Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@23:12:34 GMT

اتهامات جدید تایوان به چین به پشتوانه آمریکا و جی ۷

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۰۶۴۱

اتهامات جدید تایوان به چین به پشتوانه آمریکا و جی ۷

وزارت خارجه تایوان چین را به تلاش برای عدم حضور این جزیره در جلسات سازمان بهداشت جهانی متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تایوان امروز (سه شنبه) چین را متهم کرده که دسترسی این جزیره به سازمان بهداشت جهانی را به شکل کینه جویانه‌ای مسدود کرده و سیاستهایش را بر جان مردم تایوان در اولویت قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انتقاد تایوان پس از آن مطرح شد که پکن به طور ضمنی اعلام کرد که اجازه شرکت مقامات این جزیره در جلسات سازمان بهداشت جهانی را نخواهد داد.

تایوان با حمایت جدی آمریکا تلاش بسیاری برای اخذ مجوز حضور به عنوان ناظر در جلسه آتی سازمان بهداشت جهانی انجام داده که این مسئله باعث عصبانیت چین شده است.

در اردیبهشت سال گذشته نیز یکی از مقامات سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که دبیرکل این سازمان "هیچ دستوری" برای دعوت از تایوان به منظور شرکت در مجامع این سازمان ندارد. به گفته وی اعضای این سازمان نظرات مختلفی درباره حضور این مقامات این جلسه در مجمع آتی داشتند.

در اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته نیز رئیس مجمع سازمان جهانی بهداشت در هفتاد و سومین نشست این مجمع لایحه معدودی از کشورها مبنی بر دعوت از تایوان برای حضور در نشست به عنوان عضو ناظر را رد کرد.

امسال نیز آمریکا و اعضای گروه 7 درخواست حضور تایوان در جلسات تصمیم گیری سازمان بهداشت جهانی را داشته‌اند که قرار است 24 می برگزار شود.

وزارت خارجه چین نیز در واکنش به این اظهارات روز دوشنبه اعلام کرد که این جزیره اگر خواستار دسترسی به نهادهای بین‌المللی است باید این موضوع را بپذیرد که بخشی از چین است، چیزی که دولت تایوان رعایت نمی کند.

هرچند سخنگوی وزارت خارجه چین در پایان گفت که ترتیبات لازم برای مشارکت تایوان در امور بهداشت جهانی انجام شده است اما سخنگوی وزارت خارجه تایوان چین را به دروغگویی و تلاش برای فریب جامعه بین‌الملل متهم کرد.

جوان او، سخنگوی وزارت خارجه تایوان مدعی شد: موانع کینه جویانه چین مانع اصلی در ناتوانی سازمان بهداشت برای مشارکت دادن کامل تایوان در مباحث فنی است.

به گفته استیو سالومون، مدیر حقوقی سازمان بهداشت هرچند سازمان بهداشت جهانی درحال همکاری با کارشناسان فنی تایوانی درخصوص ویروس کروناست اما دعوت از تایوان برای حضور در جلسات سازمان بهداشت به عهده کشورهای عضو است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ویروس کرونا اخبار چین اخبار آمریکا ویروس کرونا اخبار چین سازمان بهداشت جهانی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند

سفارت چین در اتاوا در بیانیه‌ای نوشته است: «اظهارات جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا تهمت‌های بی‌اساس است، ما این اظهارات را محکوم و قاطعانه با آن مخالفیم.»

این اظهارات زمانی مطرح شد که شبکه بی. بی. سی و خبرگزاری رویترز انگلیسی به نقل از نخست‌وزیر کانادا، پکن را عامل اصلی در دخالت در ۲ انتخابات اخیر فدرال این کشور می‌داند.

این بیانیه افزود: ما هرگز در امور داخلی اتاوا مداخله نکرده‌ایم و قصدی هم برای انجام آن نداریم.

سفارت چین خاطرنشان کرد که ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد و از حمله بی اساس به پکن دست بردارد.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره دخالت پکن در امور داخلی دیگر کشور‌ها و انتخابات آمریکا، گفته بود: این موضوع برخلاف اصول اصلی دیپلماسی ما است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است