Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@08:44:09 GMT

اختلاف ۲.۶ میلیون‌ تنی آمار تولید و مصرف فولاد تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۸۸۲۹

اختلاف ۲.۶ میلیون‌ تنی آمار تولید و مصرف فولاد تکذیب شد

سرپرست معاونت امور معادن و امور معدنی وزارت صمت ضمن تکذیب خبر اختلاف ۲.۶ میلیون تنی در آمار تولید و مصرف فولاد گفت: اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن و مربوط به موجودی انبارهای واحد‌های تولیدی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  اسدالله کشاورز  اظهار داشت:  2.6 میلیون تن اعلامی درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولید واقعی شمش فولاد 29 میلیون تن بوده است که به میزان 22.2 میلیون تن مصرف و میزان صادرات ما حدود 6 میلیون و 500 هزار تن بوده است . پس اختلاف تنها 300 هزار تن است‌ و کسری که مشاهده می‌کنید گم نشده و به میزان موجودی کف انبار واحد‌های تولیدی مربوط است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بیان کرد: ما در سال 99، در مجموع 6 هزار تن واردات شمش خام داشتیم که مربوط به اقلام خاص است و امکان تولید آن وجود ندارد؛ صادرات سال 98 هم حدود 6 میلیون و 850 هزار تن بوده است و کاهش آن به دلیل ساز و کار بازار بوده است.

کشاورز افزود: ما مسئولیت تامین واحد‌های تولیدی واقع در زنجیره فولاد را داریم، پس هر واحد تولید فولاد که تولیدات خود را در بورس عرضه کند، می‌تواند مازاد تولید را صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: برای واحد‌های بزرگ، با توجه به میزان تولید، میزان کف عرضه‌ای برای واحد‌های تولید فولادی تعریف شده است.

 انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع فولادی وزارت صنعت و معدن صنایع فولادی وزارت صنعت و معدن واحد های تولید میلیون تن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس

استاندار فارس از احداث واحد‌های مسکونی ویژه اسکان مدیران، مهندسان و کارگران در محدوده کارخانجات و واحد‌های تولیدی بزرگ اعلام حمایت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدهادی ایمانیه در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) از برخی غرفه‌های تولیدکنندگان صنایع دستی، آلومینیوم و فولاد این استان بازدید کرد و با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه در راستای توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل زنجیره ارزش فولاد در استان فارس، اظهارداشت: خوشبختانه در دستیابی به اهداف از پیش تعریف شده در این زمینه تا حدود زیادی پیش رفته است.

وی در همین راستا به عملکرد وهمکاری شرکت فولاد غدیر نی‌ریز در زمینه اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس اشاره و خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن طرح انتقال آب علاوه بر تامین آب مورد نیاز شرکت فولاد نی‌ریز، زمینه آزاد شدن بخشی از منابع آبی این شهرستان برای سایر مصارف آشامیدنی و کشاورزی را فراهم می‌کند.

استاندار فارس به مسئولیت‌های اجتماعی فولاد غدیر نی‌ریز نیز اشاره کرد و گفت: احداث پارک برای استفاده عموم مردم شهرستان به همراه فراهم کردن زمینه انتقال و تامین آب آشامیدنی برای روستا‌های اطراف از جمله اقدامات ارزشمند این مجموعه است.

ایمانیه احداث مسکن مورد نیاز مدیران، مهندسان و کارکنان واحد‌های بزرگ صنعتی در نزدیکی و محدوده این واحد‌ها را زمینه‌ساز کاهش ترافیک، کاهش هزینه‌ها و آرامش کارکنان توصیف کرد و ادامه داد: به همین دلیل این اقدام را از کارخانه‌های بزرگ استان مانند فولاد غدیر نی ریز شروع کردیم و اعلام می‌کنیم که مدیریت ارشد استان از احداث واحد‌های مسکونی کارکنان در محدوده واحد‌های تولیدی و صنعتی بزرگ حمایت خواهد کرد.

محمد هادی ایمانیه همچنین از غرفه آلومینیوم جنوب بازدید و با مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند