Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظارت "ساترا" بر چگونگی فعالیت‌های انتخاباتی یکی از مصوبات ششمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این نشست با حضور عبدالعلی علی عسکری، رئیس رسانه ملی، صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای نظارت بر صداوسیما و نماینده دادستان کل کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، پیش‌نویس مقررات تدوین‌شده درباره اهداف و دستورالعمل‌ فعالیت‌های انتخاباتی، مقابله با اخبار جعلی و محتوای آسیب‌رسان، قلمرو تبلیغات انتخاباتی، اصول عمومی، الزامات رسانه‌های کاربر محور و الزامات محتوایی فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه انتخابات تبیین و تشریح شد.

علی عسکری، رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت حضور و فعالیت «ساترا» برای نظارت بر عرصه انتخابات در فضای مجازی گفت: هدف ما برگزاری انتخابات سالم است و نظارت باید به‌گونه‌ای باشد که راه را بر هرگونه تخلف ببندد.

وی رعایت عدالت در فضای پلتفرم‌های داخلی و خارجی را مهم دانست و متذکر شد: در فضای حساس کنونی رعایت عدالت برای تبلیغات همه نامزدهای انتخابات اهمیت دارد و تبلیغات باید طبق ضوابط باشد.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: دوری از عملیات روانی در فضای گسترده مجازی که «ساترا» برای اولین بار تنظیم‌گری در حوزه انتخابات در این فضا را تجربه می‌کند، اهمیت به سزایی دارد. باید قانون‌مداری در این فضا به صورت حداکثری رعایت شود.

رئیس سازمان صداوسیما بر رعایت حریم فرهنگ فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای مجازی تاکید و تصریح کرد: مصوبات این جلسه مبتنی بر حفظ حریم و محتوای سالم در فضای مجازی است و باید چارچوب های اخلاقی و دینی مورد توجه جدی قرار گیرد.

پرهیز از هنجارشکنی به نفع رقابت سالم

قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر صداوسیما نیز با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی در بستر مجازی گفت: مصوب شد با نظارت بر فعالیت پلتفرم‌های داخلی و خارجی نحوه تبلیغات، مشخص‌ و با پرهیز از هنجارشکنی فضای سالمی‌برای رقابت فراهم شود.

وی افزود: علاوه بر این نحوه توزیع عادلانه پیام و مواد تبلیغی نامزدها نیز به بحث گذاشته شد و با ارائه نظرات «ساترا» نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی قانونمند خواهد شد.

به گفته قاضی‌زاده‌هاشمی، نظارت بر این فعالیت‌ها از زمان اعلام نامزدی کاندیداها تا تأیید صلاحیت بر عهده «ساترا» است و از زمان احراز صلاحیت کاندیداها تا پایان انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون انتخابات کشور نظارت خود را بر نحوه تبلیغات در فضای مجازی اعمال خواهد کرد.

انصاف رسانه‌ای

صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی نیز گفت که این مصوبات مبتنی بر رعایت انصاف رسانه‌ای و در چارچوب مقررات ابلاغ‌شده برای پلتفرم‌ها بوده است.

وی با اشاره به شعار «انتخابات فراگیر، رسانه فراگیر» گفت: دستورالعمل‌هایی را برای رسانه‌های صوت و تصویر ترسیم کردیم و در این میان فعالیت‌های مجاز آن‌ها را برای تبلیغات انتخابات ابلاغ خواهیم کرد تا فضای امن و سالمی‌برای نامزدها و مردم در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری فراهم شود.

امامیان با اشاره به پایبندی «ساترا» به مصوبات کمیسیون انتخابات کشور متذکر شد: ورود «ساترا» به فضای مجازی و تنظیم‌گری در حوزه انتخابات اتفاق تازه‌ای است که به‌واسطه گسترش پلتفرم‌ها و فضای مجازی به وجود آمده. «ساترا» تابع قوانین و تصمیماتی است که این کمیسیون به همه رسانه‌ها ابلاغ می‌کند.

رئیس «ساترا» در ادامه به مصوبه دیگری در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: حوزه مالکیت فکری برای ما اهمیت دارد؛ ازاین‌رو با هرگونه سرقت محتوا، فرم و نادیده گرفتن حقوق فردی افراد برخورد می‌کنیم.

وی تأکید کرد: با تصویب این مصوبه، «ساترا» از حقوق آثار تولیدی و مالکیت صاحب اثر دفاع خواهد کرد که این موضوع شامل آثار تولیدی در رسانه ملی هم خواهد بود.

آرزوهایی که در برنامه‌های رمضانی تلویزیون برآورده می‌شود! + فیلمنظرسنجی صدا و سیما زنگ خطر را برای تلویزیون نواخت/ همزمانی کاهش بیننده با عدم توجه به ذائقه مخاطبسریال‌های جدید تلویزیون/ کمدی‌ها به آنتن پس از ماه رمضان رسید+ فیلمتازه‌های شبکه یک تلویزیون از سری جدید "فرمول یک" تا برنامه‌های انتخاباتی/ شریعت‌پناهی: شبکه‌ها متناسب با رویکردشان برنامه بسازند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی ساترا رسانه ملی ساترا رسانه های صوت و تصویر فعالیت های انتخاباتی فضای مجازی پلتفرم ها رسانه ملی فعالیت ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • زبان طنز نیشدار است
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • مهران مدیری هنوز برای تولید سریالش مجوز نگرفته است
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مهران مدیری مجوز «پدر قهوه» را گرفت؟
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود