Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@16:59:48 GMT

ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری در خیابان فاطمی آغاز شد+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۷۲۵۰

ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری در خیابان فاطمی آغاز شد+عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

ثبت‌نام داوطلبان دوره سیزدهم انتخابات ریاست‌جمهوری از صبح امروز در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد.

سروی سیاست مشرق - ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز (سه‌شنبه) با دستور رسمی وزیر کشور آغاز شد؛ ثبت‌نام از داوطلبان فقط در وزارت کشور انجام می‌شود و داوطلبان تا روز ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این انتخابات ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان ثبت‌نام از ساعت ۸ الی ۱۸ روزهای ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت خواهد بود و پس از اتمام بازه زمانی ثبت‌نام، شورای نگهبان از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت به صلاحیت داوطلبان ثبت نام شده رسیدگی می‌کند و پس از اعلام نتایج این بررسی‌ها از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز شورای نگهبان فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند.

در نهایت روز پنجم خرداد لیست داوطلبان تأیید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

**********

* وزیر کشور دستور شروع انتخابات ریاست جمهوری را صادر کرد

رحمانی فضلی وزیر کشور در بخشنامه ای خطاب به فرمانداران سراسر کشور اعلام کرد: در اجرای مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره های ذیل آنها ، دستور شروع انتخابات صادر می گردد، ضروری است نسبت به تشکیل هیات های اجرایی از روز سه شنبه مورخ ۲۱-۲-۱۴۰۰ حداکثر در مدت سه روز و انجام سایر برنامه های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در مرکز شهرستان و بخش های تابعه، طبق برنامه زمان بندی ابلاغی و در مهلت های قانونی مقرر اقدام نموده و وصول این بخشنامه را مطابق فرم شماره ۲ به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایید.

* رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ثبت‌نام در وزارت کشور

به گفته جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کووید -۱۹ هر داوطلب تنها می‌تواند یک همراه با خود در محل ثبت‌نام داشته باشد.

عرف همچنین تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند وارد ستاد انتخابات کشور شوند، اعم از داوطلبان و خبرنگاران، در سامانه ماسک چک می‌شوند، اگر بیماری داشته باشند اجازه ورود داده نخواهد شد.

متن کامل خبر

* رعایت مصوبه شورای نگهبان توسط دولت

با وجود ارسال نامه روحانی به وزیر کشور مبنی بر عدم اجرای مصوبه شورای نگهبان، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در برنامه تیتر امشب گفت: واقعا کسانی که از فردا می‌خواهند برای ثبت‌نام بیایند مسئولیت بار سنگینی را بر عهده دارند و برای همین قانون‌گذار گفته است باید حداقل از میان رجال سیاسی و مذهبی باشند و حداقل مردم او را بشناسند. و در جایی حداقل مدیر و مدبر باشد.

عرف گفت: اطلاع رسانی خیلی خوبی از سوی شورای نگهبان صرت گرفته و امیدواریم افرادی که می‌آیند توجه داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه شورای نگهبان اجرایی می‌شود، گفت: ان‌شاءالله

* حضور اولین زن در وزارت کشور برای ثبت نام

ثبت نام اولین داوطلب انتخابات ۱۴۰۰ در ستاد انتخابات کشور؛ اولین داوطلب یک زن است.

* حال و هوای ستاد انتخابات در ساعات اولیه

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین ثبت نام ریاست جمهوری انتخابات 1400 وزارت کشور میدان فاطمی شورای نگهبان اخبار داغ ستاد انتخابات کشور شورای نگهبان ریاست جمهوری وزیر کشور ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی عصر مجلس

چلسه علنی عصر مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه شروع شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جدوال را به پایان رساندند.

سپس مجلس وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر ایرادات باقی مانده از برنامه هفتم توسعه را مورد رسیدگی قرار می دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند