Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار در اولویت قرار گرفتن دانشجویان فنی به علت شرکت در کارگروه ها، آزمایشگاه‌ها و کلاس‌های عملی به نسبت سایر دانشجویان دانشگاه‌های دیگر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از آن جایی که ستاد ملی مقابله با کرونا سند ملی واکسیناسیون را تصویب کرده بنابراین برای واکسیناسیون دانشجویان وزارت بهداشت تصمیم گیرنده نهایی نیست و این موضوع یک پروسه طولانی است و در ترم جاری به احتمال زیاد به نتیجه نرسد.

مهدی تصریح کرد: بیماران زمینه ای، افراد مسن، کادر درمان، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و ... باید قبل از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند، به همین علت در زمان واکسیناسیون دانشجویان شاید دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اولویت قرار بگیرند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: با توجه به حجم واکسن و تعداد نفراتی که تا به امروز واکسیناسیون شده اند شاید واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تاخیر انجام شود، اما حوزه ریاست این دانشگاه پیگیر واکسیناسیون دانشجویان است و تا به این لحظه جوابی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا یا وزارت بهداشت به ما ابلاغ نشده است.

مهدی بیان کرد: از ارسال نامه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص واکسیناسیون دانشجویان به وزارت بهداشت زمان زیادی نگذشته بنابراین نباید سریع انتظار جواب داشته باشیم، اما خواستار در اولویت بودن تزریق واکسن به دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح کشور هستیم.

بیشتر بخوانید رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب دانشجویان فارغ التحصیل به بازار کار است ترم جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجازی خواهد بود اختراع مچ‌بند کاهنده تب توسط دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای ویروس کرونا واکسیناسیون دانشجویان دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای کشور واکسیناسیون دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان