Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعات امیدوارکننده‌ محققان نشان می‌دهد کودکانی که به آنفولانزای فصلی مبتلا شده و یا واکسن آنفولانزا دریافت کرده‌اند کمتر دچار عفونت‌های کرونا می‌شوند.

به گزارش هلث، تحققات بر 900 کودک در آرکانزاس آمریکا نشان داد که آنفولانزای فصلی می تواند به شکلی کودکان را مقابل کرونا واکسینه کند.

این گروه از کودکان بسیارکم در معرض علائم کرونا قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات روشن کرد که علائمی چون تنگی نفس در این کودکان 33 درصد کمتر خواهد بود.
 

دکتر "آنجالی پاتوردان " از پژوهشگران این مطالعه بیان کرد که رشد یک ویروس مانند آنفولانزا در بدن می تواند توسط عفونت ویروس قبلی مهار شود.کسانی که آنفولانزا گرفته و یا در مقابل آنفولانزا واکسینه شده اند خطر کرونا به مراتب کمتر در آنها دیده شده است.

تداخل ویروسی چیست؟

ما متوجه شدیم که رشد یک ویروس می تواند توسط عفونت قبلی ویروس دیگری در همان میزبان مهار شود به این پدیده تداخل ویروسی می گویند. سلول های انسانی مواد شیمیایی کوچکی مانند "اینترفرون" ایجاد می کنند که توسط سلول های ایمنی برای از بین بردن عوامل بیماری زای مهاجم ساخته می شوند.

اینترفرون ها در سیستم ایمنی بدن باقی می مانند و می توانند باعث آلودگی ویروس های مشابه دیگر شوند که قصد ورود به سلول های انسانی را دارند.
وی افزود: بر خلاف بزرگسالان بارها و بارها مشاهده شده است که کودکان در سراسر پاندمی تحت تاثیر عفونت ویروس کرونا قرار نمی گیرند.

آنها تنها یک درصد از آمار علامتدار بیماری را تشکیل می دهند و حتی کمتر در بیمارستان بستری می شوند و می میرند. ما تنها در حال تحقیق هستیم که کودکان تا چه حدی نقش مهمی در انتقال ویروس کرونا دارند./ ایران آنلاین

کودکان کرونایی بار ویروسی کمتری از بزرگسالان حمل می‌کنند کودکان انگلیسی بعد از کرونا به این بیماری نادر مبتلا می‌شوند مشکلات قلبی سهم یک سوم کودکان مبتلا به نوع شدید کرونا چرا جوانان و کودکان کرونایی روز به روز بیشتر می‌شوند؟ تزریق واکسن آنفلوانزا چه تاثیری بر کودکان کرونایی دارد؟ ابتلای بیش از ۲۰۰ کودک به کووید طولانی در استکهلم افزایش محسوس تعداد کودکان کرونایی در تهران عوارض ویروس انگلیسی کرونا در کودکان   اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کودکان کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد