Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث شهرک شیخ جراح، عملیات‌های شهادت طلبانه رزمندگان فلسطینی و تجمع روز جهانی قدس سبب وحشت شدید رژیم صهیونیستی شد.

سرویس جهان مشرق _ شیخ جراح، محله‌ای کوچک در بخش شرقی بیت المقدس است که از زمان جنگ ۱۹۶۷ میان اعراب و رژیم صهیونیستی در اشغال غیر قانونی اسرائیل قرار دارد.

در سالهای اخیر و علی رغم اینکه حتی سرسخت ترین حامیان غربی اسرائیل نیز از ادامه پیشروی اشغالگران در زمین‌های شهروندان فلسطینی و شهرک‌سازی های غیر قانونی ابراز نگرانی می‌کردند، یهودیان افراطی به کمک رای دادگاه‌های فرمایشی و از پیش طراحی شده اقدام به غصب املاک مردم مسلمان نشین این محله کرده و آنها را وادار به ترک خانه و کاشانه خود می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوادث ۱ هفته اخیر در محله شیخ جراح و در ادامه کشیده شدن آن به تمامی کرانه باختری در واقع از رای یک دادگاه محلی در خصوص سلب مالکیت چند خانوار فلسطینی از خانه‌های خود شروع شد.

وعده بزرگ مقاومت در نوار غزه به همرزمان کرانه باختری

فرماندهان و رزمندگان گروه‌های مقاومت در غزه نظیر حماس و جهاد اسلامی با تاکید بر دفاع از حقوق مردم فلسطین در تمامی مناطق این کشور، اعلام کردند که غزه و مقاومت هرگز برادران خود را در راه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس تنها نخواهند گذاشت و صهیونیست‌ها آماده حملات بزرگ موشکی در پاسخ به جنایات خود در کرانه باختری باشند.

نوار غزه و کرانه باختری تقریبا به شکل همزمان از سال ۱۹۶۷ تحت اشغال ارتش اسرائیل قرار گرفتند اما مردم نوار غزه پس از پیش از ۳ دهه مبارزه با اشغالگران و پرهیز از نا امیدی و خستگی، سرانجام در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی اشغالگران را از این منطقه بیرون کرده و طعم آزادی را علی رغم محاصره غیر انسانی صهیونیست‌ها در این منطقه چشیدند.

منطقه کرانه باختری بر خلاف نوار غزه تحت محاصره کامل قرار نداشته و امکان کمک رسانی به آن وجود دارد؛ وسعت آن ۱۰ برابر نوار غزه بوده و حداقل ۱ میلیون نفر نیز جمعیت بیشتری دارد و البته چسبیده به حساسترین مناطق جمعیتی، نظامی و اقتصادی اسرائیل به ویژه بخش غربی بیت المقدس که تحت کنترل این رژیم است قرار گرفته است و صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که اگر توان کنترل منطقه کوچک غزه با ۳۰۰ کیلومتر مربع را نداشتند و از این منطقه عقب نشینی کردند، در منطقه‌ای با وسعت ۱۰ برابر غزه نیز بایستی به زودی پا به فرار گذاشته و به فکر جلوگیری از سایر خاک اشغالی خود باشند.

حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و سکوت رهبران کشورهای عربی

حوادث شهرک شیخ جراح، عملیات‌های شهادت طلبانه رزمندگان فلسطینی و تجمع روز جهانی قدس سبب وحشت شدید رژیم صهیونیستی شد تا با اقدامی احمقانه یکبار دیگر با حمله به محوطه مسجدالاقصی خشم مسلمانان جهان و مردم فلسطین رو برانگیزند.

تقریبا از روز جمعه مصادف با روز جهانی قدس، صهیونیست‌ها بر اساس تاکتیک همیشگی خود اقدام به گسیل صدها نفر از یهودیان افراطی به محوطه قبله اول مسلمین و دادن پوشش پلیس و ارتش این رژیم به آنها کردند.

اشغالگران با ورود به نمازخانه مسجد اقدام به درگیری با نمازگزاران فلسطینی کرده و دست به تخریب گسترده زدند که با مقابله جوانان مسلمان سرانجام از محوطه داخل مسجد رانده شدند.

اما در بیرون از محوطه مسجد الاقصی نیز درگیری خیابانی شدیدی میان مبارزان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست همچنان در جریان است که هر لحظه احتمال دارد آتش یک نبرد تمام عیار و انتفاضه سوم را شعله‌ور سازد.

علی رغم جنایات متعدد صهیونیست‌ها، عمده رهبران کشورهای عربی و اسلامی تا کنون از موضع گیری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین خودداری کرده و مفتی‌های شرعی که صدها فتوا و بیانیه در حمایت از تروریست‌ها در سوریه صادر میکردند اکنون جملگی سکوت را در پیش گرفته و اهمیتی به جان مسلمانان اهل سنت فلسطین نمی‌دهند.

عقب نشینی موقت دادگاه اسرائیلی از حکم صادر شده در خصوص شیخ جراح

در پی تشدید تنش ها در فلسطین اشغالی، اسرائیل اعلام کرد جلسه دادرسی فلسطینیان را به تعویق می اندازد. وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که جلسه دادرسی درباره پرونده اخراج چندین خانواده فلسطینی در منطقه شیخ جراح را به تعویق می اندازد.

وزارت دادگستری اسرائیل در بیانیه ای گفت: با توجه به درخواست دادستان کل، جلسه دادرسی منظم برای فردا، ۱۰ می ۲۰۲۱، لغو می شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین مسجد الاقصی فلسطین غزه حماس صهیونیست ها فلسطین اشغالی رژیم اشغالگر قدس روز جهانی قدس اسرائیل جهاد اسلامی مسجدالاقصی سوریه ارتش اسرائیل محله شیخ جراح قدس تحولات منطقه اخبار داغ رژیم صهیونیستی کرانه باختری صهیونیست ها شیخ جراح نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری یورش برد.

در شهر رام‌الله یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که به این منطقه یورش برده بودند به شهادت رسید.

همچنین شهرک «بیت فوریک» در شرق نابلس نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست، ورود آنان به خانه‌های فلسطینیان و به هم‌ریختن اسباب و اثاثیه موجود در آن از سوی صهیونیست‌ها بود.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به روستای «برقه» واقع در شرق رام‌الله نیز یورش بردند و به بازرسی از خانه‌های فلسطینیان پرداختند.

نظامیان صهیونیست پس از یورش به شهر طولکرم با مقاومت مبارزان فلسطینی و تیراندازی این مبارزان مواجه شدند. نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدی در طولکرم نیز یورش بردند و یک فلسطینی را بازداشت کردند.

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه «عزبه الجراد» در طولکرم هم یک جوان فلسطینی از سوی این نظامیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در نتیجه این تعرض نظامیان صهیونیست دست این جوان فلسطینی شکست.

کد خبر 6088291

دیگر خبرها

  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • صد‌ها صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • تعرض ۴۲۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در دویستمین روز جنگ+ تصاویر
  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌ نشین صهیونیست به مسجد الاقصی