Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@17:57:17 GMT

کدام سفرها مشمول جریمه می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۰۱۲۸

کدام سفرها مشمول جریمه می‌شوند؟

 

برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه وزارت کشور سفر در تمام جاده‌های ایران از ساعت ۱۴ امروز (سه‌شنبه) تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت محدود می‌شود و مسافران در تعطیلات ‌عید فطر جریمه خواهند شد.

 ممنوعیت و جریمه سفر از امروز تا ابتدای هفته آینده

براساس اعلام وزیر بهداشت این بار نه‌تنها ویروس جهش‌یافته انگلیسی که‌ ویروس‌های دیگری هم در برخی استان‌ها سلامت جامعه را تهدید می‌کنند؛ کرونای آفریقای جنوبی در هرمزگان، هندی در قم و هندی-کالیفرنیایی در آذربایجان غربی که احتمال سرکشی آن در پایان تعطیلات پیش رو وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت و جریمه سفر از امروز تا ابتدای هفته آینده با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا اجرا خواهد شد و بخش زیادی از دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف در جاده‌های استان بارگذاری شده‌اند.

همچنین نیروهای راهور با استقرار در جاده‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها رانندگان را از سفر و ورود به شهرها منع خواهند کرد و درصورت عدم‌تمکین به مقررات و اصرار، سفری گران را برایشان رقم خواهند زد. جریمه تردد در جاده‌های استان طی ۵ روز آینده برای ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان، برای ورود به شهرهای گروه نارنجی و زرد ۵۰۰هزار تومان و تردد شبانه ۲۰۰هزار تومان خواهد بود.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه تمام شهرهای کشور فارغ از رنگ‌بندی شامل این طرح هستند، عنوان کرد: از مردم انتظار می‌رود در هیچ شرایطی سفر نکنند تا بتوانیم گامی برای مهار موج چهارم کرونا در کشور برداریم. سرهنگ هادی امیدوار افزود: برنامه‌ریزی‌ها طوری است که هم در ورودی و هم خروجی شهر اعمال قانون صورت خواهد گرفت.

همکاران ما هم در مبادی شهرها مستقر هستند و سعی می‌کنیم از شروع سفر جلوگیری کنیم و سفری شکل نگیرد. این مسئول با تأکید بر اینکه سامانه‌ها چند برابر دفعات قبل بارگذاری شده‌اند و سفرها باید به حداقل ممکن برسد، بیان کرد: البته درگیری با رانندگان وجود نخواهد داشت و تنها توصیه ما جلوگیری از سفر است. در این‌باره هم جریمه‌های سنگین پیش‌بینی شده است و با فعال شدن سامانه‌های نظارتی در جاده‌های استان هزینه سفر برای رانندگان در تعطیلات پیش به واسطه جریمه‌ها بسیار گران خواهد بود.

امیدوار درباره شرایط ضروری و اصرار رانندگان به انجام سفر هم گفت: هر ۲۴ساعت یک‌بار جریمه برای پلاک به وسیله سامانه‌ها انجام می‌شود. اما در مقاطعی که همکاران ما مستقر هستند سیاست کلی بر محدودیت و عدم‌ورود است. در بیش از ۱۹۰۰نقطه، همکاران ما مستقر می‌شوند و بیش از ۷۰۰سامانه زیر بار ترافیکی است. تمام ظرفیت ما به‌کار گرفته شده تا محدودیت سفر در سراسر کشور و در بین تمامی شهرها به درستی اجرا شود.

رئیس اداره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت:‌ اجازه هیچ ترددی داده نمی‌شود و درصورت تردد هم جریمه‌های قانونی اعمال خواهد شد. به‌گفته سرهنگ افشین مهر‌آفرین، نظارت بر تردد رانندگان هم محسوس و هم نامحسوس انجام خواهد شد و بیشترین نظار‌ت‌ها به‌صورت نامحسوس و اعمال جریمه است.

سرهنگ سجاد نامور، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی هم با تأکید بر اینکه پلیس استان با توجه به بسته بودن جاده‌ها به مناسبت عید سعید فطر در ۱۷ نقطه از محورهای استان مستقر می‌شود و ورود و خروج خودروها را کنترل می‌کند، گفت: بیش از ۳۰۰‌ نیروی پلیس در طول ۲۴ ساعت به‌کار گرفته می‌شوند و ورودی و خروجی‌های شهرستان‌ها را کنترل خواهند کرد.

سرهنگ حسین میش‌مست، رئیس پلیس راه خراسان‌رضوی هم با اشاره به جریمه ۲۰۲ دستگاه خودرو در جاده‌های استان، عنوان کرد: این تعداد خودرو پیش از آغاز طرح محدودیت کشوری در راستای اجرای طرح منع ورود خودروهای غیربومی به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی جریمه شدند و با توجه به اینکه دیروز شهری با وضعیت قرمز در استان نداشتیم این خودروها جریمه ۵  میلیون ریالی شدند.رئیس پلیس راه ایلام از ثبت تخلف تردد غیرضرور خودروها در جاده برون شهری توسط دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف خبر داد و گفت: دوربین‌های هوشمند از امروز فعال و خودروهایی که تردد غیرمجاز در محورهای برون شهری داشته باشند به‌صورت اتوماتیک‌وار جریمه می‌شوند. سرهنگ رضا همتی‌زاده تأکید کرد: با توجه به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان، این پلیس در راستای صیانت و سلامت شهروندان از کلیه ابزارها برای قطع زنجیره ویروس استفاده می‌کند.

محمد علی محمدی، فرماندار همدان هم با بیان اینکه تردد در روزهای منتهی به عید فطر با پلاک غیر‌بومی در همه شهرهای قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است، گفت: در روزهای گفته‌شده هیچ مجوز ترددی برای خودروها صادر نمی‌شود و سامانه صدور مجوز ترددهای ضروری غیرفعال خواهد بود. برای برخی از شهروندان همدانی که خودرو با پلاک غیربومی دارند، تردد ممنوع و مشمول جریمه خواهد شد.

ابطال مجوزهای سفر

به‌گفته رئیس پلیس راه مازندران هم  تمام مجوزهای صادر شده برای سفرها باطل خواهد شد. سرهنگ علیرضا قدمی گفت: شناسنامه و سایر مدارک هویتی دیگر به‌عنوان مجوز ورود به مازندران مورد تأیید نیست. وی تأکید کرد: علاوه بر مبادی ورودی اصلی مازندران، همکاران ما در ۵۷ نقطه ورودی شهرهای استان نیز مستقر هستند و رفت‌وآمدها با اجرای ممنوعیت‌ها پایش می‌شود.

محمود قاسم‌نژاد، جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای گیلان هم با بیان اینکه پلیس در مبادی ورودی استان حضور دارد و با خاطیان برخورد خواهد شد، اظهار کرد: قطعاً در این ایام از ورود مسافران و تورهای گردشگری به استان ممانعت به عمل خواهد آمد و افرادی که بخواهند این ممنوعیت‌ها را نادیده بگیرند و از مبادی فرعی وارد استان شوند مشمول جریمه می‌شوند.

محمود قاسم‌نژاد، جانشین ستاد مدیریت مقابله با کرونای گیلان هم از مسدود شدن تمامی سواحل و تفرجگاه‌های برون‌شهری استان در پایان هفته خبر داد و گفت: در ورودی‌های استان، پلیس مستقر خواهد شد و از ورود مسافرین به استان حتی در شهرهای زرد هم جلوگیری می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تعطیلات عید فطر جریمه سفر جریمه سفر در عید فطر عید فطر جریمه سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان طی یادداشتی در این روزنامه نوشت: لایحه حجاب و عفاف همچنان محل بحث و نقد محافل سیاسی-رسانه‌ای است.

 

مروری بر متن لایحه عفاف و مسیری که تاکنون طی کرده است، این نگرانی جدی را پیش می‌کشد که مبادا همان‌گونه که برجام به جای لغو تحریم‌ها، تعداد آن‌ها را دو برابر کرد، لایحه عفاف و حجاب نیز به جای پیشگیری از ناهنجاری کشف حجاب، گسترش این پدیده پلشت را به دنبال داشته باشد!

علی‌رغم برخی تغییرات، موارد سؤال‌برانگیز کماکان و یا کم و بیش در متن لایحه دیده می‌شود که می‌تواند کارآمدی آن را با تردید‌های جدی روبه‌رو کند.

اولین پرسش که اساسی‌ترین نیز هست، این که لایحه یاد شده بر اساس کدام نیاز و برپایه کدام ضرورت تهیه شده است؟!

الف: اگر پاسخ آن است که برای مقابله با کشف حجاب و حفظ عفت عمومی نیاز به قانون داشته‌ایم که باید گفت این پاسخ قابل قبول نیست! چرا که موضوع و متن مواد ۶۳۸ و ۶۳۹ از قانون مجازات اسلامی و قانون موسوم به البسه (مصوب ۲۸ اسفند ۱۳۶۵) به وضوح در این خصوص بوده و هست؛ بنابراین فقدان قانون نمی‌تواند انگیزه قابل پذیرشی برای تهیه لایحه مورد اشاره باشد.

ب: ممکن است گفته شود که قوانین موجود کافی نبوده و نیاز به اصلاح داشته است! در این صورت می‌توانستند با ارائه ماده واحده، مفاد قانون قبلی را اصلاح کنند!

ج: بر فرض که تهیه و تدوین قانون تازه‌ای برای حجاب ضرورت داشته است! سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده خسارت‌آفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نشده است؟ این «ترک فعل» که مصداق روشن عمل مجرمانه است با کدام توضیح قابل قبولی صورت گرفته است؟!

حضرت آقا در دیدار رمضانی مسئولان نظام به همین نکته اشاره کرده و می‌فرمایند: «یک مطلب دیگری را من می‌خواهم مطرح کنم و آن چالش تحمیلی مسئله «حجاب» در کشور است. مسئله حجاب تبدیل شده به یک چالش و بر کشور ما تحمیل شده، این را تحمیل کردند.

کسانی نشستند نقشه کشیدند، برنامه‌ریزی کردند که حجاب بشود یک مسئله در کشور ما، در حالی که چنین مسئله‌ای در کشور وجود نداشت، مردم با شکل‌های مختلف داشتند زندگی می‌کردند». آیا پیش کشیدن لایحه حجاب و عفاف بی‌آن که ضرورتی داشته باشد، بخشی از پازل دشمن و کمک به این «چالش تحمیلی» نبوده است؟!

آیا موارد یاد شده شک‌برانگیز نیست؟! و انگیزه تدوین و تهیه لایحه موسوم به حجاب و عفاف را با تردید‌های جدی روبه‌رو نمی‌کند؟! و آیا اقدام به تهیه این لایحه همان «چالش حجاب» نیست که در غفلت و ساده‌اندیشی مسئولان، به نظام و توده‌های عظیم مردم متدین و پاکباخته کشورمان تحمیل شده است؟!

چرا از هنگام تهیه لایحه عفاف تاکنون، ناهنجاری کشف حجاب گسترده‌تر شده است؟! چرا برخلاف تاکید رئیس قوه قضائیه و رئیس‌جمهور بر اجرای قوانین موجود، از اجرای آن خودداری شده است؟! چرا لایحه‌ای با ۹ ماده از سوی قوه قضائیه و افزایش آن به ۱۵ ماده توسط قوه مجریه وقتی به مجلس می‌رود به ۷۱ ماده و در حجم انبوه ۳۲۴۲۱ کلمه تبدیل می‌شود و نزدیک به یک سال در کوچه پس کوچه‌های مجلس معطل می‌ماند؟!

اقدام اخیر نیروی انتظامی در قالب «طرح نور» نه فقط تاکنون طرح موفقی بوده است بلکه با جرأت می‌توان گفت که تنها طرح و اقدام موفق و کارساز طی یک‌سال اخیر است. در این خصوص گفتنی است که اولاً؛ این طرح، کمترین ربطی به لایحه عفاف و حجاب ندارد بلکه اجرای قوانین موجود است که طی یک سال گذشته در حرکتی مشکوک، متوقف مانده بود. در صورتی که لایحه عفاف و حجاب به‌گونه‌ای که در مجلس تهیه شده است به تصویب شورای نگهبان برسد، از ادامه اجرای طرح نور نیز جلوگیری خواهد شد و امید تازه‌ای که با اجرای این طرح در افق پیش‌روی ملت پدید آمده است هم بر باد خواهد رفت!

در ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب آمده است «هر زنی در انظار عمومی، معابر یا اماکن عمومی که نوعاً در منظر نامحرم است، اعم از فضای حقیقی یا مجازی کشف حجاب کند، به نحوی که چادر یا مقنعه یا روسری یا شال و امثال آن‌ها بر سر نداشته باشد، در مرحله اول از طریق سامانه‌های هوشمند فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) با تطبیق با سایر بانک‌های اطلاعاتی اطمینان‌آور احراز هویت قطعی مرتکب، معادل یک دوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت جریمه ولیکن اخذ جریمه مذکور به مدت ۳ سال معلق می‌شود و با استفاده از سامانه‌های هوشمند یا پیامک یا پست، به وی اعلام می‌شود.

در صورت تکرار در مدت تعلیق جریمه (مرتبه دوم) علاوه‌بر اخذ جریمه مرتبه اول، معادل حداکثر جزای نقدی درجه هشت جریمه و از طرق مذکور به وی اعلام می‌شود، در مرتبه سوم توسط مرجع قضائی به جزای نقدی درجه شش و در مراتب بعدی به جزای نقدی درجه پنج محکوم می‌شود. در صورت تکرار بیش از چهار بار، مرتکب به مجازات تکرار جرم موضوع ماده ۳۷ این قانون، غیر از حبس محکوم می‌گردد»!

یک بار دیگر متن این ماده را بخوانید! پلیس از برخورد قانونی با کشف حجاب که «جرم‌مشهود» است و باید بلافاصله از آن جلوگیری کند، منع شده است! و به جای آن باید پس از مشاهده کشف حجاب از کشف‌حجاب‌کننده عکس بگیرد و خانم کشف‌حجاب‌کننده را از طریق سامانه‌ها شناسائی کند و سپس به او پیامک بزند و در نهایت خانم کشف حجاب‌کننده به جریمه نقدی محکوم خواهد شد و مطابق این ماده «اخذ جریمه مذکور به مدت ۳ سال معلق می‌شود»! و... یعنی پول بده و کشف حجاب کن! و تازه این جریمه هم ۳ سال به حالت تعلیق خواهد بود!

آیا قرار است این‌گونه با پدیده خانمان‌برانداز کشف حجاب مقابله شود؟! اگر لایحه یاد شده با همین فحوا تصویب شود، اولاً؛ دست دشمنان و عوامل مزدور آن‌ها را برای گسترش کشف حجاب باز می‌گذارد. ثانیاً؛ زنان و دختران فریب‌خورده و بی‌خبر از پشت صحنه این پدیده پلشت را در طرح فریب دشمنان به حال خود رها می‌کند و در نهایت زمینه را (به قول حضرت آقا) برای گام‌های خسارت‌بار بعدی فراهم می‌آورد.

از شورای محترم نگهبان انتظار می‌رود که تمامی مفاد لایحه عفاف و حجاب را با دقت‌نظر بررسی کند و همان‌گونه که روش پسندیده این شورا بوده و هست اجازه ندهد کمترین تخلفی از مبانی شرعی، اصول قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام در طرح یاد شده جای داشته باشد... اگرچه با توجه به شرحی که درباره تهیه این لایحه ارائه شد، بهتر آن است که طرح یاد شده از اساس کنار گذارده شود.

دیگر خبرها

  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • فیلم| ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • فیلم/ ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟