Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - ساخت راه‌آهن استان کردستان پس از گذشت ۱۷ سال از وعده و وعیدهای رنگارنگ دولتمردان هنوز به اتمام نرسیده و این میراث همچنان دست به دست می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، اگرچه ساخت راه‌آهن کردستان از اوایل دهه 70 مطرح و از سال 83 وارد فاز اجرایی شده اما اکنون پس از گذشت 17 سال  هنوز زمان تکمیل و اتمام آن مشخص نیست و میان دولت‌ها دست به دست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که دولت اوایل سال 1399 وعده اتمام این پروژه نیمه تمام تاریخی را تا پایان همان سال به مردم داد؛ اما باز هم کارها طبق برنامه زمان‌بندی مشخص پیش نرفت و وعده‌ها تمدید و به پایان دولت تدبیر موکول شد، حال کمتر از دوماه پایانی عمر دولت فعلی، هنوز پروژه به اتمام نرسیده است؛ اما بازهم مسئولان «ابراز امیدواری» می‌کنند که ممکن است قبل از پایان کار دولت تدبیری و امید تکلیف این پروژه هم مشخص شود.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز از پروژه راه آهن‌ همدان - سنندج بازدید و اظهار کرده که طبق گفته پیمانکار، قرار است ترمینال اصلی ایستگاه سنندج تا 15 خردادماه سال‌جاری تکمیل و تحویل داده شود.

وی تصریح کرد تاکنون از 151 کیلومتر خط آهن همدان - سنندج، 70 کیلومتر آن ریل‌گذاری شده و امیدواریم تا 2 ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

استاندار کردستان وعده داده که تمام تلاش ما این است که راه‌آهن همدان - سنندج تا پایان این دولت و 2 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

گزارش ویدئویی تسنیم|‌کردستان در مسیر توسعه / ‌آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن همدان ـ سنندج ‌/ سوت قطار در غرب ‌طنین‌انداز می‌شود‌گزارش|تصاویر هوایی از عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان-سنندج

راه آهن همدان - سنندج به طول 151 کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه آهن تهران - همدان - سنندج است که در سه قطعه و توسط شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال انجام است.

قطعه اول به طول 64.5 کیلومتر 92 درصد پیشرفت، قطعه دوم به طول 56کیلومتر 92 درصد پیشرفت و قطعه سوم هم 29 کیلومتر 100درصد پیشرفت دارد.

حال سؤال اینجاست که آیا تا شهریور آینده یعنی کمتر از چهارماه دیگر  ریل‌گذاری 81 کیلومتر باقیمانده از پروژه راه آهن‌ همدان - سنندج انجام و وعده‌های دولتمردان تحقق خواهد یافت یا این میراث تاریخی تحویل دولت بعدی  داده می‌شود؟!

انتهای پیام/481/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه آهن همدان ریل گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور