Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول راه‌اندازی سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان گفت: این سرای نوآوری با هدف ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت راه‌اندازی شده و توانسته فرصت شغلی برای ۵۰۰ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی فراهم کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محسن لوح موسوی، مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق اصفهان و دانشگاه، بخشی از ماحاصل برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این سرای نوآوری را ارائه و اجرای دو طرح کلیدی با عناوین طرح پویش و طرح همصدا (همکاری موثر صنعت و دانشگاه و اتاق اصفهان) دانست و تاکید کرد: هر دو طرح با استقبال خوب صنعت استان مواجه شده است و طرح دوم، توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین ۱۴۰ طرح به عنوان برترین راهکار و الگوی همکاری صنعت و دانشگاه در سال ۹۹ انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اختصاص ۷ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

وی با بیان اینکه در ابتدای سال ۹۹ و مواجهه با بحران کرونا مبلغ ۷ میلیارد ریال تسهیلات از طرف اتاق بازرگانی به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شد خاطرنشان کرد: این اقدام منجر به تولید ۱۰ محصول مختلف در حوزه کنترل بحران کرونا شد که معاونت علمی ریاست جمهوری در سال گذشته از آن‌ها بازدید کرد.

لوح موسوی افزود: در سال ۱۳۹۹ سرای نوآوری به صورت خودگردان و بدون نیاز به بودجه دانشگاه اداره شد و کلیه هزینه‌های اداری و پرسنلی سرا از منابع خارجی تامین شده است. اعتبارات و بودجه اخذ شده از اتاق بازرگانی اصفهان برای سرا در حدود بیست میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ است و پیش بینی می‌شود درآمد‌های خارجی طرح‌ها و قرارداد‌های منعقده نیز به همین میزان باشد.

همکاری ۲۰۰۰ میلیارد ریالی با ذوب آهن اصفهان

مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه به طرح تولید کریستالیزاتور، بر اساس رایزنی با ذوب آهن اصفهان و سرمایه گذاران و دانشگاه با حجم سرمایه گذاری اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال و حجم سرمایه گذاری کل ۲۰۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این طرح تا مرحله داوری در شورای اقتصاد دانش بنیان استان پیش رفته و هسته فناور صاحب این فناوری در خصوص نمونه سازی و اخذ موافقت شرکت ذوب آهن به عنوان کارفرما اقدامات لازم را صورت داده است.

لوح موسوی ادامه داد: یک شرکت دانش بنیان نیز اقدام به تشکیل اسپیناف با دانشگاه با سهام برابر برای تولید نیمه هادی نموده است. از سوی دیگر با استقرار یک هسته فناور در زمینه ارائه خدمات مهندسی از راه دور موافقت شد. با این حال به دلیل نبود فضای استقرار در حال حاضر و نیاز به اجاره محلی در مرکز شهر اصفهان، هنوز هسته‌های فناور مورد نظر نتوانسته اند مستقر شوند. لازم به ذکر است که برای حل چالش کمبود فضا در بودجه سال ۱۴۰۰ اجاره محلی برای تامین فضای استقرار هسته‌ها پیش بینی شده است.

وی افزود: همه فعالیت‌های سرا بر اساس ارتباط با صنایع تولیدی و نیازسنجی این صنایع است. در این راستا بیش از ۱۰ چالش مشخص شناسایی و برای آن‌ها پروپوزال ارائه شده است. پ در سال جاری برای بازدید از ۱۱ شهرک صنعتی مهم و حل چالش‌های آن‌ها در قالب پروژه‌های استارتاپی و طرح‌های پویش و همصدا برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه با اشاره به اینکه تاکنون به غیر از قرارداد با اتاق بازرگانی با سه شرکت بزرگ تفاهمنامه منعقد شده است و یک قرارداد نیز برای هوشمندسازی شبکه توزیع برق با یک شرکت بزرگ منعقد و پیش پرداخت و مرحله دوم نیز دریافت شده، تصریح کرد: برای احصا استعداد‌ها و طرح‌های خلاقانه در جهت پیشبرد اهداف مدنظر، رویداد چالش فناوری و رویداد واتص (وبینار انتقال تجربیات صنعتی) و همچنین اعزام صنعتیاران سرای نوآوری به صنایع انجام شده است.

ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی جدید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان

لوح موسوی تحقق ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت را به عنوان اهداف اصلی این سرای نوآوری یاد کرد و گفت: با ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی جدید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان سعی شد تا در این مسیر گام‌های رو به جلویی برداریم. ضمناً با ارائه طرح‌ها به سرمایه گذاران و کشف فرصت‌های سرمایه گذاری در قالب «طرح رویش»، تجاری سازی و تولید ثروت در دستور کار سرا قرار گرفته است. ضمناً در مواجهه با بحران کرونا، ۱۰ طرح و پروژه تعریف شد و بخشی از آن‌ها از جمله تجهیزات ضدعفونی کننده و کیت تشخیص کرونا ساخته شده و آزمایش تست تشخیص کرونا با تخفیف و قیمت مناسب در اختیار اعضای اتاق بازرگانی و مردم اصفهان قرار داده شد.

برگزاری ماراتن صنعتیار به منظور کشف و آموزش رابطین بین صنعت و دانشگاه

وی همچنین به برگزاری «ماراتن صنعتیار» به منظور کشف و آموزش رابطین بین صنعت و دانشگاه (صنعتیاران) توسط سرای نوآوری در بهمن ماه ۹۹ اشاره کرد و شناسایی حداقل ۵ چالش مهم صنعتی در زمینه‌های کولینگ تاور، خاک نسور کوره‌های ذوب، طراحی سرشعله، ایده‌های ابتکاری در زمینه جعبه‌های جمع شو پیک موتوری و قالب سازی سریع در شرکت همگام خودرو آسیا را از جمله ننایج آن معرفی کرد.

لوح موسوی با اشاره به جذب بیش از ۲ میلیارد ریال از منابع خارج از دانشگاه برای پیشبرد اهداف سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه از اجرای طرح پویش در قالب «نمایشگاه آنلاین پویش کار و مهارت آموزی سرای نوآوری» با هدف معرفی نیروی کار از دانشگاه به صنعت و آغاز به کار و کارآموزی بیش از ۳۰۰ دانشجو در بنگاه‌های اقتصادی و دریافت بیش از ۲۰۰ موقعیت شغلی برای ۳۰۰۰ درخواست واصل شده از طرف متقاضیان خبر داد.

انعقاد قرارداد استارتاپی با شرکت گلنور در خصوص ساخت پنل الکترونیکی هوشمند

مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه در پایان به انعقاد قرارداد استارتاپی با شرکت گلنور در خصوص ساخت پنل الکترونیکی هوشمند از پیگیری برای تاسیس شرکت در زمینه تولید نیمه هادی‌ها با مشارکت بهیار صنعت و دانشگاه آزاد استان اصفهان با سهام برابر و تایید آن در شورای اقتصاد دانش بنیان استان سخن گفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان اتاق بازرگانی اصفهان سرای نوآوری اشتغال زایی تولید فناورانه اتاق بازرگانی اصفهان اصفهان و دانشگاه اتاق بازرگانی صنعت و دانشگاه میلیارد ریال دانش بنیان لوح موسوی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی به دلیل کوتاهی در معرفی استان کرمان گفت: وظیفه وزارت میراث فرهنگی است که کرمان را معرفی کند و سوال اینجاست که کرمان با این همه ظرفیت‌های گردشگری چه جایگاهی دارد؟ 

سیدمهدی طبیب زاده ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کرمان و ظرفیت‌های آن متاسفانه آنگونه که باید معرفی نشده است.

وی با بیان این مطلب که کرمان نسبت به سایر استان‌های دیگر ناشناخته‌تر است، تصریح کرد: باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و رسانه‌ها کرمان را با آنچه که هست، معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: به دنبال معرفی متفاوت و واقعی استان کرمان هستیم و کرمان را به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه‌‍گذاری قرار دهیم.

وی ادامه داد: رونق اقتصاد گردشگری کرمان مستلزم ورود توریست داخلی و بین المللی است و جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

طبیب زاده عنوان کرد: رسانه‌های استان در برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر خواهند بود.  

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره باید همه نهادها و سازمان‌ها همکاری کنند زیرا میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی به تنهایی نمی‌تواند آن را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: صاحب نظران بگویند که تولید محتوای کرمان چگونه باشد تا گردشگران به استان جذب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود