Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@14:28:03 GMT

روند ابتلا به کرونا در بوشهر سیر نزولی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۹۱۳۶

روند ابتلا به کرونا در بوشهر سیر نزولی گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعید کشمیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون قریب به دو درصد از افراد در کل کشور واکسینه شده که از این تعداد در استان بوشهر تا کنون  ۱۸ هزار نفر را شامل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: باید بیش از ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند تا بشود ماسک‌ها را برداشت و بتوانیم به روال عادی زندگی برگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فاز دو که شامل سالمندان بوده یعنی افراد بالای ۸۰ سال که قریب به ۱۲ هزار نفر افراد ۸۰ سال به بالا در استان است که تا کنون سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار نفر از آنها واکسینه شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: تا دو هفته آینده مابقی افراد سالمند واکسینه خواهد شد که این کار در بعضی شهرستان‌ها بصورت تجمعی و در برخی شهرستان‌ها در مراکز بهداشتی در حال انجام است. 

کشمیری افزود: هفته اخیر هفته خوب بود چون کاهش در میزان ابتلا و بستری در استان را شاهد بودیم که در فروردین ماه روزانه در استان ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر به تعداد مبتلایان اضافه می‌شد ولی اکنون روند بیماری در حال سیر نزولی است.

وی گفت: اوایل فروردین ۶۰ بیمار بستری کل استان بوده و اواخرش ۴۶۰  بیمار، که خیلی ناراحت کننده بود ولی خوشبختانه  با تعطیلی صورت گرفته، کاهش حضور کارمندان در ادارات، رعایت بیشتر پروتکل توسط مردم، بسته شدن بازار و کم شدن جمعیت‌ها اکنون تعداد مبتلایان کمتر شده و باعث سیر نزولی روند بستری در استان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در این مدت تعطیلی مراسم عروسی و عزا رعایت شده و در نتیجه میزان ابتلا پایین آمده و دو هفته بعد شاهد بوده‌ایم که میزان بستری کم شده و ان شالله دو هفته بعد میزان مرگ و میر کم خواهد شد.

کشمیری اظهار کرد: در استان ۳۸ هزار نفر مبتلا داریم که در اول فروردین این تعداد ۲۰ هزار نفر بوده و در همین ۴۵ روز گذشته ۱۸هزار نفر اضافه شده یعنی تقریبا این آمار دو برابر شده است و اگر ما غفلت کنیم هر لحظه میتواند بیماری شعله ور شود.

وی افزود: از سه شنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده بدون توجه به رنگبندی کل ورودی و خروجی‌های استان به طور کامل بسته خواهد شد و چهار روز در کل کشور هیچ مسافرتی انجام نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سیر بیماری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لورکوزن در آخرین ثانیه از شکست گریخت/ ادامه روند شکست‌ناپذیری تیم آلونسو

لورکوزن در ادامه هفته سی و یکم رقابت های بوندسلیگا بازی دو بر صفر باخته را در آخرین ثانیه‌ها با تساوی عوض کرد تا روند شکست‌ناپذیری تیم ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه هفته سی و یکم رقابت های بوندسلیگا یک بازی برگزار شد.

در این بازی بایر لورکوزن که پیش از این قهرمانی خود را در فصل قطعی کرده بود در خانه از اشتوتگارت پذیرایی کرد.

با وجود آنکه لورکوزن در این بازی با دو گل از اشتوتگارت رده سومی عقب افتاد اما هر دو گل را جبران کرد.

گل دوم لورکوزن در دقیقه ۹۵ یعنی آخرین دقیقه وقت های اضافه به ثمر رسید تا روند شکست ناپذیری تیم در فصل جاری ادامه داشته باشد.

شاگردان آلونسو در فصل جاری متحمل هیچ شکستی نشده اند که این یک رکورد در ۵ لیگ معتبر اروپایی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • جلسه ویژه مالک نساجی با موضوع بقا
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • لورکوزن در آخرین ثانیه از شکست گریخت/ ادامه روند شکست‌ناپذیری تیم آلونسو
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی