Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@17:56:15 GMT

واردات ۵۷ تُن ماهی زینتی به کشور!

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۶۹۷۰

واردات ۵۷ تُن ماهی زینتی به کشور!

براساس آمار واردات گمرک در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۷ تُن ماهی زینتی آب شور و شیرین از کشور‌های مختلف وارد ایران شده است.

خبرگزاری میزان - گمرک جمهوری اسلامی ایران که خود را سازمانی حاکمیتی به عنوان مرزبان اقتصاد کشور قلمداد می‌کند، در بند ۲ سند راهبردی و عملیاتی خود برای چشم‌انداز افق ۱۴۰۰، برخورداری از جایگاه ملی و بین‌المللی بالا و دارای نقش مؤثر در تصمیم‌سازی کلان سیاست‌های اقتصاد و بازرگانی کشور را ترسیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیل به چنین مهمی یعنی نقش‌آفرینی در تصمیم‌سازی‌های کلان میسور نیست مگر آنکه اطلاعات دقیق، شفاف و به موقع در اختیار تصمیم‌گیرندگان و البته آحاد مردم قرار دهد از این‌رو لازم است نسبت به به‌روزرسانی آمار‌های گمرکی اهتمام بورزد؛ البته تا آنجایی که به مؤلفه‌های پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی از سوی رژیم آمریکا، تأثیر منفی نگذارد.

مع‌الأسف این مهم آنگونه که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد به طوری که از حدود ۲ سال قبل نسبت به انتشار آمار صادرات و واردات کالا‌ها که پیشتر انجام می‌شد، توجه نمی‌شد تا اینکه اخیراً این مهم را با در نظر گرفتن ملاحظاتی آغاز کرده است و امید می‌رود این آغازی بر روند شفاف‌سازی گمرک باشد.

بررسی آمار واردات بر اساس اطلاعات موجود و کارشناسی نشده ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۵۷ هزار و ۵۴۴ کیلوگرم ماهی‌های زنده زینتی آب شور و شیرین از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

بر اساس واردات این حجم ماهی‌های زنده آب شور و شیرین به کشور ۳۱۵ هزار و ۶۳۵ دلار ارز از کشور خارج شد که ارزش ریالی آن بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۲۵۶ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۲۶ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که ماهی زنده زینتی آب شور و شیرین از کشور‌های اندونزی، تایلند، مالزی و ویتنام وارد ایران شده است.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت دپوی کالاهای اساسی در گمرکات و بنادر کشور

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی گمرک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گمرک آب شور و شیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد

با حکم معاون توسعه مدیریت گمرک ایران، سرپرست معاونت فنی گمرک شهید رجایی منصوب شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس حکم معاونت توسعه مدیریت گمرک ایران، علی نباتی به عنوان سرپرست معاونت فنی گمرک شهید رجایی بندرعباس منصوب شد.

نباتی سابقه 26 سال فعالیت در حوزه های گمرکی داشته که 17سال آن در گمرکات مختلف استان هرمزگان بوده است.

پیشتر محمد آگاهی به عنوان معاون فنی گمرک شهید رجایی فعالیت میکرد که به تازگی با حکم رییس کل گمرک به عنوان ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی منصوب شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲