Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@21:33:40 GMT

احداث خط اتوبوس BRT بلوار آیت‌الله بروجردی تا پایان سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۶۹۲۸

احداث خط اتوبوس BRT بلوار آیت‌الله بروجردی تا پایان سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای تکمیل خط BRT بلوار آیت‌الله بروجردی در سال جاری اظهار کرد: این پروژه از سال قبل آغاز شده و در سه فاز حدفاصل انسجام تا میدان مرجعیت، از مرجعیت تا تقاطع مدافعان سلامت و در نهایت تا پردیسان در بلوار آیت‌الله بروجردی اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه حداقل عرض بلوار آیت‌الله بروجردی، ۷۰ متر شامل مسیر دوچرخه، پیاده‌راه، مسیر فضای سبز، انهار طرفین و سواره‌رو بوده و یک مسیر نیز برای آینده پیش‌بینی‌شده است، ابراز کرد: شاید هم‌اکنون به نظر برسد احداث اتوبوس BRT موردنیاز نباشد، اما به‌طور یقین با افزایش جمعیت پردیسان آن را در نظر گرفته‌ایم.

حلوایی زاده ادامه داد: این پروژه بالغ‌بر ۲۲ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد تا ۹ کیلومتر مسیر عملیات بتن‌ریزی و زیرسازی اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه در این پروژه، خاکریزی انجام شده و بعد از اتمام مراحل نهایی وارد مرحله بتن‌ریزی می‌شویم، تصریح کرد: زمان‌بندی پروژه، ۱۲ ماه و تا دی‌ماه ۱۴۰۰ است که امیدواریم در کار تسریع شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نوسانات قیمتی را مورد توجه قرارداد و گفت: با توجه به افزایش قیمت سیمان و برخی گرانی‌ها، در روند اجرای طرح با مشکلاتی مواجه شدیم اما خوشبختانه روند کار پیشرفت خوبی دارد.

حلوایی زاده خاطرنشان کرد: مسیری که پیش‌بینی‌شده تا تقاطع انسجام و میدان نماز است که با این اتفاق، حجم بالایی از ترافیک مسیر پردیسان مدیریت می‌شود، اگر فردوسی را نیز اتصال بدهیم، بار ترافیکی جمهوری کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله بروجردی سلامت قم اتوبوس بلوار آیت الله بروجردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد

پس از حوادث مکرر برای گردشگران و مرگ ۲ مسافر در محدوده تفرجگاهی آبشار لوه گالیکش، با دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، مسیر دسترسی به آبشار تا ایمن‌سازی منطقه مسدود شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سیدسعید جباری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گالیکش در گفتگو با خبرنگاران گفت: در پی فوت ۲ مسافر طی کمتر از ۱۰ روز در آبشار لوه، مسیر دسترسی به این آبشار مسدود می‌شود.

وی افزود: شهرداری صادق آباد و اداره منابع طبیعی این شهرستان ۱۰ روز فرصت دارند این مسیر و نقاط حادثه خیز آن را ایمن سازی کنند و تا زمانی که کارشناسان ایمنی مسیر را تایید نکردند، ورود به این منطقه ممنوع است.

دادستان عمومی و انقلاب گالیکش ادامه داد: در صورتی که تغییری در وضعیت امکانات و ایمنی این منطقه گردشگری ایجاد نشود و در اثر کوتاهی متولیان، مسافران صدمه ببینند، با مدیران دستگاه‌های متولی از باب ترک فعل، برخورد قانونی خواهد شد.

سال گذشته با دستور دادستان گالیکش مسیر دسترسی به آبشار اول در لوه ایمن سازی شده بود و از امروز هم ایمن سازی مسیر دسترسی به آبشار دوم که مرتفع‌تر است آغاز شد.

گفتنی است؛ مدیریت آبشار لوه برعهده شهرداری صادق آباد شهرستان گالیکش است و در حال حاضر برای هر خودرو مبلغ ۲۰ هزار تومان ورودی اخذ می‌شود. در عملیات فنس کشی و ایمنی سازی محوطه آبشار اول اجرایی شد، اما در حال حاضر بخش عمده‌ای از فنس‌های محدوده مذکور به سرقت رفته است و همین امر حوادث و اتفاقات حادث شده در این محدوده را به طور چشمگیری افزایش داده است.

افزایش آبخوری و شیر آب‌شرب در نقاط مختلف تفرجگاه، بهسازی و افزایش نمازخانه و سرویس بهداشتی، احداث سکوی نشستن، احداث آلاچیق، احداث مغازه و از همه مهمتر ایمن‌سازی تفرجگاه برای جلوگیری از مسدوم و فوت شدن هموطنان و پارکینگ خودرویی از جمله مطالبات مردمی برای این تفرجگاه است

دیگر خبرها

  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • مشکل آب‌گرفتگی بلوار ارغوانیه رفع شد/ آماده‌باش اکیپ‌های ستاد سیل تا پایان بارش‌ها
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم