Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:20:38 GMT

فیلترهای آبی با قابلیت حذف بیش از ۶۵۰ نوع باکتری

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۷۲۲۷

فیلترهای آبی با قابلیت حذف بیش از ۶۵۰ نوع باکتری

یکی از شرکت‌های فناور برای تصفیه آب، فیلترها و واشرهای آنتی باکتریالی را به تولید رساند که قادر به حذف میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها است.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فناور تولیدکننده فیلترهای تصفیه آب، در حال حاضر فیلترهای نانویی آنتی‌باکتریال و  واشرهای آنتی‌باکتریال را در لیست محصولات نانویی خود دارد که بر پایه موادی قرار داده شده تا مانع رشد هرگونه میکروارگانیسم و باکتری‌ها بر روی بدنه و ساختار خود شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فیلترهای نانویی این شرکت با گنجانیدن عامل ضدباکتریایی یا بایوساید در ساختار فیلتر، ریسک و خطر آلودگی سطوح آن به انواع باکتری و میکروارگانیسم‌ها بسیار کاهش می‌یابد. از جمله باکتری‌هایی که سطوح فیلتر تصفیه آب آنتی‌باکتریال از رشد آن‌ها ممانعت به عمل می‌آورند، استافیلوکوکوس اورئوس و اشرشیاکلی است. در صورتی که سطوح فیلتر در مجاورت با آب شرب به باکتری‌های مذکور آلوده شود، می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی مصرف‌کنندگان به همراه داشته باشد.

مهندس مغانلو، مدیر فروش این شرکت با تاکید بر اینکه در این فیلترها، کلر و کربن از آب جدا می‌شوند و از آنجایی که کلر خاصیت گندزدایی دارد، با حذف آن فرصت مناسبی برای رشد باکتری‌ها به وجود می‌آید، خاطر نشان کرد: فیلتر نانویی ما برای این ساخته شده که بتواند این میکرواورگانیسم‌ها را از بین ببرد. با وجود این فیلتر دیگر نیازی به فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب نیست. فیلتر UV، با تاباندن نور فرابنفش به آب، باکتری و میکروارگانیسم‌ها را از بین می‌برد. اما به‌دلیل قیمت بالای نور UV مقرون به‌صرفه نیست. فیلترهای آنتی باکتریال قادرند هرگونه قارچ و باکتری را در آب را از بین ببرند.

به نقل از ستاد نانو، این فیلترهای نانویی به دلیل وجود نانوذرات، خاصیت آنتی‌باکتریال داشته و علاوه بر حذف عوامل بیماری‌زا، به حذف رنگ، بو و مزه بد آب کمک می‌کنند. نانوذرات یک عامل ضدمیکروبی قوی هستند که می‌توانند باعث از بین رفتن طیف وسیعی از میکروب‌ها شوند. آن‌ها به دیواره سلولی باکتری چسبیده و این عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برند. اثر ضدباکتریایی ذرات به‌طور چشمگیری در بعد نانومتری افزایش می‌یابد، به‌ طوری‌که نانوذرات قادر به از بین بردن بیش از ۶۵۰ نوع باکتری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصفیه آب فیلتر نانو ذرات باکتری آنتی باکتریال باکتری ها تصفیه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت

گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو» ژاپن می‌گویند باکتری‌هایی که به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم هستند هم در ژاپن و هم در خارج از کشور به یک مشکل جدی تبدیل شده‌اند.

متخصصان می‌گویند باکتری‌های مقاوم به دارو به دلیل استفاده بیش از حد یا استفاده نادرست از آنتی‌بیوتیک‌ها به طور فزاینده‌ای شیوع پیدا می‌کنند از جمله در بیمارانی که مصرف داروها را بدون در نظر گرفتن دستورالعمل تجویز شده توسط پزشک متوقف می‌کنند در حالی که میکروب‌ها در بدن آنها باقی می‌مانند.

تمرکز تحقیقات این گروه بر کلون E.coli ST۱۳۱ بود که مقاومت آنتی‌بیوتیکی بالایی دارد.

طی این مطالعه، ST۱۳۱ را از نمونه‌های آب دریاچه و رودخانه و همچنین مدفوع حیوانات در حیات وحش از جمله راکون‌ها و گوزن‌ها که در استان‌هایی از جمله «گیفو» و «شیگا» گرفته شده بود به مدت شش سال تا سال ۲۰۲۱ جدا کردند. سپس محققان ویژگی‌های ژنتیکی آن ها را تجزیه و تحلیل کردند.

آن ها همچنین ST۱۳۱ مشتق شده را که از نمونه‌های ادرار افراد در همان منطقه به دست می‌آمد، تجزیه و تحلیل کردند تا آن ها را با پس‌زمینه ژنتیکی نمونه‌های مشتق شده از محیط زیست مقایسه کنند.

آنالیزها حاکی از شباهت ژنتیکی نزدیک بین ST۱۳۱ انسان و محیط‌های آبی و حیات وحش است که نشان‌دهنده گسترش احتمالی باکتری از جامعه انسانی به محیط طبیعی است.

به گزارش شبکه تلویزیون ملی ژاپن (NHK)، این گروه می‌گوید این  نخستین‌بار در ژاپن است که گسترش باکتری‌های مقاوم به دارو بر اساس اطلاعات ژنتیکی آن ها نشان داده شده است.

این متخصصان همچنین هشدار می‌دهند اگر اقداماتی انجام نشود، باکتری‌های مقاوم به دارو می‌توانند بیشتر در طبیعت گسترش پیدا کنند و سپس از حیوانات به مردم بازگردند و سبب شیوع بیماری‌های عفونی جدید شوند.

ساتو تویوتاکا، دانشیارِ دانشکده تحصیلات تکمیلی دامپزشکی دانشگاه هوکایدو در این باره گفت که در مطالعات آتی می‌خواهد شناسایی کند چگونه باکتری‌های مقاوم به دارو از مردم به طبیعت پخش می‌شوند و چگونه می‌شود از گسترش آن ها جلوگیری کرد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه‌های پیشین خود بارها تاکید کرده است مقاومت ضدمیکروبی یکی از مهمترین تهدیدات بهداشت عمومی و توسعه جهانی است.

این سازمان و دیگر نهادهای بهداشتی می‌گویند باکتری‌های مقاوم به ضدمیکروب‌ها مسئول حدود ۱.۲۷ میلیون مرگ و میر جهانی در سال ۲۰۱۹ بوده‌اند و اگر تدابیری اتخاذ نشود، ممکن است تا سال ۲۰۵۰ موجب مرگ ۱۰ میلیون نفر در سال شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند