Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:47:20 GMT

زمینه ارتقا و توسعه استاندارد در کردستان فراهم شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۳۹۱۱

زمینه ارتقا و توسعه استاندارد در کردستان فراهم شود

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در جلسه شورای استاندارد استان اظهار داشت: همه مجموعه‌های دولتی در قبال کالاهای تولیدی و خدمات ارائه شده به مردم مسوول هستند چراکه عامه مردم با اعتماد به وجود نظارت و کنترل‌ها بر تولید اقدام به خرید کالاها می‌کنند.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات که چارچوب استاندارد را رعایت نکرده به مصرف کنندگان آسیب وارد می‌کنند که مسوولیت این مهم هم به مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان بررعایت اصول و چارچوب‌های تعیین شده تاکید کرد و گفت: مجموعه‌های دولتی و خصولتی اگر به استاندارد باور نداشته باشند نمی‌توان از خصوصی‌ها انتظار رعایت اصول و دستورالعمل‌ها را داشته باشیم.

مرادنیا یادآور شد: همه مکلف هستند در حوزه‌های مختلف به ویژه ساخت و ساز اصول و مقررات را رعایت کنند و اگر ساختمانی بدون نظارت احداث شود خیانت بزرگی به مردم است.

وی اظهار داشت: رویکردها و شاخص‌های زندگی شهری با توسعه و پیشرفت‌های انجام شده تغییر پیدا کرده است بنابراین نگاه و مدیریت شهری هم باید متناسب با این دگرگون شود.

استاندار کردستان یادآور شد: با رسمی شدن مرز سیرانبند میزان تردد در این مرز هم مانند باشماق افزایش پیدا می‌کند لذا نظارت بر ورود و خروج کالاها از این مرزها باید بیشتر شود.

مرادنیا اظهار داشت: صادرات کالاهای فاقد کیفیت و استاندارد از کشور آسیب زیادی به بازار محصولات ما در خارج از کشور وارد می‌کند لذا همانگونه که نسبت به واردات کالا حساسیت وجود دارد باید نسبت به خروج کالاها هم دقت و نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی بر تصویب مصوباتی که قابلیت اجرایی دارند تاکید کرد و گفت: بعد از گذشت ۲ ماه از تصویب مصوبات این جلسه هر دستگاهی که آنرا اجرایی نکرد به صورت مکتوب به استانداری اعلام شود.

۶۶۴ فرآورده واحدهای تولیدی در کردستان زیر پوشش استاندارد است

مدیرکل استاندارد کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های این اداره‌کل کنترل کیفیت کالاها و خدمات مشمول استاندارد است، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸۸ واحد تولیدی و ۶۶۴ فرآورده زیر پوشش استاندارد قرار دارد.

ژیلا یزدانی اضافه کرد: تعداد پروانه کاربرد علامت استاندارد و فرآورده‌های زیرپوشش استاندارد در استان طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن به ترتیب ۷۳ درصد و ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه برای تمدید پروانه و تعیین تکلیف پروانه استاندارد حداقل چهار بار نمونه برداری از محصولات تولیدی انجام می‌شود، افزود: زمانی که نمونه نامنطبق برای این واحدها گزارش نشود از سال دوم به بعد تنها یک بار نمونه‌برداری از محل تولید انجام خواهد شد.

مدیرکل استاندارد کردستان از وجود ۱۵۱ دستگاه تجهیزات شهربازی‌های استان خبرداد و گفت: طی سال گذشته ۶۷۹ مورد بازرسی از این تجهیزات در استان انجام شده است.

یزدانی تعداد بازرسی‌های انجام شده در طرح "طاها" را ۱۱ هزار و ۹۷۲ مورد خواند و یادآور شد: در راستای اجرای طرح "طاها" ۲۵۱ نمونه جمع آوری شده در سطح عرضه هم آزمون شد.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ جایگاه سی ان جی در استان وجود دارد، اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۲۹ مورد بازرسی از این جایگاه‌ها انجام شده است و از این تعداد ۲۵ جایگاه تاییدیه رفع نواقص پرخطر و خطر متوسط را دارند.

مدیرکل استاندارد کردستان با بیان اینکه همه ترازوهای اصناف طی سال گذشته مورد آزمون قرار گرفتند، افزود: تعداد هشت هزار و ۲۰۱ دستگاه اوزان سبک و ۵۲۳ دستگاه اوزان سنگین در سال گذشته آزمون شدند.

برچسب‌ها کردستان سازمان ملی استاندارد ایران سنندج بهمن مرادنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان ملی استاندارد ایران سنندج کردستان سازمان ملی استاندارد ایران سنندج بهمن مرادنیا اخبار کنکور طی سال گذشته انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است، گفت: در این مسیر، اقدامات خوبی در دست اجراست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، عباس علی آبادی عصر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: دولت سیزدهم حمایت ویژه از صنعت استان مرکزی برای جهش تولید با مشارکت مردمی را دنبال می‌کند.

وی افزود: استان مرکزی یکی از استان‌های صنعتی و مهم کشور با تولید خوب در زمینه‌های مختلف است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است، گفت: در این مسیر، اقدامات خوبی در دست اجراست.

علی آبادی تصریح کرد: مشکل اصلی صنعتگران تحریم نیست بلکه تنوع نرخ است، زمانبندی تخصیص ارز موضوع درستی است اما یک مسئله ملی و وابسته به بسیاری از مؤلفه‌ها است و به وزارت متبوع مرتبط نیست.

وی اظهار کرد: تولیدکنندگان باید کالایی تولید کنند که ارزش افزوده داشته و قابلیت صادرات داشته باشد در این صورت مزیت رقابتی خواهد داشت در غیر این صورت کالا کیفیت لازم را ندارد.

وزیر صمت با بیان اینکه رویکرد محوری دولت سیزدهم، توسعه صادرات است خاطر نشان کرد: در این زمینه هرسال در آغاز و پایان سال، نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صادراتی برگزار می‌شود تا اهداف مورد نظر تولید کنندگان تحقق یابد.

علی آبادی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اضافه کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری باید در کیفیت و کمیت تولید جهش داشته باشیم البته این ظرفیت وجود دارد و فعالان اقتصادی باید توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود: محور تمرکز این وزارتخانه در سال جهش تولید با مشارکت مردم، تولید صادرات محور و دانش بنیان است.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که مساله تولید و اقتصاد در عرصه نوظهور حکمرانی کشور و تقابل بین‌المللی، پاشنه آشیل کشور است و ما در این خصوص ضعف داریم که باید آن را برطرف کنیم.

علی آبادی ادامه داد: کالاهای ایرانی از لحاظ کمی و کیفی قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را دارد که با رفع موانع و تسهیل صادراتی از صنعتگران حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: تأسیسات و تشکیلات وزارتخانه و رایزنان اقتصادی در خدمت فعالان اقتصادی است و همکاری لازم را بدون هیچ چشمداشتی انجام خواهند داد.

وزیر صمت اظهار کرد: موضوع اکتشاف در معادن مورد غفلت واقع شده است، دولت از هر تشکیلاتی که آمادگی در اختیار گرفتن پهنه اکتشاف معادن را داشته باشد، حمایت می‌کند.

علی آبادی با اشاره به ضرورت خریداری ماشین آلات معدنی که در کشور تولید می‌شود گفت: ناترازی در کیفیت مورد پذیرش نیست، چنانچه ماشین آلاتی در کشور قابلیت تولید نداشته باشند و یا کیفیت لازم را نداشته باشد از سوی وزارت صمت، مجوز واردات صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تمام اختیارات وزیر در چهارچوب قانون به استان‌ها واگذار می‌شود، بنابراین لازم نیست مدیران به تهران مراجعه کنند اما رعایت قانون الزامی است.

وزیر صمت با بیان اینکه مسائل و مشکلات در سطح ملی منتقل و پیگیری خواهد شد تصریح کرد: چنانچه مسائل به صورت مکتوب ارائه شود همان مسئله به مدیران مربوطه منتقل خواهد شد.

علی آبادی اضافه کرد: در کشور برخی صنایع به امید برق ارزان و انرژی ارزان تأسیس شده‌اند و در صورتی که انرژی و برق ارزان نباشد تعطیل می‌شود اما دیگر انرژی ارزان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: چالش اساسی اراک آلودگی هوا است، نیروگاه نیازمند فیلتراسیون است و صنایع در راستای مسئولیت اجتماعی خود می‌توانند برای تأمین این مهم تعامل و همکاری لازم را با دولت داشته باشند.

وزیر صمت ادامه داد: کشاورزی باید به سمت کشاورزی کم آب بر، سوق داده شود و کالای اساسی باید در زمینه‌ی تولید استراتژیک و تولید صنعتی استفاده شود.

علی آبادی تاکید کرد: کیفیت در صنعت مهم است و صنایع باید به سمت دانش بنیانی و ارتقای کیفی حرکت کنند چراکه رویکرد دولت صادرات بر محور دانش بنیان‌هاست و بر این مبنا درخواست می‌شود فعالان و تولیدکنندگان در این حوزه حرکت‌های جدی‌تری انجام دهند.

وی اضافه کرد: امسال تأمین ارز تا ۵۰ میلیارد دلار انجام خواهد شد و این میزان نسبت به سال گذشته رشد داشته است و و چنانچه کسی ثبت سفارش انجام دهد تأمین ارز انجام می‌شود.

وزیر صمت اظهار کرد: امتیاز صادراتی با بانک مرکزی توافق شده به این صورت که در صورتی که کالایی صادر شود، ارز از تولید کننده مطالبه نخواهد شد.

علی آبادی افزود: در وزارتخانه نیز خط ویژه حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است و شرکت‌ها بدون نوبت، ارز مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

کد خبر 751584

دیگر خبرها

  • راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است
  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند