Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:27:44 GMT

بازنده اصلی مشارکت حداقلی در انتخابات مردم خواهند بود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۹۴۷۶

بازنده اصلی مشارکت حداقلی در انتخابات مردم خواهند بود

مهدی نائیج نارنج بن  روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر این که مشکلات اقتصادی کشور نباید بهانه ای برای شرکت نکردن مردم در این دوره از انتخابات شود ، افزود : عدم مشارکت در انتخابات پیامدهای زیادی برای خود مردم دارد و یکی از آنها محروم کردن کشور از انتخاب شدن افراد توانمند و قدر است. 

وی گفت : حل مشکلات کشور از جمله مسائل اقتصادی مردم را در رنج و عذاب قرار داده نیازمند حضور و مشارکت مردم و انتخاب یک رئیس جمهوری توانمند ، قوی و با برنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرس دانشگاه افزود : واقعیت این است که همه می دانیم مردم از برخی مشکلات بویژه در حوزه معیشتی رنج می برند ، اما این دلیل نمی شود که از صندوق های رای فاصله بگیرند چون حضور کم رنگ مردم در این دوره از انتخابات نه تنها نسخه درمان نیست بلکه تمکین به خواسته های دشمن است.

وی ادامه داد : نکته مهم تر آنکه بی تفاوتی مردم در این دوره از انتخابات طبیعتا پیامدهای دیگری به همراه دارد و آن اینکه ممکن است از دل صندوق های اخذ رای فردی به عنوان رئیس جمهور منتخب بیرون آید که نسبت به دیگر رقبای خود از کارآمدی ، تخصص ، تجربه  و توان کمتری برقراری ارتباط بین المللی و رفع مشکلات داخلی برخوردار باشد و در نهایت بازنده اصلی خود مردم خواهند بود و دود این کم کارهای به چشم آن ها می رود.  

این استاد دانشگاه علوم سیاسی گفت : اگر چه نام نویسی داوطلبان سیزده همین دوره انتخابات ریاست جمهوری از امروز آغاز می شود و تاحدودی این شخصیت ها از دید افکار عمومی شناخته شده اند منتهی آنچه مهم است پس از تائید صلاحیت این افراد از سوی شورای نگهبان باید به بررسی توانمند و برنامه های این داوطلبان پرداخت.

نائیج نارنج بن افزود : پس از این مرحله، داوطلبان با گرایش های مختلف سیاسی باید ایده ها ، دیدگاه ها و برنامه های خود را شفاف به مردم عرضه کنند آن وقت نه تنها بستر برای مشارکت بالای مردم فراهم می شود بلکه دست مردم نیز برای رای دادن به  داوطلب مدنظر  بازتر می شود.

به گفته این استاد دانشگاه ، آنچه که امروز به عنوان دغدغه اصلی مردم مطرح می شود مساله اقتصادی بویژه در حوزه کسب و کار و تامین معیشت است و بنابراین هرگاه داوطلب ریاست جمهوری در این دوره این موضوع را به عنوان اصل و محوری ترین برنامه اش قرار دهد نه فقط در حد شعار بلکه در میدان عمل به آن جامه عمل بپوشاند طبیعتا به خواسته مردم توجه کرده و گامی در جهت اعتماد عمومی برداشته است.

نائیج نارنج بن ، توجه به بخش تولید را از دیگر مسائلی مطرح کرد که باید در برنامه های انتخاباتی داوطلبان انتخاباتی قرار گرد و گفت که باید بخش عمده ای از بودجه کشور در حوزه تولید و فضای کسب و کار هزینه شود و این دغدغه مقام معظم رهبری بوده چرا که در شعار هر سال این موضوع مطرح و مورد تاکید قرار می گیرد.

 نائیج نارنج بن با اشاره به فرصت اندک باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات خرداد ماه امسال افزود :در این حوزه فعالیت های فرهنگی برای تنویر افکار عمومی بسیار حائز اهمیت است و به نظر می رسد نقش رسانه ها در این شرائط بسیار بد کرونا یک نقش کلیدی است ضمن آنکه شبکه های اجتماعی پیام رسان با رعایت مر قانون بتوانند برنامه های داوطلبان ریاست جمهوری را تجزیه و تحلیل کنند تا مردم با شناخت بیشتری بتوانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

وی تصریح کرد : اگرچه شبکه های اجتماعی پیام رسان از مدت ها قبل با تشکیل کمپین های انتخاباتی برای عده ای از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری  فعالیت می کنند منتهی رسانه های رسمی مانند خبرگزاری ها و صدا و سیما هم باید پای کار بیایند تا مردم با اعتماد بیشتر به این رسانه ها در جهت روشنگری برنامه های انان تلاش کنند.

این استاد دانشگاه گفت که علاوه بر رسانه ها ، رجال سیاسی ، جریان های مذهبی ، علمای دینی و سخنوران هم در مناسبت های مختلف در شرائط بهبود وضعیت کرونا می توانند مردم را ترغیب و تشویق به  مشارکت در انتخابات کنند و علل و عوامل بروز شرائط بد اقتصاد حاکم در کشور را به طور شفاف و بدور از هرگونه غرض ورزی تبیین کنند.

تائیج نارنج بن افزود : اگرچه دشمن از مدتها قبل با تزریق بذر ناامیدی در دل مردم در صدد دو قطبی جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی است و به طرق مختلف به ویژه شبکه های بیگانه سعی دارند با انتشار اخبار نادرست و به دور از واقعیت مسئولان نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد اما تجربه انتخابات سال های گذشته نشان داد که این مردم در دقایق پایانی نیز تلاش کرده اند در این همایش ملی حضوری گسترده داشته باشند و سناریوهای از پیش تعیین شده دشمنان را یکی پس از دیگری نقش برآب کنند.             

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ نوشهر مشارکت انتخاباتی مازندران انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ نوشهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ نوشهر مشارکت انتخاباتی مازندران انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور دوره از انتخابات ریاست جمهوری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی مهاجر عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری مرحله دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت خبر داد و اظهار کرد: در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان با حضور و مشارکت بسیار خوب مردم برگزار شد که در این دوره از انتخابات حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند، افزود: این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: نامزدهای حوزه انتخابیه گنبدکاووس از بامداد پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تبلیغات خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد که این تبلیغات تا ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6090408

دیگر خبرها

  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند