Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:05:46 GMT

جریان پویای وقف از معیشت تا توسعه امام‌زادگان در یزد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۰۲۱۹

جریان پویای وقف از معیشت تا توسعه امام‌زادگان در یزد

ایسنا/یزد فعالیت‌های اوقافی در استان یزد به وی‍ژه در هفته‌های پایانی ماه مبارک رمضان با قدرت ادامه دارد یه نحوس که در هفته‌ی اخیر شاهد توزیع تعداد قابل توجهی بسته معیشتی به واسطه فعالیت‌های اوقافی و کمک به ساخت ضریح یکی از امامازادگان در یزد بودیم.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های یزد در طول تاریخ اسلامی تاکنون، تمایل مردمان این دیار به اقدامات وقفی و اوقافی بوده است به طوری که حتی در شرایط نامطلوب اقتصادی نیز همواره این فعالیت‌ها منجر به نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوعانشان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌زادگان در طول تاریخ از زمان حیات خود، محور فعالیت‌های اوقافی و خیری بوده‌اند و این رویکرد حتی در زمان مرگ و پس از حیات آنها نیز ادامه داشته و در همین راستا نیز شاهد اقدامات گسترده خیری در استان با محور امامزادگان هستیم.

به گفته «محمدحسین کاظمی» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد، ۴۰۰ بسته گوشت گوسفندی گرم و ۴۵۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان از محل مرکز افق امامزادگان سید احمد و سید محمود (ع) سید الصحرا توزیع شده که یکی از رویکردهای مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای رزمایش ضیافت همدلی کمک و حمایت از افراد آسیب پذیر از کرونا بوده است.

وی در این باره گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم کمک و دستگیری از نیازمندان تاکید داشته‌اند به همین منظور ۴۰۰ بسته گوشت گرم به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان میان نیازمندان توزیع شده است.

کاظمی تصریح کرد: مرکز افق امامزاده سید الصحرا(ع) با همکاری خیران یزدی اقدام به تهیه و توزیع ۴۵۰۰ پرس غذای گرم با رعایت همه شیوه‌ نامه‎‌های بهداشتی بین روزه‌‎داران و اقشار نیازمند توزیع شد.

به گفته رئیس اداره اوقاف شهرستان یزد، از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی در چند نوبت میان مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، مساجد و افراد شناسایی شده و نیز متضرران از بحران کرونا تهیه و توزیع شده است.

«ابوالفضل زمانی» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه نیز گفت: در یک مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه که در قالب طرح ضیافت همدلی در محل امامزاده شهیدان ( مالک و محمود ) علیه السلام بخش بهمن و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ۹۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام «مجید کرمی» معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در رابطه با برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: امسال در ایام ماه مبارک رمضان ۳۳۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و ساکنان مناطق مختلف استان توزیع می‌شود که بخشی از ان نیز تاکنون توزیع شده است.

وی افزود: این بسته‌ها شامل  مواد غذایی از جمله برنج، روغن، گوشت و دیگر مایحتاج است و خوشبختانه در شهرستان بافق نیز هم اکنون تعداد ۴۰۰ بسته معیشتی با همکاری بسیج کارگری شهرستان بافق در محل امامزاده عبدالله (ع) بافق بین اقشار آسیب پذیر توزیع شده است.

کرمی در ادامه بیان کرد: اما در قالب این کمک‌های مومنانه، یک خیر یزدی نیز دو میلیارد ریال برای ساخت ضریح امامزادگان سید خلیل الله و سید جلیل الله(ع) اهدا کرد که صرف این منظور شد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: پس از وصول مبلغ مذکور و انعقاد قرارداد برای ساخت و نصب ضریح امامزادگان سید خلیل الله و سید جلیل الله (ع) توسط این اداره با هنرمندان ضریح ساز داخل استان این ضریح مطهر طی مراسمی معنوی در ایام محرم سال جاری در محل مورد نظر نصب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وقف يزد اوقاف استانی فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان توزیع شده بسته معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران