Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@21:12:55 GMT

باید شرایط برابر در انتخابات فراهم شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۶۸۵۸

باید شرایط برابر در انتخابات فراهم شود

یک عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: باید شرایط برابر در انتخابات فراهم شود زیرا مردم زمانی در انتخابات مشارکت می‌کنند که احساس کنند از حق انتخاب برخوردارند. متأسفانه با رد صلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات شورای اسلامی شهر، حق انتخاب از مردم گرفته شده است.

محمد جواد امام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات شورای اسلامی، اظهار کرد: اینگونه رد صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر، تأثیر مستقیم در میزان مشارکت مردم در انتخابات دارد زیرا اگر مردم احساس کنند کاندیداهایی که می‌توانند سلایق مختلف جامعه را نمایندگی کنند رد صلاحیت شده‌اند طبیعتاً انگیزه خود برای حضور در انتخابات را از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو جبهه اصلاحات ایران ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل کاهش مشارکت مردم رد صلاحیت‌ها است، این موضوع به صورت واضح در انتخابات مجلس یازدهم قابل مشاهده بود.

امام تصریح کرد: متأسفانه برخی کاندیداهایی که متولد دهه ۷۰ بودند با اتهام تحکیم مبانی شاهنشاهی رد صلاحیت شده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد بعضاً هیئت‌های نظارت به خود اجازه می‌دهند برخی کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر را چون اصلاح طلب بودند با هر بهانه‌ای رد صلاحیت کنند.

وی تاکید کرد: باید شرایط انتخابات برابر فراهم شود؛ زیرا مردم زمانی در انتخابات مشارکت می‌کنند که احساس کنند از حق انتخاب برخوردارند. متأسفانه با اینگونه رد صلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات شورای اسلامی شهر، حق انتخاب از مردم گرفته شده است.

عضو جبهه اصلاحات ایران یادآور شد: مردم زمانی در انتخابات شرکت می‌کنند که رأی خود را مؤثر تلقی کنند بنابراین زمانی که حق انتخاب از مردم گرفته شود نقش مؤثری در میزان مشارکت آنها دارد.

امام اضافه کرد: آش رد صلاحیت‌ها آنقدر شور شده است که حتی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که «در وضعیت تأیید کاندیداهایی که استعلام مثبت از مراجع چهارگانه را دریافت کردند تجدیدنظر شود» اما بعد از این صحبت، نمایندگانی که مسئولیت هیئت‌های نظارت استانی را بر عهده دارند مدعی شدند که از نظر خود باز نمی‌گردند.

کد خبر 492583

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جواد امام اصلاح طلبان اصلاحات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انتخابات شورای اسلامی شورای اسلامی شهر اصلاح طلب رد صلاحیت حق انتخاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی

حسن روحانی در دیدار دوره‌ای با معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم به این دو قشر مهم جامعه، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.   به گزارش سایت حسن روحانی او در بخشی از اظهارات خود  از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.   موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.   اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • اعلام فهرست کاندیداهای شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی