Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان از تمدید فراخوان ارسال آثار برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی با عنوان «کوکب هدایت» و با محوریت آموزه‌های اخلاقی در قرآن کریم توسط این معاونت خبر داد.

مریم جویدراوی در گفت‌وگو با  ایسنا، گفت: با توجه به استقبال صورت گرفته از سوی علاقه‌مندان و خوشنویسان‏ از اعلام فراخوان ارسال آثار برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی با عنوان «کوکب هدایت»‏، کمیته برگزاری این جشنواره با تمدید مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه این جشنواره مجالی برای حضور هنرمندان و خوشنویسان سراسر کشور در عرصه هنر است گفت: سعی بر این است که مجموعه نفیسی از آثار خوشنویسان در این زمینه گردآوری و داوری شود. به این ‌منظور از همه هنرمندان و خوشنویسان دعوت می‌شود تا در این جشنواره شرکت کنند و آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره ملی خوشنویسی «کوکب هدایت» با محوریت آموزه‌های اخلاقی در قرآن کریم برگزار می‌شود اظهار کرد: این کتاب الهی علاوه بر اینکه کامل‌ترین منبع معرفتی و معنا آفرینی است، بزرگترین منبع الهام برای هنرمندان و آفرینش‌های ادبی و هنری آنها نیز بوده است.

جویدراوی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی با تکیه بر مفاهیم اخلاقی قرآن کریم، رویکردی معنوی به قرآن و احادیث با تکیه بر مفاهیم اخلاقی، آشنایی هر چه بیشتر مردم با گوهرهای اخلاقی قرآن کریم، گردآوری و ثبت آیات و فرامین اخلاقی مصحف شریف در یک کتاب، رشد و اعتلای استعدادهای هنری و هدایت آنها به سمت منابع دینی و معرفتی دین اسلام، عنوان کرد.

به گفته وی: این جشنواره در رشته‌های خط شکسته نستعلیق، نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم آزاد است که از برگزیدگان هر رشته نیز تقدیر خواهد شد. به نفر اول در هر رشته ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم ۱۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد. محور جشنواره نیز آیات و احادیثی است که حاوی پیام اخلاقی و معنوی باشند. در خلق اثر می‌توان از شعرهای شاعران نامی که قرابت معنایی با آیات و احادیث منتخب دارند استفاده کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان در خصوص شرایط ارسال آثار گفت: آثار ارسالی باید تولید سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۹ باشند. تا حد امکان معنی آیات منتخب نوشته شوند و اصل اثر به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال شود. هیچ مسئولیتی در قبال خسارت‌های احتمالی آثار ارسالی توسط پست به عهده‌ دبیرخانه جشنواره نیست. دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار برگزیده در چاپ کتاب و دیگر قسمت‌های تبلیغی جشنواره استفاده کند. هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۲ اثر ارسال کند و شرکت در همه بخش‌ها بلامانع است. نحوه برگزاری مراسم اختتامیه با توجه به شرایط انتشار ویروس کرونا متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی افزود: آثار برگزیده در قالب برگزاری نمایشگاهی در معرض دید قرار خواهد گرفت. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی خوزستان، سازمان مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان خوزستان، طبقه‌ همکف. کدپستی: ۶۱۳۵۷۳۳۷۷۳ ارسال کنند. همچنین شماره واتساپ ۰۹۳۸۶۱۷۹۰۳۴ برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره خوشنويسي جهاد دانشگاهی جشنواره ملی خوشنویسی دبیرخانه جشنواره ارسال آثار کوکب هدایت قرآن کریم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کریمیان با اعلام این خبر، گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

وی به متقاضیان شرکت در این آزمون توصیه کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.
وی در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»