Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:54:47 GMT

سازمان جهانی بهداشت: ویروس کرونای هندی تهدیدی جهانی است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۹۴۷۹

سازمان جهانی بهداشت: ویروس کرونای هندی تهدیدی جهانی است

به گزارش سه شنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان بی سی به نقل از این مقام  سازمان جهانی بهداشت افزود: سازمان متبوعش جزییات بیشتری را بر اساس گزارش هفتگی این سازمان درباره همه گیری کرونا در روز سه شنبه ارائه می دهد اما نوع جهش یافته ویروس موسوم به B.۱.۶۱۷ در مطالعات اولیه نشان داده که بسیار آسانتر از نوع اولیه این ویروس منتقل می شود و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این نوع از ویروس می تواند برخی از سازوکارهای محافظتی واکسن ها را دور بزند، هر چند که هنوز واکسن ها موثر قلمداد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد در عین حال گفت که به مطالعات بیشتری نیاز هست.

سازمان جهانی بهداشت گفته اگر یک نوع از ویروس جهش یافته سرعت انتقال بیشتری داشته باشد، قدرت کشندگی بیشتر و مقاومت آن دربرابر درمان یا واکسن ها بیشتر باشد می تواند «نگران کننده» قلمداد شود.

نوع جهش یافته ویروس کرونا در هند بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز روزانه به طور متوسط به مرگ سه هزار و ۸۷۹ نفر منجر می شود هر چند گزارش های رسانه ها نشان می دهد که آمار رسمی کمتر از شمار واقعی جان باختگان ارائه می شود.

آمار این دانشگاه نشان داده که در هفت روز گذشته دستکم روزانه حدود ۳۹۱ هزار مورد جدید به ویروس مبتلا شده اند که افزایش ۴ درصدی نسبت به یک هفته قبل را نشان می دهد. ویروس جهش یافته هندی تاکنون به برخی کشورها از جمله آمریکا نیز سرایت کرده است.

کرونا تاکنون باعث ابتلای بیش از ۱۵۹ میلیون نفر  در سطح جهان شده که از این تعداد  سه میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۹۴ نفر  جان خود را از دست داده اند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا هند سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هند سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا هند سازمان جهانی بهداشت اخبار کنکور سازمان جهانی بهداشت جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم

به گزارش جماران؛ علی نصری، کارشناس روابط بین الملل در حساب خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

اینکه چه کسی با چه هدفی از قدرت نظامی ایران تعریف و تمجید میکند نکته ظریف، مهم و قابل تأملی‌ست.

فرق است بین یک تحلیلگر نظامی مستقل که از توان «بازدارندگی» ایران میگوید و آن افسر «سابق» موساد یا سخنگوی IDF یا خبرنگار وابسته اسرائیل که مخزن سوخت ۱۱ متری موشک ایرانی را جلوی دوربین نمایش میدهد و آن را «وحشتناک» توصیف میکند.

هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست. در بسیاری از مواقع، هدف به‌راه اندازی موج جدید «ایران‌هراسی»، احیای مجدد پروسه «امنیتی‌سازی» و معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است.

با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند، تحریم‌های جدید وضع میکنند، فشارها را بر کشور بیشتر میکنند، و افکار عمومی را از جنایات جنگی اسرائیل در غزه به «تهدید ایران» برای جهان منحرف می‌سازند. 

 در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم.

 

دیگر خبرها

  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است