Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:19:36 GMT

وعده ها برای حل مشکلات آبی محقق نشد /طرح سؤال از وزیر نیرو

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۷۵۲۰

وعده ها برای حل مشکلات آبی محقق نشد /طرح سؤال از وزیر نیرو

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در حوزه شهرستان نهبندان و سربیشه شبکه‌های مجتمع های آب‌رسانی مشکل داشته و نیاز به اصلاح و تکمیل دارند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد و قول های داده شده اقدام عملی برای حل این مشکل ندیدیم، بیان‌کرد: در نهایت به ناچار طرح سؤال از وزیر نیرو را اجرا کردیم و خواستار پاسخگویی ایشان در زمینه مطالبات مردم در حوزه آب شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخعی ادامه‌داد: چرایی عدم توجه به تکمیل و اصلاح و کاهش هدررفت شبکه‌های آب به خصوص در استان‌ها و شهرستان‌های محروم چون نهبندان و سربیشه و بی توجهی به تکمیل طرح فاضلاب سربیشه و بی توجهی به تکمیل سد تغذیه‌ای بندان شهرستان نهبندان و طرح مشکل بی‌بهره بودن مردم در برخی از نقاط نهبندان و سربیشه از آب برای ساعات طولانی از موارد طرح شده در سؤال از وزیر است.

وی گفت: اعتبارات بسیار خوبی برای وزارت نیرو در زمینه مجتمع‌های آب دیده شده است و از طرف دیگر از سال گذشته پیگیر هستیم تا بانک‌ها به کمک شرکت آب و فاضلاب استان بیایند ولی هر وقت پیگیر شدم گفتند در مرحله آخر است و ما نفهمیدیم کی این مرحله آخر به پایان می‌رسد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس اظهارکرد: در مورد تکمیل فاضلاب سربیشه نیز قول‌هایی داده می‌شود و می‌گویند پیمانکار گرفته‌ایم ولی در عمل چیزی مشاهده نمی‌شود و مردم در این زمینه گلایه‌های به حقی از مسئولین دارند.

نخعی یادآور شد: سد تغذیه‌ای بندان نیز علی‌رغم اینکه نقش مهمی در تأمین آب روستاهای پایین دست، جلوگیری از خروج آب از شهرستان و تقویت قنوات و چاه‌های کشاورزی و جلوگیری از سیل دارد اما در عمل نسبت به تکمیل آن شاهد بی توجهی هستیم.

وی ادامه‌داد: به طور خلاصه قول و وعده‌هایی برای حل مشکلات مردم نهبندان و سربیشه در حوزه آب داده می‌شود ولی در اجرا کمتر کار اجرایی جدی مشاهده می‌کنیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در زمینه تشکیل قرارگاه آب در خراسان‌جنوبی نیز یادآور شد: این قرارگاه از این جهت که موجب تمرکز تصمیم گیری‌ها می شود خوب است ولی نباید به محلی برای گزارش دهی دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود ولی در عمل مشکلی از مردم حل نشود.

نخعی افزود: در حال حاضر بسیاری از روستاهای ما نیاز به آبرسانی با تانکر دارند ولی از جهاتی محدودیت ناوگان تانکرهای آب‌رسانی وجود دارد که برای رفع این مسئله نیز باید تدبیر اندیشیده شود.

کد خبر 5209283

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس آبرسانی ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا گرگان اردبیل عکس استانها فلسطین انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان مردم نهبندان و سربیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: طبق برنامه مجموعه وزارت نیرو پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی پاییز امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لیکک، محسن منصوری عصر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان بهمئی اظهار داشت: 11 سال پیش خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی پروژه آغاز شد که تا ابتدای دولت سیزدهم تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: امیدوارم تا مهرماه امسال پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد که انتظار می‌رود متولیان امر از الان تلاش خود را چند برابر کنند، زیرا هیچ کم‌کاری پذیرفتنی نیست.

منصوری با اشاره به اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل پروژه آبرسانی به بهمئی از طریق سد کوثر تأکید شد، افزود: یک هزار میلیارد تومان به پروژه اختصاص یافته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با افتتاح خط انتقال آب علاوه بر 5.5 میلیون متر مکعب برای شرب مردم، 3.5 میلیون مترمکعب برای حوزه صنعت و کشاورزی اختصاص داده می‌شود و شاهد ایجاد اشتغال خوبی در این دو حوزه خواهیم بود.

منصوری تأکید کرد: ما در مجموعه دولت در کنار استاندار و سایر مسئولان این استان و همچنین مجموعه وزارت نیرو با جدیت دنبال می‌کنیم که پروژه در موعد مقرر به اتمام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم