Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-05@03:34:28 GMT

ساخت توربین بادی-آبی توسط نخبگان بسیجی قم

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۳۹۳۲

ساخت توربین بادی-آبی توسط نخبگان بسیجی قم

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی قم گفت: نخبگان بسیجی استان قم موفق به ساخت توربین های بادی آبی با صرفه جویی ۹۳ درصدی هزینه تولید نسبت به نمونه مشابه شدند.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، عباس کاویانی درگفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ساخت توربین های بادی و آبی توسط بسیجیان افزود: یکی از طرح های مورد حمایت بسیج علمی پژوهشی، توربین های بادی و آبی است که مخترعین بسیجی این سازمان طراحی و ساخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه این طرح مزایای بسیار خوبی دارد ادامه داد: تمام قطعات این توربین ها از جمله اینورتر آن ساخت داخل است و هیچ یک از قطعات این دستگاه وارداتی نیست و این یکی از مزایای مهم طرح هایی است که در داخل کشور اجرا می شود.

کاویانی با توجه به ساختار این طرح یادآور شد: این توربین خیلی ساده طراحی شده است که این موضوع باعث تولید آسان و سریع این دستگاه می شود.

وی گفت:بر همین اساس قیمت نهایی تمام شده تولید به شدت کاهش خواهد داشت به گونه‌ای که بسیجیان در استان تهران برای هر کیلو وات حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌اند ولی ما در قم برای هر کیلو وات تنها ۷ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.

مسئول بسیج علمی پژوهشی استان با بیان اینکه در کشور مناطق بادخیز زیادی وجود دارد، گفت: مهم ترین مورد برای ساخت این دستگاه این است که ما بتوانیم از باد و آب در کشور، انرژی تولید کنیم و حتی برای خانواده های کم درآمد و محروم اشتغال زایی کنیم،به گونه ای که این دستگاه ها را به صورت وام های کم بهره یا کمک بلاعوض در اختیار این عزیزان قرار دهیم و بعد از مدتی که کسب در آمد داشتند این دستگاه را از ما خریداری کنند.

کاویانی در ادامه به بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان اشاره و تصریح کرد: در مناطقی از این استان برق وجود ندارد و یا در قبال مصرف برق باید هزینه بدهند که با استفاده از این توربین هم می توانند برای مصرف خود برق تولید کنند و هم می توانند این انرژی تولید شده را برای کسب در آمد بفروشند.

مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) در ادامه اظهارداشت: اولویت ما در طرح ها ، بحث انرژی و سلامت است،اگر از عزیزان بسیجی افرادی باشند که بتوانند در این زمینه ها فعالیت کنند، مثلا از مواد تجزیه پذیر برق تولید کنند یا مواردی از این قبیل، ما آماده حمایت های مادی و معنوی از بسیجیان هستیم و برای تولید طرح در حد توان کمک خواهیم کرد.

کاویانی در رابطه با محیط کارگاه و کارگروه های موجود گفت: مکانی که بسیجیان بتوانند ایده‌های خود رابه محصول تبدیل کنند، کارگاه مرکز رشد سازمان است که جنب ناحیه ویژه بسیج شهرستان قرار دارد و در حال حاضر در حال تکمیل و تجهیز این کارگاه هستیم و همزمان نیز دو گروه مکانیک و برق در این کارگاه مشغول کار هستند و برای گروه هوافضا نیز اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و دیگر گرو ها نیز در آینده نزدیک می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تا به حال بالغ بر ۱۵۰ بسیجی را حمایت کرده ایم، مورد مهم در کل کشور این است که محصولات تولید شده در خدمت مخلوق خدا قرار بگیرد و هم برای سازنده و هم مردم، منافعی داشته باشد که انشاالله به این موضوع هم رسیدگی و برای تحقق آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

برچسب هاایران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو علمی پژوهشی توربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت ضمن تاکید بر رشد تولید این نوع ماشین آلات در دولت سیزدهم، از ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین راهداری و معدنی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سید محمد موسوی» معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت درباره میزان واردات ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: هر ساله به طور میانگین حدود ۵ میلیارد دلار تجهیزات صنعتی برای حوزه‌های مختلف وارد کشور می‌شود. در حال حاضر بخش از این واردات برای نوسازی ماشین آلات قدیمی است.


معاون وزیر صمت افزود: ما در حال حاضر در مورد تجهیزات بخش‌هایی همچون صنایع غذایی و دارویی نه تنها وارداتی نداریم بلکه نزدیک به ۲ میلیارد دلار هم صادرات داریم. مضاف بر این موضوع، در طول سال‌های اخیر تولید ماشین آلات راه‌سازی و معدنی رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده به طوری که تعداد تولید آن‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ و در سال ۱۴۰۲ هم ۴ هزار ۵۰۰ دستگاه بوده است.


وی تصریح کرد: شرایط خوب تولید نیازمند واردات بخشی از قطعات مورد نیاز ماشین آلات صنعتی است. میانگین عمق ساخت داخل ماشین آلات راهداری و معدنی در اقصا نقاط جهان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. در حال حاضر ساخت ماشین آلات صنعتی این حوزه در ایران هم از این روند تبعیت می‌کند.


موسوی درباره صادرات ماشین آلات صنعتی گفت: برنامه نخست ما معطوف به خروج شرکت‌های تولیدکننده این حوزه از وضعیت رکود است. در طول ۱۰ سال گذشته با شرکت هپکویی مواجه بودیم که میزان تولید آن ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین صنعتی بود، این اعداد در حالی رقم می‌خورد که در پروانه بهره‌برداری این شرکت میزان تولید سالانه آن ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است. با توجه به رویکرد مذکور، تولید این شرکت در سال نخست به ۳۰۰ دستگاه و در سال دوم هم به بیش از ۷۰۰ دستگاه رسیدیم.


مشروح گفته‌های موسوی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات معدنی ، وزارت صمت ، صنایع غذایی ، سید محمد موسوی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA4

دیگر خبرها

  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد