Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:10:12 GMT

محدوده منطقه آزاد اردبیل بیش از ۱۰ هزار هکتار است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۴۴۰۶

محدوده منطقه آزاد اردبیل بیش از ۱۰ هزار هکتار است

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سعی ما بر این است تا در وسعت تعیین شده و محدوده مشخص با همکاری کارشناسان و متخصصان اراضی تعیین و مراحل اجرای منطقه آزاد و بهره‌مندی اهالی استان به ویژه مرزنشینان را از مزایای منطقه آزاد فراهم کنیم.

وی به تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: هر چند رایزنی‌های چند ماهه‌ای را مسئولان استان با اعضای مجمع نمایندگان داشتند اما فضای مجمع مخالف تصویب منطقه آزاد استان اردبیل بود که با رایزنی‌های انجام شده سعی بر این بود تا نظر مخالف را به نظر موافق تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده به نمایندگی از مجلس در جلسه مجمع تشخیص مصلحت حاضر شدم تا روند بررسی این لایحه را در مجمع مورد توجه و دقت نظر قرار داده که در همان مراحل اولیه با توجه به رایزنی‌ها و اقدامات انجام شده، سعی کردیم تا نظر مثبت مجمع را برای تصویب منطقه آزاد به عنوان مطالبه اصلی مردم منطقه به انجام برسانیم.

نیکزاد افزود: در محدوده ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار قرار است منطقه آزاد با نظر هیئت دولت به تأیید نهایی برسد که در این زمینه حدود و ثغور منطقه به زودی مشخص و کارهای اجرایی نیز آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ایجاد منطقه آزاد می‌تواند مزیت متفاوت اقتصادی را برای استان به همراه داشته باشد تا از این مزیت در توانمندی اقتصادی استان در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طریق مجلس پیگیر موضوع هستیم تا در روزهای آینده با حضور کارشناسان و متخصصان در مناطق مختلف استان محدوده منطقه آزاد به صورت دقیق مشخص و شرایط مناسبی را در راه‌اندازی این منطقه شاهد باشیم.

کد خبر 5209031

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه آزاد اردبیل تجارت نائب رئیس مجلس علی نیکزاد اردبیل ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا واکسن کرونا گرگان اردبیل شب قدر فلسطین ماه مبارك رمضان منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، با این وجود و پس از گذشت چندین سال هنوز شرایط برای تولید و سرمایه گذاری فراهم نیست.

فرماندار شهرستان بانه با توجه به لزوم بکارگیری زمین‌های صنعتی و جلوگیری از بلا استفاده شدن آنها گفت: با توجه به مشکلات منطقه ویژه اقتصادی کاستی‌ها برای سرمایه گذاران و شرکت‌های صنعتی مرتفع می‌شود.

درویشی در ادامه و با اشاره به لزوم تحقق شعار سال گفت: بدون شک استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بانه می‌تواند گامی در راستای به سرانجام رساندن این مهم باشد و بدن شک هدف به سر انجام رساندن عملیات اجرایی و ایجاد واحد‌های تولیدی با تعامل با کسانیست که زمین به آنها واگذار شدا است و این مهم با تعامل طرفین قرار داد محقق خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۸۵ هکتار و در دو فاز تعریف شده است که فاز اول آن در ۳۵ هکتار از لحاظ عملیات زیرساختی کاملا تکمیل شده است و فاز دوم با مساحت ۵۰ هکتار ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیگر خبرها

  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها
  • الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد