Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:00:18 GMT

تامین اکسیژن واحدهای صنعتی فعلا مشکلی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۰۴۸۵

تامین اکسیژن واحدهای صنعتی فعلا مشکلی ندارد

پیکان کلانتری در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت تأمین اکسیژن صنعتی، اظهار داشت: چندی پیش به دلیل آغاز موج جدید شیوع ویروس کرونا، مصرف اکسیژن پزشکی در بیمارستان‌ها افزایش یافت؛ همین افزایش تقاضا ما را مجبور به کاهش سهمیه مراکز صنعتی کرد به شکلی که تأمین اکسیژن صنعتی برای واحدهای تولیدی با مشکل مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی افزود: اما در حال حاضر به دلیل کم شدن موج شیوع کرونا و کاهش مصرف اکسیژن در مراکز درمانی، تأمین اکسیژن نیز به روال قبلی خود بازگشته است. البته باید توجه داشت که میزان تولید اکسیژن در کشور محدود است و واحدها با بالاترین توان خود در حال تولید هستند و اگر شاهد موج دیگری از شیوع کرونا باشیم، باز هم در تأمین اکسیژن واحدهای صنعتی به مشکل خواهیم خورد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات عدیده ای که داریم همچون محدود بودن تولید و عدم سرمایه گذاری در این بخش و البته احتمال بروز موج جدید که منجر به کاهش سهمیه واحدهای صنعتی می‌شود، جلساتی را در وزارت صمت داشتیم و در آخرین جلسه نیز در مورد ظرفیت تولید و چگونگی جلوگیری از بروز چالش صحبت کردیم. همچنین مسئولان وزارت صمت در مورد تأمین اکسیژن با وزیر بهداشت نیز صحبت کردند. امیدواریم این جلسات به نتیجه مشخصی برسد تا چالشی در ایام آتی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: در این حوزه، وارداتی صورت نمی‌گیرد، از این رو واحدها با تمام ظرفیت خود در حال کار هستند و تا زمانی که دستگاه‌های جدید به خط تولید اضافه نشوند نمی‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد.

کد خبر 5209459 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: اکسیژن ویروس کرونا مراکز درمانی واحدهای صنعتی پیکان کلانتری قیمت دلار بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس قیمت نفت ویروس کرونا قیمت یورو اقتصاد چین اقتصاد آمریکا قیمت طلا بازار سرمایه قیمت سکه بهار آزادی بورس تهران فولاد بازار سهام تأمین اکسیژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: چند واحد تولیدی با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل راهی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جمع صنعتگران و واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با حمایت مالی از این واحدهای تولیدی درصدد حضور قدرتمند در بین تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل بیان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می شود تا در کنار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

علایی اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا با کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

وی این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی و توانمندی اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح