Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:50:38 GMT

میزان زکات فطریه در هرمزگان چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۶۸۷۱

میزان زکات فطریه در هرمزگان چقدر است؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان در استان هرمزگان با قوت غالب گندم به ازای هر نفر ۲۲ هزار تومان و با قوت غالب برنج به ازای هر نفر ۷۷ هزار تومان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: مردم زکات فطریه خود را از آن چیزی که بیشتر استفاده کرده اند، حساب کنند و می‌توانند زکات فطریه برخی از اعضای خانواده را با قوت گندم و برخی دیگر را نیز با قوت برنج حساب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

افزایش ۵۷ درصدی پرداخت زکات در هرمزگان

او با اشاره به اینکه صندوق‌های کمیته امداد در محل اقامه نماز عید فطر برای جمع آوری زکات فطریه قرار داده می‌شود، افزود: مستحب است که مردم زکات فطریه خود را قبل از نماز پرداخت یا جدا کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زکات فطریه ماه رمضان پرداخت زکات زکات فطریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم

محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای عشایر با تقدیر از تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی «ره» خواستار تداوم برگزاری جشنواره زکات و فرهنگسازی در این حوزه شد. 

او خواستار فرهنگسازی پیرامون سنت حسنه زکات در جامعه شد و اظهار داشت: پروردگار متعال همواره بر این موضوع تاکید دارد که پرداخت زکات موجب برکت اموال می‌شود. 

ایمانیه غیرت عشایر توانمند استان فارس را شایسته الگوسازی دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر در میدان عمل و در مقیاس وسیع تری بهره‌مند شویم و با اتخاذ این راهکار در راستای هویت سازی آنها گام برداریم. 

استاندار فارس از تلاش دشمنان برای کمرنگ ساختن هویت جوانان ایران اسلامی خبر داد و افزود: عشایر ریشه دار استان فارس و ایران اسلامی از پیشینه درخشانی در تاریخ برخوردار هستند و با اتخاذ راهکار‌های آموزشی و فرهنگی می‌توان بر عزت نفس و ارزش مداری جوانان افزود. 

او از آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی سپاه و سایر دستگاه‌های مسئول خواست تا دوره‌های فرهنگی و اعتقادی برای ارتقاء میزان دانش معرفتی و اعتقادی معلمان عشایر و بهورزان برگزار کنند. 

ایمانیه دستاورد این دوره‌های آموزشی را ارتقا سطح دانش اعتقادی و معرفتی معلمان و بهورزان اعلام کرد و بیان داشت: در سال جاری برای حداقل دویست نفر دوره‌های غنای فرهنگی برگزار شود. 

به گفته نماینده عالی دولت در استان فارس، عدم دسترسی عشایر به آب آشامیدنی مطلوب قابل قبول نیست و این چالش با تمهیدات آبفا استان و سازمان امور عشایر و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید برطرف شود. 

ایمانیه در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: تفاهمنامه سه جانبه‌ای میان اداره کل عشایری استان، اداره کل برنامه و بودجه فارس با دستگاه‌های خدمات رسان به منظور ارایه خدمات مطلوب به عشایر در حوزه‌های مختلف تا پایان خردادماه سال جاری منعقد شود. 

راه اندازی اورژانس عشایر، کتابخانه عشایر، اختصاص سهیمه آرد و نان از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در جلسه شورای امور عشایر به آنها اشاره کرد. 
لازم به ذکر اشت در این جلسه کریمی مدسرکل امور عشایر فارس نیز به تبیین عملکرد اداره کل و دستاورد‌های این اداره کل در حوزه‌های مختلف پرداخت و مصوبات جلسات گذشته شورای عشایری استان مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت و همچنین در انتهای جلسه از فعالین عشایری این استان به پاس پرداخت زکات جامعه عشایر به شورای زکات فارس تجلیل بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد