Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای انجمن صنایع غذایی ایران امروز در دیدار با رییس و معاونان سازمان ملی استاندارد ایران ، به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود برای تقویت صنایع غذایی کشور پرداختند.

به گزارش ایران اکونومیست-غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع اعضای انجمن صنایع غذایی ایران، بار دیگر بر حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: نقطه نظرات و دیدگاههای صاحبان صنایع را پس از طرح در شورای عالی استاندارد و تصویب آن در دستور کار برنامه های اجرایی استاندارد قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان ملی استاندارد ایران ارتباط دو سویه صنایع با سازمان استاندارد را الزامی دانست و تصریح کرد: در ترسیم برنامه مرتبط با صنعت و استاندارد با پیشکسوتان همان بخش برای دریافت پیشنهادات مشورت می کنیم.
درنظر داشتن صنایع بزرگ برای انتخاب واحدهای نمونه، تعیین نرخ کیفیت، قیمت گذاری براساس کیفیت ، رفع موازیکاری ، استانداردسازی مواد خام، تایید صلاحیت مراجع صدور گواهی، تسهیل فرآیند تجارت، واگذاری برخی از امور به بخش خصوصی، ایجاد آزمایشگاههای تخصصی مرجع، تسهیل استاندارد برای تولیدکنندگان داخلی و مرجعیت اعطای گواهی نشان حلال از جمله مواردی بود که در این جلسه طرح و شریعتی طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد پاسخگوی آن بود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تفاهم اخیر این سازمان با سازمان های دامپزشکی و غذا و دارو افزود: در جریان تفاهم های صورت گرفته، مقرر شد، نتایج آزمون آزمایشگاههای هر دو سازمان که گواهی استاندارد 17025 را از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران دریافت کرده باشند مورد قبول ما نیز می باشد.
شریعتی ، تنوع تولید، بهره گیری از تکنولوژی و خوشنامی محصول را در انتخاب واحدهای تولیدی نمونه منطقی دانست و اظهار داشت: شاخص های معرفی واحد نمونه برگرفته از اجماع نظرات واحدهای تولیدی و صنعتی است که هر ساله بعد از معرفی واحدها در مراسم روز جهانی استاندارد احصا و روزآمد می شود.
وی درخصوص استاندارد حلال تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع اعطا کننده نشان و گواهی حلال در کشور است و دیگر نشان ها در بحث حلال اعتبار قانونی ندارد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه نمونه برداری، بازنگری و اصلاح ساختار در نمونه برداری محصولات را ضروری دانست و گفت: تولید کنندگان باید نسبت به تولید باکیفیت احساس مسئولیت داشته باشند و سلامت مردم را اولویت خود بدانند.
شریعتی در همین زمینه ادامه داد: هر قدر در نمونه برداری ها با خطا و عدم انطباق کمتری مواجه شویم می توانیم تمرکز و توان خود را برای فراهم کردن مسیرهای صادراتی برای تولیدکنندگان به کار گیریم.
وی صنایع غذایی کشور را به عنوان یک صنعت پیشرو و موثر برشمرد و افزود: محاسبه نرخ کیفیت بر اساس مقبولیت جامعه حاصل می شود که به دنبال آن طرح قیمت گذاری بر اساس نرخ کیفیت حاصل می شود.
صنایع غذایی ایران با صادرات 35 میلیارد دلار، سهم 18 درصدی از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است و 33 درصد از استانداردهای ملی که اجرای آن اجباری است به صنعت غذا مرتبط می باشد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رییس سازمان ملی استاندارد ایران نمونه برداری صنایع غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل احمدی در دیدار با مهدی حسین‌پور معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران و مدیرکل استاندار استان کردستان اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد صادرات و واردات از مرز باشماق مریوان، نیازمند آزمایشگاه استاندارد برای کنترل کیفی کالاها و مشتقات نفتی است.

وی گفت: هم‌اکنون استاندارد در مرز باشماق نماینده‌ای به منظور کنترل کالا دارد و هنوز آزمایشگاه رسمی و ثابتی در این مرز وجود ندارد.

وی ایجاد یک مرکز نمونه‌برداری ثابت استاندارد را در مرز باشماق لازم دانست و افزود: باتوجه به حجم زیاد صادارات و واردات کالا در مرز باشماق کنترل بر صادرات کالا در این مرز ضروری است.

احمدی تأکید کرد: در همراهی و حمایت از اداره‌کل استاندارد استان کردستان برای تقویت نظام تحولی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این دیدار گفت: بدون تردید توفیق سازمان ملی استاندارد ایران پس از ۲۶ سال در اعتبار سنجی به کالای ایرانی و عرضه آن به ۱۱۰ کشور جهان نشان از حاکمیت مدیریت جهادی با رویکرد انقلابی و مردمی ریاست سازمان ملی استاندارد ایران است.

مهدی حسین‌پور از حمایت و پشتیبانی در اتمام پروژه ساختمان صادرات و واردات استاندارد استان کردستان در مرز باشماق از فرماندار شهرستان مریوان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097972

دیگر خبرها

  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد