Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@15:39:37 GMT

پایان جلسه شورای امنیت درباره قدس بدون توافق

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۶۵۹۰

پایان جلسه شورای امنیت درباره قدس بدون توافق

آفتاب‌‌نیوز :

منابع دیپلماتیک به الجزیره گفتند، رایزنی‌های شورای امنیت درباره اوضاع قدس بدون هیچ توافقی خاتمه یافت.

این در حالی است که یک مسؤولی تونسی گفته بود، شورای امنیت درباره قدس تشکیل جلسه می‌دهد اما بیانیه‌ای صادر نخواهد کرد.

او با این وجود تاکید کرد: ملت فلسطین تنها نیستند.

به نقل از یورونیوز، ایالات متحده آمریکا که پیش‌تر از زبان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نسبت به بالاگرفتن خشونت‌ در درگیری‌های اخیر میان فلسطینیان و پلیس اسرائیل در بیت‌المقدس به شدت ابراز نگرانی کرده بود صدور بیانیه مشترک از سوی شورای امنیت در شرایط فعلی را مناسب نداسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دیپلمات‌های حاضر در سازمان ملل، نشست شورای امنیت در حالی بدون توافق بر سر متنی مشترک به پایان رسید که ایالات متحده انتشار پیامی عمومی و کلی در خصوص وقایع اخیر را در این مرحله به جا تشخیص نداد.

به گفته منابع یاد شده، مذاکرات میان اعضای شورای امنیت برای تهیه و انتشار بیانیه‌ای با لحن نرم‌تر نسبت به متنی که پیش‌تر از سوی نروژ به پانزده کشور عضو پیشنهاد شده بود، ادامه خواهد یافت.

پیش‌نویس بیانیه‌ای که در این خصوص به صورت مشترک از سوی تونس، کشور دعوت کننده به نشست شورای امنیت و چین تدارک دیده شده از اسرائیل می‌خواهد به فعالیت‌های شهرک‌سازی،‌ تخریب منازل و اخراج فلسطینیان از جمله در بیت المقدس شرقی پایان دهد.

در پیش‌نویس این متن که اعضا همچنان در حال مذاکره بر سر تصویب آن هستند، شورای امنیت نسبت به تنش‌ها و خشونت‌های فزاینده در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن از جمله بیت المقدس شرقی، جایی که درگیری‌های تازه در آن صدها مجروح به جا گذاشت، به شدت ابراز نگرانی کرده است.

در این سند همچنین از کلیه طرف‌ها خواسته شده تا از اقدامات یکجانبه‌ای که به بالاگرفتن تنش دامن می‌زند و تلاش‌ها برای یافتن راه حل تشکیل دو کشور را خدشه‌دار می‌کند، خودداری کنند.

فرانس پرس به نقل از یک دیپلمات سازمان ملل در گزارش خود آورده است که ایالات متحده به شرکای خود تاکید کرده که اکنون باید به تلاش‌های پشت پرده برای آرام کردن اوضاع پرداخت و اطمینان ندارد که صدور بیانیه‌ای در این مرحله مفید و کارساز باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل فلسطین اسرائیل شورای امنیت بیانیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم

گرچه سیاستمداران آمریکایی به شدت تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی در این کشور، همواره حامی تل آویو در نسل کشی علیه فلسطینیان به شمار می‌روند، اما جامعه این کشور به ویژه دانشگاهیان آشکارا پی به ماهیت روابط خصمانه با اسراییل برده و در حال انتقاد گسترده از رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش در غزه است. 

به گزارش الجزیره، نمت مینوچ شافک، ریاست دانشگاه کلمبیا آمریکا از دانشجویان این دانشگاه خواست به اعتراضات خود علیه اسراییل پایان بخشند. 

وی بدون اشاره به جزئیات از شکست مذاکرات با نمایندگان دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی خبر داد. با این حال، شافک خواستار پایان بخشیدن داوطلبانه به اعتراضات و پراکندن شدن دانشجویان متحصن از محیط دانشگاه شد. 

با این وجود، وی از تبعات عدم پیروی دانشجویان از این موضوع و اتفاقاتی که ممکن است درپی آن رخ دهد مانند ورود نیرو‌های امنیتی به محیط دانشگاه و سرکوب دانشجویان اجتناب کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی ریاست دانشگاه کلمبیا آمده است: سازمان دهندگان اعتراضات و مقامات دانشگاهی در نهایت نتوانستند به توافقی بر روی پایان بخشیدن به اعتراضات برسند. این اعتراضات از سوی دولت ناقض قوانین دانشگاهی تلقی می‌شود. 

این بیانیه می‌افزاید: دانشگاه کلمبیا نمی‌تواند درخواست اصلی معترضان که قطع ارتباط با حامیان نظامی اسراییل است را اجرایی کند. با این حال، ما پیشنهاد کردیم که در عوض اقدام به سرمایه گذاری در حوزه سلامت و آموزش در غزه کنیم. همچنین پیشنهاد ما شفافیت بیشتر در سرمایه گذاری‌های مستقیم دانشگاه است. 

اکنون معترضان دانشجویی اعلام کرده اند تا زمانی که ۳ درخواست آنها از سوی مقامات دانشگاه اجرایی نشود به اعتراضات خود پایان نخواهند داد. این ۳ درخواست شامل: عدم سرمایه گذاری و قطع همکاری با شرکت‌های کمک کننده به حوزه نظامی اسراییل، شفافیت در امور مالی دانشگاه کلمبیا، و بخشش دانشجویان و اساتید دستگیر شده و یا تنبیه شده به دلیل اعتراضات می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • الکلاسیکوی برگشت ایران بدون 5 بازیکن مشترک
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه