Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرف با اشاره به اینکه در انتخابات ۱۴۰۰، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد یک میلیون ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند، گفت: از ۲۱ اردیبهشت ثبت نام داوطلبان را به مدت ۵ روز شروع می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات شب گذشته (دوشنبه 20 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به فرارسیدن ایام ثبت نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در انتخابات ۱۴۰۰، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱ میلیون ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند، گفت: از 21 اردیبهشت ثبت نام داوطلبان را به مدت ۵ روز شروع می‌کنیم و عملا بعد از ۵ روز پرونده همه کسانی را که ثبت نام کنند در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که ۱۸ سالشان تمام می‌شود می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، گفت: به تفکیک استان‌ها تهران بیشترین تعداد واجدین رای را دارد که ۹ میلیون ۸۰۰ هزار نفر می‌شوند.

 

وی ادامه داد: شورای نگهبان ۵ روز برای رسیدگی و احراز صلاحیت‌ها فرصت دارد که در صورت لزوم تا ۵ روز دیگر هم قابل تمدید است.

 

عرف با اشاره به اینکه بعد از آن شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌ها را به وزارت کشور اعلام می‌کند، گفت: عملا از ۷ خرداد تبلیغات نامزد‌ها به مدت ۲۰ روز شروع می‌شود.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان این که جایگاه و مسئولیت رئیس جمهور بسیار مهم و بزرگ است ابراز امیدواری کرد: کسانی که داوطلب می‌شوند این موضوع را در نظر داشته باشند و افرادی که می‌آیند ویژگی‌ها و شایستگی این مقام را داشته باشند.

 

عرف با اشاره به رعایت پروتکل‌ها در محل ثبت نام در این باره اینگونه توضیح داد: مکان ثبت نام را توسعه دادیم و دو طبقه را در نظر گرفتیم و بین میز‌ها ۲ متر فاصله گذاشتیم و ثانیا تعداد کاربران را هم افزایش دادیم، همچنین مانع ورود افراد با نشانه‌های بیماری یا سابقه بیماری می‌شویم. داوطلبان هم، همراه با خودشان نیاورند تا تجمع و ازدحام نشود، حداکثر اگر از مقامات باشند یک یا ۲ نفر اشکالی ندارد، همه کسانی که می‌آیند باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و شرایط کرونایی کشور را درک کنند و امیدواریم که لازم به تذکر نباشد.

 

وی درباره خطوط قرمز تبلیغات نیز با اشاره اینکه از قواعد کلی تبلیغات که نامزد‌ها باید رعایت کنند این است که اقدامات تفرقه انگیزی که منجر به از بین رفتن انسجام اجتماعی شود نداشته باشند، اینگونه توضیح داد: با توجه به شرایط کرونایی مثل گذشته امکان میتینگ و تجمع و دورهمی‌ها نیست که باید رعایت کنند و نامزدی که این‌ها را رعایت نکند به معنی آن است که قانونمدار نیست. اگر نامزدی می‌گوید من ستاد محدودی دارم و پروتکل‌ها را رعایت می‌کنم اشکالی ندارد، اما خارج از این قاعدتا اجازه داده نخواهد شد.

 

عرف ادامه داد: همه احزاب و گروه‌ها فعال هستند، اما یک مقدار با احتیاط وارد شده اند و در حال بررسی هستند و از ویژگی‌های این دوره این است که جبهه‌ها و احزاب نمی‌خواهند دستشان را رو کنند و ما باید تلاش کنیم این دوره یک فضای رقابتی ایجابی ایجاد کنیم، یعنی افراد به جای این که نقطه ضعف‌های رقبا را برجسته سازی کنند به اثبات برنامه‌های خودشان بپردازند و به سمت برنامه محوری بروند.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره نحوه تبلیغات نامزدها نیز گفت: امکانات تبلیغ در فضا‌های مجازی هم برای نامزد‌ها فراهم می‌شود  و بر فعالیت مجازی نامزد‌ها هم نظارت صورت می‌گیرد و از نرم افزار‌ها و برنامک‌های داخلی برای تبلیغات استفاده می‌شود نه خارجی.

 

عرف در ادامه این برنامه درباره روند برگزاری انتخابات گفت: تعرفه‌ها چاپ شده و با نظر ناظر نگهداری می‌شود که به تدریج در اختیار استان‌ها و شهرستان‌ها قرار می‌گیرد. عوامل اجرایی نیز حدود ۵۰۰ هزار نفرند که با عوامل ناظر و امنیتی و پلیس حدود ۱ میلیون نفر می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در هر مرحله از انتخابات، اگر تخلفی گزارش شود ما تنظیم می‌کنیم و به ناظر ارجاع می‌دهیم، ادامه داد: با توجه به این که یکی از شاخص‌ها مسئولیت پذیری افراد است امیدواریم که مشکلی ایجاد نشود.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور فراهم کردن شعب امن و سالم را مهمترین دغدغه ستاد انتخابات کشور دانست و گفت: همه پروتکل‌ها اعم از فاصله گذاری و استفاده از ضد عفونی کننده و زدن ماسک و ... به طور دقیق رعایت می‌شود.۷۰ هزار شعب اخذ رای در سراسر کشور وجود دارد که از سال ۹۸ استفاده از استامپ را حذف کردیم و الان با وجود دستگاه احراز هویت دیگر نیازی به انگشت زدن نیست و با نظر ناظر استفاده از استامپ حذف می‌شود.

 

عرف با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای گفت: دوره قبل حدود ۶۴ هزار شعبه رای داشتیم که حدود ۱۰ درصد شعب را به دلیل کرونا و جلوگیری از ازدحام اضافه کردیم، این افزایش علی السویه نیست و در کنار هر شعبه‌ای که دوره قبل بیش از هزار رای گرفته، شعب ثابت یا سیار ایجاد کرده ایم.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه با اشاره به افزایش ساعات رای گیری با نظر ناظر گفت: برای روز انتخابات شعبه یاب هم فعال خواهد شد و مردم می‌توانند با آن خلوت‌ترین شعبه نزدیک خود را پیدا کنند. همچنین به دلیل کرونا همه عوامل مان را با ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی آموزش داده ایم و از ظرفیت شاد هم برای آموزش عوامل شعب استفاده خواهد شد.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عرف ستاد انتخابات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات رئیس ستاد انتخابات کشور نامزد ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت

امتداد - براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در اسفند‌ماه سال 1402، بیش از 9 میلیون و 100 هزار فقره چک به ارزشی حدود 6925 هزار میلیارد ریال مبادله‌ شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، 9.2 درصد و از نظر مبلغ، 15.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است. 

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد. استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است. از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.
براساس این گزارش طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱٫۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸٫۳ درصد است. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر