Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:13:34 GMT

علت خرابی برق ماشین چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۹۷۳۳

علت خرابی برق ماشین چیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در صورت وجود مشکل در باتری یا سیستم برق‌رسانی خودرو تمام اجزا و قطعاتی که با برق کار می‌کنند از کار خواهند افتاد یا نمی‌توانند عملکرد درستی داشته باشند. در این مطلب می‌خواهیم دلایل خرابی در سیستم برق‌رسانی خودرو را بررسی کنیم تا در زمان بروز مشکل در سریع‌ترین زمان، مشکل را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مطلب همراه ما باشید.

چگونه خرابی برق خودرو را تشخیص دهیم؟

معمولاً تشخیص این موضوع برای تکنسین‌های حرفه‌ای کار ساده‌ای است و آنها می‌توانند با خرید مولتی‌متر و استفاده از ابزاری که برای بررسی برق خودرو استفاده می‌شود به سرعت محل بروز مشکل را پیدا و آن را برطرف کنند. اگر شما جز کسانی هستید که دانش فنی در این زمینه ندارید با مشاهده هر کدام از موارد زیر متوجه وجود خرابی در سیستم برق خودرو خواهید شد.

شل شدن اتصالات باتری؛ علت نرسیدن برق به خودرو

در صورتی که برق خودروی شما مداوم قطع و وصل می‌شود احتمالاً محل اتصال سیم‌ها به باتری شل شده است. اتصالات باتری را بررسی و آن‌ها را محکم کنید.

خالی شدن باتری اتومبیل به دلیل برق دزدی بخش‌های مختلف

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود که باتری خودرو سریعاً خالی شود برق دزدی در بخش‌های مختلف خودرو است. در صورتی که متوجه برق دزدی وسایلی مانند ضبط ماشین شدید اتصالات آن را بررسی کنید یا از تعمیرکاری حرفه‌ای برای رفع آن کمک بخواهید.

تمام شدن عمر باتری؛ علت قطعی یا ضعیف بودن برق خودرو

ضعیف شدن برق خودرو و در بدترین حالت روشن نشدن آن موضوعی است که در نتیجه تمام شدن عمر باتری اتفاق می‌افتد. می‌توانید با استفاده از مولتی متر ولتاژ باتری و با اهم متر اتصال قطب منفی باتری به بدنه خودرو را بررسی کنید. در صورت ضعیف بودن جریان باتری و گذشتن ۴ یا ۵ سال از عمر آن باید به فکر تعویض باتری اتومبیل خود بیافتید.

خرابی بست فیوز باتری؛ علت اتصالی برق خودرو

یکی از دلایلی که باعث قطع و وصل شدن ناگهانی برق خودرو می‌شود خرابی بست فیوز باتری است. در بعضی از خودروها برای جلوگیری از عبور جریان بیش از اندازه و آسیب دیدن بخش‌های مختلف خودرو از بست فیوز استفاده می‌شود. اگر جریان زیادی از بست فیوز بگذرد فیوز می‌سوزد و نمی‌تواند جریان عبوری را کنترل کند. در صورت مشاهده قطعی و وصلی برق خودرو فیوزها را بررسی و در صورت لزوم آن‌ها را تعویض کنید.

خرابی سوئیچ؛ علت خرابی برق خودرو

یکی از قسمت‌هایی که جریان برق خودرو و جرقه زنی موتور را کنترل می‌کند سوئیچ خودرو است. در صورتی که سوئیچ به درستی عمل نکند ممکن است باعث اتصالی و خرابی بخش‌های مختلف شود. قسمت الکتریکی سوئیچ زیر قاب فرمان یا داشبورد است که با باز کردن آن‌ها می‌توانید به مغزی سوئیچ دست پیدا کنید. پس از باز کردن فرمان و رسیدن به مغزی سوئیچ با استفاده از کلمپ متر یا مولتی متر جریان عبوری از سیم‌ها را بررسی کنید تا سیم‌های خراب و قسمتی که دچار مشکل شده است را پیدا کنید.

خرابی دینام؛ خرابی سیستم برق‌رسانی ماشین

شاید اسم دینام را زیاد شنیده باشید. دینام وسیله‌ای است که وظیفه شارژ کردن باتری برای تأمین برق خودرو را برعهده دارد. در صورتی که دینام خراب شود نمی‌تواند باتری را به خوبی شارژ کند و به همین دلیل خرابی دینام علت کم آوردن برق خودرو نیز محسوب می‌شود.

دلایل خرابی دینام

امروزه با کامپیوتری شدن سیستم اتومبیل‌ها دینام به دلایل زیادی ممکن است دچار مشکل شود که در این قسمت مهم‌ترین موارد آن را ذکر خواهیم کرد.

تمام شدن عمر دینام

عمر متوسط دینام‌ها بین ۵ تا ۸ سال است. بنا بر این اگر دینام شما عمر خود را کرده باشد دیگر قادر نخواهد بود باتری را شارژ کند. در چنین شرایطی باید به فکر خرید دینامی جدید و عوض کردن آن باشید.

خرابی در سیستم کنترلی ماشین

بخشی به نام ECU در کامپیوتر ماشین وجود دارد که وظیفه کنترل دینام را برعهده دارد. اگر در این قسمت برای کنترل دینام مشکلی وجود داشته باشد دینام قادر به داشتن عملکرد درستی نخواهد بود و سیستم برق‌رسانی خودرو را دچار مشکل خواهد کرد.

خرابی تسمه دینام

در دینام نیروی لازم برای شارژ شدن باتری از طریق گردش تسمه ایجاد می‌شود. اگر تسمه دینام دچار پارگی یا شل شود قادر نخواهد بود که باتری را شارژ کند و به این ترتیب با کاهش توانایی باتری در برق خودرو نیز اختلال ایجاد می‌شود.

وجود خرابی در سیم‌کشی‌های خودرو

کم نور شدن چراغ‌های خودرو، اتصالی و جرقه زدن می‌توانند از نشانه‌های وجود خرابی در سیم‌کشی دینام و باتری باشد. خرابی سیم‌ها به حدی ممکن است دردسرساز شود که دینام را بسوزاند و شما را وادار به خرید یک دینام جدید بکند. بنا بر این بهتر است پیش از حاد شدن خرابی برق خودرو آن را به تعمیرگاه ببرید تا پیش از بروز مشکلات بزرگ‌تر، مشکل را برطرف کنید.

خرید بهترین لوازم و تجهیزات آزمایشگاه‌های برق از پارس الکترونیک

در این مطلب شما را با دلایل خرابی سیستم برق‌رسانی خودرو آشنا کردیم. فروشگاه تخصصی پارس الکترونیک بهترین تجهیزات الکتریکی و آزمایشگاهی را با مناسب‌ترین قیمت همراه با گارانتی به فروش می‌رساند. برای خرید تجهیزات مورد نیاز خود می‌توانید به آدرس اینترنتی parselectronic.com مراجعه و تنوع محصولات و قیمت آن‌ها را مشاهده کنید. هدف پارس الکترونیک ارائه بهترین محصولات با کیفیت اصلی به مشتری و کسب رضایت خاطر اوست.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5209491

منبع: مهر

کلیدواژه: برق تعمیرات تخصصی کسب و کار کسب و کار گروه خودروسازی سایپا اپلیکیشن موبایل صنعت خودروسازی گروه صنعتی ایران خودرو فروشگاه های زنجیره ای کسب و کارهای اینترنتی باربری واحد صنعتی بیمه شخص ثالث بانک گردشگری لوازم خانگی سئو سایت تبلیغات بخش های مختلف برق خودرو خرابی برق سیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25

فرارو- مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 تقابل بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون فعلی بازار است. ردمی نوت 13 نسخه ۵G با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی کمی بیش از ۹ میلیون فروخته می‌شود و فروشنده‌های موبایل کف قیمت گلکسی A25 سامسونگ را در همین بازه اعلام می‌کنند.

به گزارش فرارو؛ مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 در بخش دوربین و نمایشگر با برتری میلیمتری گوشی کره‌ای به‌پایان می‌رسد، اما آن‌هایی که موقع خرید گوشی همه‌چیز را فدای قدرت پردازنده و باتری می‌کنند، می‌توانند سراغ خرید ردمی نوت 13 بروند.

مقایسه ردمی نوت 13 و A25 ؛ تفاوت طراحی

گلکسی A25 سامسونگ در حد پنج، شش گرم از ردمی نوت 13 شیائومی سنگین‌تر است. وزن گلکسی A25 سامسونگ بدون احتساب گلس و ... تقریبا ۱۹۷ گرم است و شیائومی، اقتصادی‌ترین گوشی نسل ردمی نوت 13 را با وزن ۱۷۳.۵ گرم روانه بازار کرده است. بخشی از این اتفاق به‌خاطر بزرگتر بودن گلکسی A25 سامسونگ است که در همان نگاه اول می‌توانیم به آن پی ببریم.

گلکسی A25 سامسونگ، فقط چند میلیمتر ارتفاع بیشتری دارد و از نظر سبک و سیاق طراحی نسبت به مدل‌های نسل قبلی خودش، شکیل‌تر است. میان‌رده جدید سامسونگ در رنگ‌های آبی روشن و تیره، لیمویی و مشکی در بازار موجود است و خریداران ردمی نوت 13 نسخه ۵G شیائومی می‌توانند گوشی خودشان را از بین رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و طلایی انتخاب کنند. تا اینجا برتری خاصی در سبک طراحی دوتا گوشی وجود ندارد و بهتر است برای انتخاب گزینه نهایی، سراغ بقیه آیتم‌ها برویم.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلگسی A25 ؛ تفاوت نمایشگر

ردمی نوت 13 به‌شکل جزیی از نمایشگر بزرگتری برخوردار است. گفتیم جزیی، چون تفاوت اندازه نمایشگر ردمی نوت 13 و A25 سامسونگ فقط در حد یک‌دهم اینچ است. گلکسی A25 سامسونگ مثل خیلی از میان‌رده‌های کره‌ای با نمایشگری از نوع سوپر AMOLED پا به میدان گذاشته که نسبت به صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 بهتر است.

گلکسی A25 سامسونگ به‌لطف نمایشگر سوپر AMOLED از تراکم پیکسل بیشتری برخوردار است و در وهله دوم، از ترکیب نسبتا قابل قبولی در این بخش استفاده می‌کند. رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی هزار نیت، بخشی از مشخصات نمایشگر ۶.۵ اینچی گلکسی A25 است و البته همین عدد و رقم‌ها در مشخصات صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 به‌چشم می‌خورد. با این حال نمایشگر سوپر AMOLED مقابل نمایشگر AMOLED حکم به برتری گوشی کره‌ای در این راند می‌دهد.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت تراشه

ردمی نوت 13 از حیث پردازنده اوضاع بهتری نسبت به گلکسی A25 سامسونگ دارد. تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ گلکسی A25 سامسونگ با اینکه چیز زیادی از تراشه شش نانومتری مدیاک دایمنسیتی ۶۰۸۰ ردمی نوت 13 ندارد،، اما موقع اجرای بازی، شرایط به نفع ردمی نوت 13 تغییر می‌کند.

ردمی نوت 13 علاوه بر این، به‌لطف همین تراشه شش نانومتری، در شارژدهی گوشی کمک حال باتری است و طبق محاسبات پنچمارک‌های معروف در این بخش هم شرایط بهتری از رقیب کره‌ای دارد. فراموش نکنیم تفاوت‌های گلکسی A25 و ردمی نوت 13 در بخش پردازنده، آنچنان محسوس نیست، اما خب موقع مقایسه نهایتا باید روی گزینه اصلح دست گذاشت.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت دوربین

ردمی نوت 13 روی کاغذ باید از دوربین بهتری نسبت به گلکسی A25 برخوردار باشد، اما در عمل اصلا اینطوری نیست.

ردمی نوت 13 نسخه ۵G که به حسگر اصلی ۱۰۰ مگاپیکسل مجهز شده، درمقایسه با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل A25 سامسونگ، موقع زوم کردن و تغییر نور قافیه را می‌بازد. در همین مدت کوتاهی که از حضور ردمی نوت 13 در بازار می‌گذرد، صحبت‌های زیادی از افت کیفیت دوربین در شب مطرح شده، اما A25 سامسونگ به‌رسم میان‌رده‌های قبلی کره‌ای چنین اتهامی ندارد. علاوه بر حسگر اصلی و دوتا دوربین‌های اولتراواید و تشخیص عمق، حسگر سلفی و ۱۳ مگاپیکسلی A25 عکس‌های بهتری نسبت به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی ردمی نوت 13 ثبت می‌کنند.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت باتری

ردمی نوت 13 با اینکه از حیث دوربین و نمایشگر عملکری ضعیف‌تر از A25 نشان می‌دهد، اما موقع مقایسه باتری سربلند از زمین رقابت خارج می‌شود.

ردمی نوت 13 و گلکسی A25 هر دو مثل میان‌رده‌های اسم‌ورسم‌دار بازار، به باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. با این وجود از صدقه‌سر همان تراشه دایمنسیتی ۶۰۸۰، ردمی نوت 13 می‌تواند شارژدهی بیشتری داشته باشد. از طرف دیگر ردمی نوت 13 با شارژر ۳۳ وات سزگار است و همین آپشن باعث می‌شود در مدت زمان کمتری، ظرفیت باتری از صفر به ۱۰۰ درصد تبدیل شود.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25

مشخصات

ردمی نوت 13

گلکسی A25

ابعاد

161.1 در 75 در 7.6 میلیمتر

161 در 76.5 در 8.3 میلیمتر

وزن

173.5 گرم

197 گرم

نوع نمایشگر

AMOLED

سوپر AMOLED

سایز نمایشگر

6.6 اینچ

6.5 اینچ

حسگر اصلی

100 مگاپیکسل

50 مگاپیکسل

تراشه اصلی

دایمنسیتی 1080 (شش نانومتر)

اگزینوش 1280 (پنج نانومتر)

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

کف قیمت

9 میلیون و 100 هزار تومان

9 میلیون و 100 هزار تومان

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق
  • بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل