کرد.

او در خصوص تعریض و ساماندهی راه دسترسی ساوه به شهر صنعتی کاوه گفت: ساماندهی راه دسترسی به شهرصنعتی با تعریض یا احداث راه دسترسی جدید با نظر کارشناسی در دست اقدام است.

استاندار مرکزی در خصوص انتخابات نیز گفت: دشمن به دنبال نه گفتن مردم به انتخابات است اما حضور دشمن شکنانه و انتخاب فرد اصلح با گرایش ها و سلایق سیاسی مختلف، توطئه دشمن را خنثی و منجر به تقویت اقتدار کشور خواهد شد. نباید تن به خواسته دشمن داده و انتخابات را تحریم کنیم بلکه با هوشیاری تمام و بصیرت کامل با وجود همه مشکلات معیشتی و اقتصادی در این حماسه سیاسی مشارکت داشته و برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام بیفزاییم.

وی افزود: قهر با صندوق های رای شیوه درستی نبوده و با حضور در صحنه می توان مطالبه گر بود و با حضور حداکثری اقتدار نظام را به رخ جهانیان کشید.

استاندار مرکزی همچنین با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در سال جاری گفت: شهرستان‌های ساوه و زرندیه به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک از میزان بارش کمتری نسبت به سایر نقاط استان برخوردارند گرچه وضعیت ذخیره سازی آب در سد الغدیر ساوه مطلوب بوده و پاسخگوی نیاز شرب و کشاورزی شهرستان است اما برای کاهش تبعات ناشی از کمبود بارش‌ها توصیه می‌شود میزان مصرف آب و برق در این منطقه نسبت به سال گذشته تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 1400 ساوه استانی شهرستانها کارگران استاندار مرکزی استان مرکزی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی

مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت