مردم از فریب قطبیسازی در انتخابات عبور کردهاند
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۰۴۳۶
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مجتبی زارعی در وبینار «انتخاباتی شورای مرکزی نهضت استادی خراسان رضوی»، بیان کرد: ۳۹ روز یعنی بالغ بر ۹۰۰ ساعت به رویداد انتخاباتی و بزرگ ایران زمان داریم و این مقدار زمان در نسبت با مدت مشابه خود در دفاع مقدس برای فتوحات بزرگ، زمان زیادی است.
وی ادامه داد: در این فرصت باقی مانده ملت، خرمشهرهای بزرگی را با نیروی لایزال آزاد کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: اگر در فاصله ۱۵ روزه از عملیات کربلای چهار تا کربلای پنج تفکر کنیم در خواهیم یافت که چگونه پس از یک شکست و یا عدم الفتح در کربلای چهار، تمهیدات ۱۵ روزه ایرانیان توانست به خلق عملیات شکوهمند کربلای ۵ منجر شود.
وی افزود: یکی از تفاوتهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نسبت به انتخاباتهای دیگر آرایش پرسشی بخشهای مختلف جامعه به اصل انتخابات و کاندیداهای انتخاباتی است. این وضعیتی فراگیر در شهرها و روستاهای ایران به وجود آمده که تمام مردم گاردی پرسشی دارند.
به گفته زارعی، وضعیتی که روش شناسی سست «برجام» و دولت ائتلافی اصلاحطلبان و تکنوکراتها آن را با بدعملی و بیعملی خود به وجود آورده است.
این استاد دانشگاه بیان کرد: در حال حاضر وقتی در اقصی نقاط کشور با مردم گفتوگو میشود، آنها میگویند انتخابات واجد کدامین امکان و تواناییها برای تولید و اشتغال و رونق کسب و کار مردم ایرانیان خواهد بود. این وضعیت به معنای مشارکت نکردن نیست بلکه قرار داشتن در وضعیت شک مثبت و پیش برنده مشارکت از وضعیت تردید به کنش و اقدام انتخاباتی است.
وی مطرح کرد: تبدیل شهرها و روستاهای ایران به مراکز و میدانهای پرسش، پاشنه آشیل بدعملان و لیبرالها و جریان شبه روشنفکری و از سویی نقطه قوت نیروهای انقلابی و مردمی است. این یعنی اینکه مردم صبور ایران با چشیدن طعم تلخ پیمان شکنی با خود و مشاهدات میدانی تنبلی دولت برجامی کنونی، از فریب قطبیسازیهای جعلی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم عبور کردند.
زارعی در پایان خاطرنشان کرد: سوالات مردم بدون توجه به حزبها و ائتلافها، شهرها و روستاها را از حالت منفعل و تن دادن به بهره کشیهای حزبی و برجامی انتخابات به کنشگریهای پرسشگرانه و مطالبهجویانه تبدیل میکنند. این آرایش پرسشی انتخابات قطعا به سود جبهه مردمی انقلاب است.
انتهای پیام/
مریم شمسایی نیا کد خبر: 1095354 برچسبها انتخابات ریاست جمهوری مجتبی زارعی بسیج اساتیدمنبع: ایسکانیوز
کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری مجتبی زارعی بسیج اساتید
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مقهور فریب حاشیهسازیهای دشمن درباره کشف حجاب نشویم
شبیر فیروزیان پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع حجاب گفت: تامّل در آیات قرآن کریم نشان دهنده این نکته راهبردی و مهم است که در نوع مواجهه با هر فتنه و ناهنجاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مانند مساله «کشف حجاب»، «اصل اساسی» و «اولویّت»، باید برخورد شدید و قهرآمیز با «ریشه ها»، «علّت ها»، «سامری ها» و «منافقانی» که عامل و نفوذیِ دشمن هستند و «شبکه های مولد ناهنجاری های اجتماعی» و «عاملان اصلیِ» ایجاد آن فتنه ها و ناهنجاری ها باشد، نه برخورد با معلول ها و قربانی های کف خیابانی.
وی ادامه داد: «گوساله های سامری» و «مسجد ضرارها» یی که پایگاه ایجاد ناامنی های عقیدتی، فرهنگی و سیاسی هستند باید با مدیریتی دقیق و هوشمند، سوزانده شوند یا تخریب شوند.
اینپژوهشگر در ادامه با اشاره به توصیهای از حضرت امیرالمؤمنین گفت: حضرت امیرالمؤمنین (ع) در توصیه ای به محمد بن حنفیه که پرچم سپاه در جنگ جمل را به او داده بودند، می فرمایند: «ارْمِ بِبَصَرِکَ أَقصَی الْقَوْمِ وَغُضَّ بَصَرَکَ وَاعلَم أَنَّ النَّصْرَمِن عِندِاللَّهِ سُبْحَانَه؛ به انتهای سپاه دشمن بنگر و دیده ات را (از آنچه که اراده ات را سست می کند) فرو افکن و بدان که پیروزی از سوی خداوند سبحان است.» (نهج البلاغه؛ خطبه ۱۱). درواقع توصیه امیرالمؤمنین (ع) به همه مجاهدان جهاد فرهنگی (اعم از فعالان خودجوش فرهنگی، اندیشمندان و کارگزاران) این است که در این جهاد، سرگرمِ مصادیق پیش پا افتاده و دمِ دستی و بدون اولویت نشوید؛ ماجرا را «راهبردی»، «عمیق»، «ریشه ای»، «جامع»، «برآیندی»، «فرآیندی»، «جریانی»، «چند ضلعی» و «چند بعدی» ببینید: «ارْمِ بِبَصَرِکَ أَقْصَی الْقَوْمِ؛ به انتهای سپاه دشمن بنگر».
فیروزیان گفت: همچنین حضرت علی (ع) می فرماید: «غُضَّ بَصَرَکَ». یعنی خیره نشو و چشمانت را نیمه بسته نگاه دار؛ از چه چیزی؟ از هرآنچه که ممکن است در میدان جنگ در تو «اختلال محاسباتی» ایجاد کند.از تعداد نفرات و تجهیزاتِ بزرگنمایی شده، از حواشی پر سر و صدا و از مصادیق و موضوعات غیراولویت دار. در مساله کشف حجاب نیز نباید فریب بزرگنمایی ها و حاشیه سازی های دشمن از کشف حجاب های خیابانی را خورد. بلکه باید «میدانِ اصلیِ نبرد» را درست تشخیص داد.
وی افزود: امروز میدان نبرد اصلی در مساله کشف حجاب، «مدیریت صحیحِ فضای مجازی» (بطور خاص، تلگرام و اینستاگرام) بوده و میدان نبرد اصلی، «نظارت دقیق بر شبکه نمایش خانگی» است. میدان نبرد اصلی، برخورد با «سلبریتی های قبح شکن و هتّاکِ مرتبط با سفارتخانه های غربی»، «برخورد با مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب»، برخورد با سرشبکه های مرتبط با دشمن هستند که با وعده پول، افرادی را برای قبح شکنی و کشف حجاب های خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند.
اینپژوهشگر در ادامه گفت: میدان نبرد اصلی، نظام آموزش و پرورش و آموزش عالیِ پر اشکال ماست که خروجی هایش در کف خیابان دیده می شود. میدان نبرد اصلی، اندیشه های فرهنگیِ خطرناکی بوده که از ابتدای انقلاب در ذهن برخی کارگزاران و تصمیم سازانِ کشور نقش بسته است. همچنین میدان نبرد اصلی نفوذی هایی هستند برای در امان ماندن خود از تیغ انتقاد، ما را مشغول به معلول های خیابانی و حواشی و امور غیراولویت دار کردند و می کنند. باید نیم نگاهی هم به خیابان داشت؛ ولی نه بگونه ای که ما را دچار «ناامیدی»، «فریب» و «اختلال محاسباتی» کند تا بخش عمده سیاستگذاری ها و مطالبه گری ها را نیز به سمت خیابان سوق دهیم. برخورد با معلولها بدون برخورد جدی با علت ها، نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه بر شدت آن می افزاید.
فیروزیان گفت: این اشتباهی بود که برخی در دهه هفتاد نیز که زمانه شروع تهاجم فرهنگیِ دشمن بود، مرتکب شدند؛ اما از آن سو امثال «شهید آوینی» و مرحوم «آیت الله مصباح یزدی» که درک عمیق تری از موضوع داشتند، ریشه ها و علت ها و سامری ها و منافقان و مرجفون و نفوذی های فرهنگیِ دشمن و سیاستگذاران پشت پرده فرهنگ را هدف می گرفتند و برخورد سخت با آنان را مطالبه می کردند.
وی در پایان افزود: سیاستگذاریها و قوانین در این زمینه نباید «تک بعدی» و تنها ناظر به «برخورد با مصادیق خیابانیِ کشف حجاب» طراحی شوند. برنامه عملیاتیِ دشمن در مسئله حجاب، منسجم، منظّم، چند بعدی، مکمل یکدیگر و به تعبیر قرآن، «صفّاً» (در یک صف واحد) است؛ «فَأَجمِعوا کَیدَکُم ثُمَّ ائتُوا صَفًّا؛ (فرعون گفت:)تمام نیرو و نقشه خود را جمع کنید و دریک صف (به میدان مبارزه) بیائید.» (طه: ۶۴). در نتیجه در جبهه حق نیز باید طرّاحی و برنامه عملیاتی و قوانین، چند لایه، منسجم، مکمل یکدیگر و «صَفًّا» باشد. این نوع جهاد فرهنگی است که دارای اتقان و مورد رضایت خداوند متعال است؛ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فِی سَبیلِهِ صَفًّاکَأَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوصٌ" (صف :۴).
کد خبر 6097765 زینب رازدشت تازکند