Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@01:03:45 GMT

سود اخرویی سنت حسنه قرض الحسنه

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۴۸۲۳

سود اخرویی سنت حسنه قرض الحسنه

خیرخواه است ومعتقد که قرض الحسنه دستور الهی و برکت خدایی در آن جاری است. بدون هیچ سودی ما وام اعطا می کنیم و به دنبال سود اخرویی هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، توسعه و گسترش فرهنگ و سنت حسنه قرض‌الحسنه  در جامعه ضرورت به شمار می آید. اين مهم بدليل اهميت معنوی و اجتماعی ۱۳ بار در قرآن مورد تأكيد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو کسانی هستند که زندگی خود را در راه این ضرورت و اهمیتی که قرآن نیز به آن تاکید کرده است گذاشته اند.

 

«محسن دلال زاده»، متولد 1343 است. دهه های زندگی او در راه خیر سپری شده است.این راه خیر از برادر مرحوم او برایش باقی مانده است.

 

 نقشی که بردارش در تاسیس صندوق قرض الحسنه در مسجد لر زاده در سال 1346 داشت، در زندگی او نیز تاثیرگذاشته است.  او هم روزهای خود را در صندوق های قرض الحسنه می گذراند تا گره ای از مشکلات مردم باز کند.

 

او در این باره فعالیت های صندوق قرض الحسنه به خبرنگار شبستان می گوید: کار صندوق ها اعطای وام قرض الحسنه به مستمندان و گرفتاران آبرو دار است. عمدتا از طریق معرف به ما معرفی می شوند.

 

دلال زاده ادامه می دهد: صندوق های قرض الحسنه توسط مردم تاسیس شده اند و  فعالیت آن مردمی است،  صد درصد مخالف و مقابل شرایط وام دهی  بانک ها است. بانک ها از مردم خرد پول می گیرد و به مردم ثروتمند وام های کلان می دهد، مثلا به کارخانه دارها وام های کلان می دهد، این کار بانک درست است اما ما دقیقا برعکس از غنی ها پول جمع می کنیم و به نیازمندان می دهیم.

 

پول هایی که مردم به صورت قرض الحسنه در این صندوق ها حساب باز می کنند، همانند یک آب جاری است و از حساب اغنیای خیرخواه به حساب نیازمندان واریز می شود و از این طریق به فقرا خدمات ارایه می شود.

او با صراحت می گوید: قرض الحسنه دستور الهی و برکت خدایی در آن جاری است. بدون هیچ سودی ما وام اعطا می  کنیم و به دنبال سود اخرویی هستیم. حکم قرآن خداوند به این وام ها برکت می دهد. سود اخرویی می گیریم. هر کسی هم در این صندوق پول می گذارد، سود اخرویی می گیرد، ممکن است از ارزش پولش کم شده باشد اما ارزش پول را در جای دیگر جستجو می کند در گره گشایی از نیازمندان و به او سود می رساند.در واقع ما بهره را به نفع فقرا گرفته ایم. اغنیا هم از دل راضی هستند که این بهره به نفع نیازمندان باشد.

 

صندوق های قرض الحسنه عمدتا توسط اصناف و بازاریان اداره می شود، آقای دلال زاده هم در خیابان ظهیر الدوله با بردارش به صورت شرکاتی مغازه ای دارد اما بیشتر وقت خود را در صندوق ها برای گره گشایی از مردم می گشاید.

 

او زندگی آبرومندانه خود را مدیون برکات معنوی صندوق قرض الحسنه است و می گوید: خداوند به من یک برادر خوب داده است. با اینکه در مغازه شریک هستیم ولی بیشتر وقت را در صندوق می گذرانم و او مغازه را اداره می کند تا در ثواب اخرویی شریک باشد.

او دوستان خوبی نیز در صندوق قرض الحسنه یافته است و معتقد است: دعای خیر مردم پشت من و دوستانم است. خیلی از مردم هنگامی به صندوق برای دریافت وام مراجعه می کنند و وام را بدون سود و در همان روز دریافت می کنند، اشک ذوق می ریزند و دعا می کنند.

 

خیرخواهانی همانند آقای دلال زاده در کشور کم نیستند که سنت قرآنی قرض الحسنه را در جامعه ترویج می دهند. نیک است این سنت حسنه به عنوان یک فرهنگ درمیان تمام مردم جای بیفتد تا از نیازمندان آبرودار

دستگیری شود و مشکلات آن ها گره گشایی شود.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: صندوق قرض الحسنه خیرخواهی روحیه خیرخواهی صندوق قرض الحسنه دلال زاده صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود

تعداد بازدید : 1 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • حسن‌زاده: تیم‌های جام جهانی را سوپرایز می‌کنیم
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم
  • ببینید | حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • حسن زاده: قهرمانی برای مردم است/ تایلند تیم خوبی بود