Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@02:46:55 GMT

«تام کروز» جوایز گلدن گلوب اش را باز می‌گرداند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۶۹۲۵

«تام کروز» جوایز گلدن گلوب اش را باز می‌گرداند

ستاره ۵۸ ساله هالیوود اعلام کرد که در اعتراض به سیاست‌های انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، سه جایزه گلدن گلوب خود را به آنها پس می‌دهد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از هالیوود ریپورتر، «تام کروز» که در مجموع سه بار در سال ۱۹۹۰ برای فیلم «متولد چهارم جولای»، در سال ۱۹۹۷ برای فیلم «جری مگوایر» و در سال ۲۰۰۰ هم برای «مگنولیا» موفق به کسب جایزه گلدن گلوب در شاخه بازیگری شده است، اعلام کرد در اعتراض به اصلاحات اعلام شده و جنجال برانگیز انجمن مطبوعات خارجی هالیوود درباره افزایش تنوع در این نهاد سینمایی، جوایز دریافتی خود را به آنها بازمی‌گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه NBC آمریکا نیز اعلام کرد تا زمانی که تغییرات و اصلاحاتی معنادار در ساختار جوایز گلدن گلوب اعمال نشود، مراسم این جوایز را پوشش نخواهد داد و در نتیجه گلدن گلوب ۲۰۲۲ را پخش تلویزیونی نخواهد کرد.

انتقادات از جایی آغاز شد که نشریه لس آنجلس تایمز در شماره ۲۶ فوریه خود در گزارشی فاش کرد که ۸۷ عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همگی سفیدپوست هستند و هیچ روزنامه نگار سیاه پوستی در میان اعضای آن حضور ندارد و این موضوع انتقادات فراوانی را نسبت به سیاست های این انجمن ایجاد کرده است.

اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود پیشنهاد اعمال اصلاحاتی را در جهت افزایش تنوع نژادی تصویب کردند اما بسیاری از فعلان و دیگر نهادهای هالیوودی این اقدام را ناکافی می‌دانند.

چند روز پیش کمپانی های نتفلیکس و آمازون هم اعلام کردند تا زمان عدم اعمال تغییرات ساختاری و معنادار با انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همکاری نخواهند کرد.

«تام کروز» اولین بازیگر هالیوودی نیست که به سیاست های این نهاد سینمایی که برگزار کننده جوایز سالانه گلدن گلوب است واکنش نشان می‌دهد و «اسکارلت یوهانسن» و «مارک رافلو» دو چهره شناخته شده دیگری هستند که خواستار فاصله گرفتن هالییود از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود شده اند و آن را بهترین فرصت برای جبران اشتباهات گذشته می‌دانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرهنگی تام کروز هالیوود انجمن مطبوعات خارجی هالیوود گلدن گلوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری، مجوز بگیرند

 هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • پیام تبریک مدیرعامل کروز به مناسبت روز کارگر
  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد