Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:56:14 GMT

تخریب بنای تاریخی حاج باشی اراک

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۴۱۷۳

‍‍‍‍‍‍

دریافت 12 MB

به گزارش خبرنگار مهر، شهرداری اراک شب گذشته تخریب بنای حاج باشی واقع در تقاطع خیابان‌های شکرایی و جنت را آغاز کرد و این بنا در کمتر از ۲۴ ساعت به طور کامل تخریب و آوار برداری می‌شود.

صبح امروز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از این اقدام شهرداری اعلام بی اطلاعی کرد و این اقدام واکنش‌های متفاوتی را در شبکه‌های اجتماعی، اذهان عمومی و رسانه‌ها به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است ظاهراً با پیگیری ورثه مرحوم حاج باشی و هماهنگی با شهرداری این بنا از فهرست آثار ملی حذف و سپس عملیات تخریب آغاز شده است.

کد خبر 5209024

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری اراک اراک تخریب آثار تاریخی ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا واکسن کرونا گرگان اردبیل شب قدر فلسطین ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی تصریح کرد: به دنبال صدور دستور دادستان حوزه قضائی شهرستان آمل، اکیپ اجرای احکام قضائی با همراهی عوامل نیروی انتظامی ضمن حضور در روستاهای قادی‌محله و بختیارکتی وشهنه کلاً اقدام به تخریب مستحدثات غیرمجاز کردند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: با کسب دستور قضائی، اقدام به تخریب ۱ مورد بنا در قالب ماده ۳، ۵ مورد بنای نیمه‌کاره و۲۱ مورد تفکیک و دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ کرده و حدود ۲۱ هزار و۳۰۰ مترمربع از این اراضی به چرخه تولید بازگشت.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: براساس قانون، تغییرکاربری و تبدیل اراضی زراعی و باغی به مسکونی بدون مجوزهای قانونی ممنوع است اراضی کشاورزی و باغی باید در چرخه تولید باشند و دستگاه قضائی با تمام قدرت و توان با ساخت و سازغیرمجاز وتغییرکاربری اراضی کشاورزی برخورد می‌کند.

کد خبر 6098339

دیگر خبرها

  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب