Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگرد عبدالله آذرنییاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازدیدهای مزرعه محور جهت افزایش میزان بهره وری و نظارت بر استفاده مناسب از کود و سموم کشاورزی به موقع برای جلوگیری از آفت زدگی، خسارت و بازدهی بالا از جمله وظایف این بسیجیان مهندس کشاورزی است.

وی افزود: هم اینک در مناطق کم برخوردار عشایری و روستایی به صورت ماهانه ۸۰ گروه جهادی حضور دارند که این جهادگران در مناطق محروم و مرزی در راستای اشتغالزایی، مردم یاری و محرومیت زدایی حضور یافته و یاری‌گر عشایر و اهالی روستایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه سردشت افزود: این گروه ها در زمینه های مختلف فنی و عمرانی، بهداشت و درمان، دامپزشکی ، کشاورزی و دامداری ، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی با هدف امنیت پایدار ، افزایش تولید و بهره وری محصولات کشاورزی و دامی و اشتغالزایی فعالیت می کنند.

سرگرد آذرنییاد با اشاره به اینکه اشتغال بیشتر عشایر و اهالی روستایی در بخش کشاورزی و دامی است، اضافه کرد: در بخش کشاورزی و دامی، ۱۰ مهندس، دامپزشک و مربی در قالب بسیج مهندسین کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: دامپزشکان به همراه جهادگران تاکنون ۴۳ هزار راس دام سبک و ۱۲ هزار راس دام سنگین به صورت رایگان ویزیت کرده اند.

سرگرد آذرنییاد با بیان اهمیت آموزش برای ارتقای سطح آگاهی روستاییان افزود: در همین راستا نیز کلاس های آموزشی تاکنون برای کشاورزان و دامداران به میزان ۳۰  هزار ساعت نفر برگزار شده است.

وی اضافه کرد: این اقدامات به صورت داوطلبانه و با استفاده از ظرفیت خیران، اعتبارات قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) و خود گروه های جهادی انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۷۰ روستا  است.

این شهرستان با جمعیت  ۷۰ هزار نفر روستایی و هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری دارای ۱۶۰ هزار دام سبک و ۱۸ هزار دام سنگین  با ۲۸ هزار هکتار اراضی زراعی و کشاورزی است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی جامعه عشایری سردشت اقتصاد مقاومتی توسعه روستایی وضعیت معیشت محرومیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی جامعه عشایری سردشت آذربایجان غربی جامعه عشایری سردشت اقتصاد مقاومتی توسعه روستایی وضعیت معیشت محرومیت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیدامیر احمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد