Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@20:41:15 GMT

شورای امنیت حمله تروریستی در کابل را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۹۰۵۹

شورای امنیت حمله تروریستی در کابل را محکوم کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این بیانیه که روز دوشنبه صادر شد، آمده است: شورای امنیت حمله شدید و ناجوانمردانه تروریست ها را که در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در دشت برچی در کابل افغانستان رخ داد، با شدیدترین عبارات محکوم کرد.

این بیانیه می‌افزاید: این حمله که در نزدیکی یک مدرسه صورت گرفت، منجر به کشته شدن حداقل ۵۰ نفر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اعضای شورای امنیت با خانواده های قربانیان و دولت افغانستان ابراز همدردی می کنند و برای زخمی شدگان آرزوی بهبودی سریع و کامل دارند.

اعضای شورای امنیت نگرانی عمیق خود را در مورد ادامه سطح بالای خشونت و اوضاع امنیتی در افغانستان به ویژه تعداد کشته شدگان غیرنظامی ابراز داشتند و بر اهمیت تلاش‌های مداوم برای پایان دادن به خشونت و حمایت از غیرنظامیان تأکید کردند.

شورای امنیت بار دیگر بر حق تحصیل و سهم آن در دستیابی به صلح و امنیت تأکید و از تعداد قابل توجه حملات به مدارس و اماکن آموزشی افغانستان در ماه های اخیر ، و همچنین پیامدهای قابل توجه این حملات بر ایمنی دانش آموزان و توانایی آنها در برخورداری از حق تحصیل ابراز نگرانی کرد.

اعضای شورای امنیت بار دیگر تأکید کردند که تروریسم در تمام اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدات صلح و امنیت بین‌المللی است. 

اعضای شورای امنیت بر ضرورت پاسخگویی مرتکبان، سازمان دهندگان، سرمایه گذاران و حامیان مالی این شرارت‌های مذموم تروریسم و سپردن آنها به دست عدالت تأکید کردند.

آنها از همه کشورها خواستند، مطابق با تعهدات خود در قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت در این زمینه با دولت افغانستان و سایر مراجع ذیربط فعالانه همکاری کنند. 

اعضای شورای امنیت تکرار کردند که هرگونه اقدام تروریستی، صرف نظر از انگیزه آنها، در هر زمان ، هر جا و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، جنایتکارانه و توجیه‌ناپذیر است.

آنها بر لزوم مبارزه همه کشورها بر اساس منشور  سازمان ملل و سایر تعهدات تحت قوانین بین المللی، از جمله قانون بین‌المللی حقوق بشری، قانون بین‌المللی پناهندگان و حقوق بشردوستانه بین‌المللی، تهدیدات صلح و امنیت بین المللی ناشی از اقدامات تروریستی تاکید کردند.

پربیننده ترین شمارش معکوس برای باز شدن آخرین گره های برجامی یک گام تا لغو تحریم‌ها؛ سومین سالگرد خروج آمریکا از برجام زمان برای مذاکرات برجام محدود است رایزنی های فشرده در وین برای احیای برجام ادامه دارد رایزنی های فشرده در وین ادامه دارد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل اعضای شورای امنیت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که از ماه جنوری تا مارچ سال جاری میلادی دست‌کم ۳۶ تن در پی حملات داعش در افغانستان کشته و ۱۱۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

یوناما امروز با نشر گزارشی به دستور شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان گفت که در این حملات بیشتر شیعیان هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، از ۶ تا ۱۱ جنوری، سه انفجار بمب‌دستی در شهر کابل سبب کشته و زخمی شدن دست‌کم ۷۹ غیرنظامی شده است.

یوناما افزوده است که در ۶ جنوری پنج غیرنظامی در پی انفجار ماین جاسازی‌شده در یک بس مسافری در منطقه دشت‌برچی کابل کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان در ۹ جنوری انفجار ماین جاسازی‌شده در یک موتر حامل کارمندان اداره زندان‌های طالبان در منطقه «الوخیل» کابل، سه کشته و ۱۳ زخمی برجا گذشته است.

گزارش تصریح کرده که به تاریخ ۱۱ جنوری نیز در پی وقوع انفجاری در یک مارکیت تجارتی واقع در دشت‌برچی کابل که هنوز نوعیت آن مشخص نشده است، سه تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مردان، زنان و کودکان شامل قربانیان این حملات هستند.

طبق یافته‌های یوناما، حمله انتحاری در مقابل نمایندگی کابل بانک در قندهار هم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشته است؛ این حمله در ۲۱ مارچ رخ داده بود.

مسئولیت تمام این حملات را گروه داعش بر عهده گرفته است.

این در حالیست که پس از ماه مارچ نیز کابل و هرات گواه حملات داعش بوده است.

در تازه‌ترین مورد، شام‌گاه دوشنبه، ۱۰ ثور، افراد تفنگ‌دار مربوط به داعش بر مسجد شیعیان در ولسوالی گذره هرات حمله کرده‌اند که در پی آن، شش تن به‌شمول زنان و کودکان کشته‌ شده‌اند و یک تن دیگر زخمی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • بورل: حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله شهرک‌ نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان