Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوان شیرآقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص برگزاری لیگ برتر ووشو در سال 1400 اظهار داشت: برای حضور در مسابقات امسال لیگ برتر ووشو بزرگسالان در حدود 5 ماه فرصت داریم. هم اکنون نیز با دیگر اعضای کادر فنی تیم دانشگاه آزاد اسلامی در حال بررسی نقاط ضعف تیم‌مان هستیم. همچنین باید زودتر بازیکنان جدید مدنظرمان را جذب کنیم چون تیم پاس ناجا نیز مجدداً به مسابقات لیگ بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه هم کارها را برای مسابقات پیش رو از طریق باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می‌کنیم.

وی در مورد وضعیت تیم ووشو جوانان کشورمان عنوان کرد: فدراسیون برنامه‌ریزی‌ها را برای حضور تیم جوانان در بازی‌های آسیایی 2021 جوانان انجام داده است. در بخش ساندا برخلاف سالهای گذشته، فقط مسابقات رده سنی جوانان را داریم و امسال در چهار وزن برگزار خواهد شد. هم اکنون استان‌ها پیکارهای انتخابی‌شان را انجام می‌دهند تا نفرات برترشان را به رقابتهای قهرمانی کشور بفرستند. مسابقات انتخابی هم برای حضور در اردوها، اواسط تیر ماه برگزار خواهد شد. احتمال دارد اردوهای تیم ووشو جوانان ایران از مرداد ماه آغاز شود تا اواخر آبان ماه به بازی‌های آسیایی جوانان اعزام شوند.

سرمربی تیم ساندای دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص برگزاری رقابت‌ مبارزان ووشو (WWF) گفت: این مسابقات لازم بود که زودتر از اینها در ایران استارت بخورد. رقابتهای این فرمی که قرار است امسال در کشورمان برگزار شود در رقابتهای حرفه‌ای چین همیشه برگزار می‌شود. ووشوکاران ایرانی هم در آنجا مسابقه داده‌اند و همیشه موفق بودند. چون مسابقات آسیایی و جهانی ووشو هر دو سال برگزار می‌شود، تعداد شرکت در پیکارهای مهم برای همه ووشوکاران کشورمان کمتر است. از این رو برگزاری این چنین مسابقاتی در کنار لیگ برتر و قهرمانی کشور باعث افزایش انگیزه بین ورزشکاران خواهد شد. 

مربی تیم ووشو جوانان در مورد برگزاری دوره حرفه‌ای مربیگری از سوی فدراسیون ووشو، تاکید کرد: همه مربیان استان‌ها که دارای مدرک مربیگری درجه یک هستند و سابقه زیادی در ووشو کشورمان دارند، ولی نمی‌توانند در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند. بخش حرفه‌ای آماده‌سازی ورزشکاران از لحاظ فنی و آمادگی جسمانی برای حضور در مسابقات سطح بالا لازم است از این رو مربیان استانی نیاز به تجربه دارند. بر همین اساس برگزاری اولین دوره مربیگری حرفه‌ای ووشو، می‌تواند دانش فنی مربیان ملی و بین‌المللی را به مربی‌های درجه یک انتقال بدهد. فقط مربیان درجه کشور می‌توانند در این دوره حرفه‌ای مربیگری شرکت کنند. یک سری پیش‌نیازها و حضور در کارگاه‌های آموزشی خاص برای این دوره مدنظر گرفته شده است. 

وی افزود: فدراسیون ووشو از سال گذشته حتی با وجود بیماری کرونا، کارگاه‌های آنلاین را در سطوح پایین‌تر برگزار کرد و هم اکنون نیز بالاترین سطح مربیگری را برنامه‌ریزی کرده است که برگزاری این دوره پربار، می‌تواند دانش فنی مربیان ووشو کشورمان را بالا ببرد و اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. مربیان برتر کشور با علم روز دنیا آشنا می‌شوند و باعث رشد و پیشرفت روزافزون ووشوی ایران خواهد شد که در سالهای آینده اثرات این دوره را در ورزش ووشوی ایران را خواهید دید. 

شیرآقایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شهربانو منصوریان قهرمان ووشو بانوان کشورمان که در بستر بیماری هستند هر چه زودتر به تیم ملی بازگردد و همچنین آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران دارم.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ووشو برای حضور خواهد شد حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد

غفار امانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه محسن محمدسیفی ووشوکار زنجانی اعزامی به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ چین توانست با غلبه بر حریفان خود، مدال ارزشمند طلا را به گردن آویخت، افزود: در این دوره از رقابت‌ها بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور با هم به رقابت پرداختند.

وی با یادآوری اینکه محسن محمدسیفی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم در برابر حریفان خود به میدان رفت، اظهار کرد: این ملی‌پوش باتجربه زنجانی در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در دور دوم توانست در برابر حریفی از هنگ‌کنگ به برتری دست یابد. ووشوکار زنجانی در دیدار فینال نیز با غلبه بر حریف کره جنوبی به مدال ارزشمند طلا دست یافت.

معاون امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان همچنین از برگزاری مسابقات جهانی تیراندازی معلولان در کره جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها، رقیه شجاعی از زنجان با کسب ۶۱۷ امتیاز در ماده تفنگ بادی در جایگاه هشتم این مسابقات ایستاد.

کد خبر 6089125

دیگر خبرها

  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد
  • دوره مربیگری فوتسال سطح ایران در میامی برگزار شد
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو