Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شهردار تهران در پاسخ به اینکه ایا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنید، گفت: تلاش می‌کنم از بهشت به جهنم نروم.
به گزارش خبرگزاری آریا، پیروز حناچی دیروز در نشست خبری گفت: این جواب کلیشه‌ای را در پاسخ به این سوال که به پاستور می‌روید، می‌دهم که من از بهشت تلاش می‌کنم که به جهنم نروم، البته کلیشه‌ای نیست تلاش من این است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در این دوره بر اساس تحصیلات و تخصص که دارم، تلاش کردم تفاوت را نشان دهم درسی که خواندم در مقام اجرا چه طور قابلیت دارد.

بدهی 30 هزار میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری
شهردار تهران از بدهی 30 هزار میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی و دیگر نهاد‌ها به شهرداری خبر داد.
پیروز حناچی درباره آخرین آمار بدهی دولت به شهرداری تهران؛ گفت: مطالبات شهرداری از دولت در حوزه‌های مختلف است، این بدهی در بخش صرفه جویی سوخت تا 50 درصد افزایش پیدا کرده و این رقم به یارانه حمل و نقلی که از ساز مان برنامه و بودجه دریافت می‌شود، اضافه شده و کمک‌هایی که از اوراق مشارکت دریافت می‌کنیم هم در این بخش قرار دارد.
حناچی گفت: بدهی دولت در بخش پروانه‌های ساختمانی دستکاه‌های دولتی هم به تازگی پیگیری و بررسی شده است. دستگاه‌های دولت فقط در بخش ساخت و ساز‌های بدون پروانه بیشتر 30 هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند. هرساله هم بنابر سهم دولت در بافت‌های فرسوده و ... از طریق وزارت اقتصاد بخشی از بدهی‌ها با بدهی‌های بانکی تهاتر می‌شود.
وی ادامه داد: تاکنون پنج هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری به بانک‌ها این طریق تسویه شده است. البته بحث ساخت و ساز‌های بدون پروانه دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های نظامی موضوع جدیدی است که پیگیری شد. البته حجم زیادی از ساخت و ساز‌های نظامی لشکری و کشوری در سال‌های گذشته انجام شده است.
شهردار تهران بیان کرد: انتخابات ایده آل این است که حداکثر مشارکت عمومی اتفاق افتد و به میزانی که مشارکت افزایش یابد به تناسب کیفیت اعضای انتخاب شده هم بالا می‌رود و اعضایی که ارتباطات بهتر، متخصص و شناخته‌تر هستند، انتخاب می‌شوند.
وی افزود: به هر میزانی که مشارکت کاهش یابد به نفع شهر و آینده تهران نخواهد بود. البته تجربه این مورد را هم ثابت کرده است. از نظر بنده شورای ترکیبی بهتر است تا اینکه کاملا نقطه نظرات در شورای شهر یک دست باشد.
حناچی در پاسخ به سوالی درباره شفافیت در شهرداری در مورد حقوق مدیران این دوره گفت: در مورد دستمزد و حقوقی که در شهرداری داریم یک حقوق ثابت و یک متغیر وجود دارد که مستقیم به فعالیت مدیران مربوط است. در مجمع‌ها و سازمان‌ها اگر به موقع برگزار شود به دلیل این این مجامع به منافع شهرداری مربوط است مدیران تشویق می‌شوند.
وی ادامه داد: به ما گفتند فیش مدیران را منتشر کنید که این اقدام به صلاح نیست، چون خیلی مدیران وام گرفتند و درست نیست منتشر شود. از سوی دیگر پایه حقوق مدیران هم ملاک نیست و فعالیت ان‌ها موثر است.
حناچی درباره هشدار قوه قضاییه در مورد حریم تهران به شهرداری گفت: این موضوع در مورد حریم تهران پیرو گزارش جلسه با قوه قضاییه بود درگیری‌های ناشی از حریم یکی از موضوعات مهم کشور است که تنها مربوط به تهران نیست.
وی بااشاره به حمایت قوه قضاییه از شهرداری گفت: در مورد حمایت قوه قضاییه همواره درگیر چالش منافع خصوصی و عمومی هستیم. افرادی که منافع شخصی دارند در برابر منافع عمومی هزینه سنگین می‌کنند و بدون حمایت قوه قضاییه در این محاکم پیروز نمی‌شویم. رقم‌ها نجومی است و بدون حمایت حاکمیت به نتیجه نمی‌رسد.
حناچی در مورد پرونده فساد که برخی اعضای شورا گفته اند قوه قضاییه در مورد ان با شهرداری همکاری نداشته است، گفت: این پرونده خیلی خاص است.
شهردارتهران بااشاره به سرانجام دستگیری دو شهردار منطقه تهران، بیان کرد: هنوز حکمی برای همکارانمان که دستگاه‌های نظارتی پیگیر بودند، صادر نشده است. امیدوارم که تبرئه شوند، اما پرونده همچنان مفتوح است.
حناچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر محافظه کار بودن مدیریت شهری در قبال تخلفات گفت: در مقام اجرا هستیم باید به گونه‌ای عمل کنیم که منافع شهر و شهروندان را تامین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در همین پرونده‌های تخلفات به تعداد زیادی رسیدگی شده و نتایجی هم داشت یکی از آن‌ها ساختمان روزنامه اطلاعات بوده که به شهرداری بازگشت، از طرف دیگر به صورت حقوقی هم ترغیب می‌کنیم. اما اگر اسم این کار محافظه‌کاری است من محافظه کار هستم.

صدور پروانه‌های ساخت و ساز متعادل شده است
شهردار تهران: آمار صدور پروانه و تعداد پروانه‌های صادره که در حال حاضر در شهر کاملا متعادل شده است.
پیروز حناچی در نشست خبری گفت: تراکم فروشی مربوط به آن چیزی که در مجوز پروانه صادر می‌شود، نیست و فراتر از این رقم هاست و اگر به دنبال مشاهده وضعیت شهر هستید باید دو عامل تعیین کننده را در نظر بگیرید.
شهردار تهران درباره استخراج رمز ارز در شهرداری تهران تصریح کرد: هر جا که برق فراوان و فضا لازم وجود داشته باشد، شرایط برای استخراج رمز ارز فراهم می‌شود. اما استخراج آن در شهرداری موضوع جدیدی نیست و از زمان آمدن ما به شهرداری برخی موارد اندک وجود داشت، اما با آن برخورد کردیم. وظیفه شهرداری تولید رمز ارز نیست اما؛ هر زمان گزارشی در این رابطه شود، دستگاه‌های نظارتی ما وارد می‌شوند.
شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به عملکردتان می‌دهید، گفت:خیلی سخت است کسی به خودش نمره دهد. ما نظر سنجی‌های متعددی از مردم داشته ایم. در حوزه خدمات شهری از مردم نمره قبولی می‌گیریم. این نمره بین 15.5 یا 16 است.
او با اشاره به اینکه حوزه خدمات شهری خیلی گسترده است بیان کرد: فضای سبز، ارامستان‌ها میادین میوه وتره بار همه در این حوزه هستند.
وی افزود: به شکل سرزده به میادین اصلی تره بار سر می‌زنم و به شهروند نیز مرتبا سر می‌زنم و پسماند و نظافت هم به این حوزه باز می‌گردد.
حناچی گفت: مردم باید در این قضیه نمره قبولی دهند. ما تنها تلاش می‌کنیم در این شرایط که سخت‌ترین شرایط بعد از انقلاب است بهترین عملکرد را داشته باشیم.
شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا پروژه‌ها پیوست هوشمند دارند یا خیر، گفت: اگر پروژه‌ها مراحل قانونی و تصویب را به درستی طی کرده باشند، چکش کاری شده‌اند و پیوست‌های لازم را کسب کرده‌اند.
وی با بیان اینکه هوشمند سازی شهر تهران یکی از موضوعاتی است که به جد پیگیری می‌شود، افزود: سرمایه بسیاری در این حوزه هزینه شده است. شرایط کرونایی تقاضا برای هوشمند سازی را بیشتر کرده است. هوشمند شدن شهرداری تهران و هم شهر تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

هدف ما استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز است
حناچی درباره تفاهم نامه با وزارت نیرو هم توضیح داد: ایجاد تصفیه‌خانه محلی، در مقیاس شهر تهران در 6 و هفت نقطه در دستور کار ما است. در واقع هدف ما استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز است وزیر نیرو هم به عنوان سد مجازی از آن نام برد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر استفاده از معماری ایرانی- اسلامی گفت: درباره معماری ایرانی-اسلامی در ضوابط شهرسازی و طرح تفصیلی امکان اینکه خودمان را به ایده‌آل‌های معماری ایرانی- اسلامی نزدیک کنیم کم است اما؛ در نما جای کار وجود دارد و جایی که می‌توانیم به معماری ایرانی-اسلامی نزدیک کنیم مانند طراحی یک شهرک با این نوع معماری در کمیسیون ماده پنج به طور ویژه بررسی می‌شود. حتی در محله سیروس هم این ایده وجود داشته و توجه کردن به ایده‌هایی مثل محرومیت و فضا‌های عمومی خصوصی مدنظر قرار گرفته است.

برای خرید واکسن کرونا دو نظر وجود دارد
حناچی درباره خرید واکسن از سوی شهرداری گفت: در مورد خرید واکسن دو نظر وجود داشت که برخی همکاران در شورای معاونان می‌گفتند ما خانواده بزرگی هستیم و مراجعه مردمی داریم و باید واکسن وارد کنیم، اما گروه دیگری گفتند هر وقت مابقی مردم واکسن زدند ما هم می‌زنیم. به هر حال ما با پروتکل‌های وزارت بهداشت جلو می‌رویم. البته همکاران من درگیری بیشتری دارند. همکاران در تاکسیرانی ومترو اتوبوس در اولویت نیستند، ولی باید باشند و در حال تعقیب این مسئله هستیم.
وی در مورد اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگ در ایام کرونا گفت: در حوزه فرهنگ شرایط سخت بود، اما همان سال گذشته کنسرت 3 میلیونی را در برج میلاد رکورد زدیم. ویدیو مپینگ آزادی در حال تبدیل به یک برند جهانی است. گرمخانه‌ها و مراکز بهاران و مرکز کودکان کار وجود داشته اند. پروژه های با مقیاس محلی که 2 هزار میلیارد تومان در سال 99 برای این منظور بودجه در نظر گرفته شد و از همه مهم‌تر تهران 1400 که همه اقدامات سال 1400 را تحت پوشش دارد.
حناچی با بیان اینکه شهرداری تهران از طریق شورای شهر به مردم پاسخگو است، افزود: اطلاعاتی که روز گذشته در شورا منتشر شد اطلاعاتی بود که به صورت اداری و رسمی از شهرداری دریافت کرده بودند. شما تذکرات اعضای شورای شهر را از پشت تریبون می‌شنوید، اما پاسخ مکتوب شهرداری را مشاهده نمی‌کنید.

من و همکارانم خود را پاسخگو می‌دانیم
وی تأکید کرد: من خودم و تمامی همکارانم را در مقابل قانون و اعضای شورای شهر به نمایندگی از شهروندان پاسخگو می‌دانم.
شهردار تهران بیان کرد: بخشی از مشکلات حاکمیتی تهران ناشی از تمرکز در پهنه جنوب البرز است که به سیاست‌های کلان اقتصادی برمی‌گردد که شرایط اقتصادی آن‌ها را تشدید می‌کند. ایده آل این است که تعادل و سرمایه گذاری که منجر به تعادل در کل کشور می‌شود، تقسیم شود. این وظیفه حاکمیتی است و مدیران ارشد باید تصمیماتی از این جنس داشته باشند.

برخورد با متخلفان در حوزه واکسن کرونا
شهردار تهران درباره انتشار لیست اسامی دریافت‌کنندگان واکسن کووید_19 گفت: اطلاعات دریافت کنندگان واکسن در سامانه شفافیت منتشر شد، اما بنابر اعلام وزارت بهداشت و توصیه سازمان بهداشت جهانی فقط کد ملی و حوزه فعالیت دریافت‌کنندگان اعلام شد. در این میان مدیران متخلف برکنار شدند و برخی تخلفات به کمیسیون تخلفات ارسال شد.
حناچی درباره اقدامات سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در دوران کرونا گفت: بی اطلاعی دال بر این نیست که کاری انجام نشده است و اقدامات فاوا روی بسیاری از سرویس‌ها و خدمات شهری اثر گذاشته است و در حوزه تهران هوشمند و شهرداری هوشمند قابل پیگیری است.
وی ادامه داد: نمی‌توانم خبری بدهم که کس دیگری را متهم کنم، کسی که انتقاد دارد باید دلایل و سندی داشته باشد.

ماجرای ساختمان‌های ناایمن و دست باز سودجویان
حناچی در مورد شفافیت در شهرداری و ساختمان‌های ناایمن گفت: بنده در این مورد دریافت امنیتی نداشتم و کسی با بنده مکاتبه نکرد. ممکن است این نگاه وجود داشته باشد که نقاط ضعف در معرض دید نباشد.
وی ادامه داد: در قانون نظام مهندسی ظرفیت شناسنامه فنی ساختمان دیده شده و این وظیفه وزارت مسکن است. همه کار‌ها انجام شده است، اما به اجرا در نمی‌آید، چون موانع زیادی دارد. اینکه همین الان ساختمان‌های نا ایمن را روی سایت بیاوریم به هدف ایمنی نمی‌رسد بلکه فضایی برای کسانی ایجاد می‌کند که در بازار فضای مسکن دست دارند.
شهردار تهران گفت: برای هدف فنی راه شناسنامه فنی است که هر کسی ملکی می‌خرد مشخصات ایین نامه‌ای اسانسور و حریق و … دریافت کند. اینکه بانکی از ساختمان‌های نا ایمن داشته باشیم به هدف نمی‌رسیم. شناسنامه فنی جزو وظایف وزارت مسکن در قانون نظام مهندسی است.

راه بیشتر؛ سفر بیشتر
حناچی افزود: در مورد خیابان‌های جدید آنچه جزو وظایف است انجام می‌شود. فردی به نام رابرتو برلین مطرح کرده شریان‌ها و دسترسی بیشتر منجر به سفر بیشتر می‌شود که این تئوری در دنیا اثبات شده است.
شهردار تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه آخر دوره مدیریت شهری فعلی است و در دوره‌های گذشته افتتاح‌های نمایشی در پایان دوره انجام می‌شد آیا در این دوره هم باید شاهد افتتاح پروژه‌های بی کیفیت و نمایشی باشیم، گفت: پروژه‌ها مخصوصا ایستگاه‌های مترو را به طور کامل افتتاح می‌کنیم، چون بحث ایمنی و دسترس پذیری مطرح است.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه ایا در برخورد با تخلفات عدالت لازم انجام شده است و مورد‌هایی بوده که در منطقه‌ای کمیسیون نظارت شورا بررسی کردند و صحه بر تایید تخلفات گذاشتند، اما مدیر وقت منطقه ارتقا پیدا کرده است. بیان کرد: در حوزه برخورد با تخلفات عدالت برای همه اجرا می‌شود.
شهردار تهران گفت: ظرفیت‌های حقوقی هم برای استفاده از این موضوع وجود دارد. هیچ حکم قطعی روشنی هنوز وجود ندارد. این را هم باید توجه کرد که در شهرداری در شرایطی قرار داشتیم که بی نظمی مطلق حاکم بود و ما از بی نظمی مطلق به سمت نظم حرکت می‌کنیم.
حناچی افزود: در این فاصله افرادی تصمیم‌هایی گرفتند. همه مواردی که اسم برده شده از این دایره خارج نبوده و به آن‌ها توجه شده است. نمی‌توانیم الان اطلاع رسانی کنیم، اما به موقع اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهشت جهنم فیش حقوقی صلاح شهردار تهران در پاسخ دستگاه های دولت شهرداری تهران معماری ایرانی حناچی درباره هزار میلیارد قوه قضاییه وجود داشته ساخت و ساز شورای شهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است

 زهره الهیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند. 

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم. 

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • کگهر سهامدار حقوقی جدید کگل!
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود