Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:31:42 GMT

اعلام حمایت آمریکا از گفت‌وگو میان ایران و عربستان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۰۶۷۴

اعلام حمایت آمریکا از گفت‌وگو میان ایران و عربستان

یک مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا گفت که واشنگتن از گفت وگو میان ایران و عربستان سعودی حمایت می کند اما نقشی در آن ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری نشنال نیوز، جویی هود دستیار موقت وزیر امورخارجه آمریکا در یک نشست در اندیشکده بروکینگز گفت که دولت بایدن از تلاش های عراق برای میزبانی گفت‌وگوها میان تهران و ریاض حمایت می کند اما واشنگتن نقشی در آن نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار موقت وزیر امورخارجه آمریکا در امور شرق نزدیک همچنین تاکید کرد که حرف زدن همیشه بهتر از جنگیدن است.

وی ادامه داد: بسیار حائز اهمیت است که سعی کنید گفت وگوهای آزاد داشته باشید تا شرایط را از تنش خارج کند. آمریکا از این رایزنی ها پشتیبانی می کند اما کاری با آن ندارد و امیدواریم که میزبانی بغداد به شکل گیری نقشی مثبت برای عراق در منطقه کمک کند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی ادعا کرد که مقامات ایران و عربستان در بغداد با یکدیگر دیدار کرده و وارد گفت وگوهای مستقیم شده اند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز دوشنبه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه دور جدیدی از گفت وگوها بین تهران و ریاض در فضای مناسبی برگزار شده و مقامات سعودی نیز در وزارت خارجه این کشور انجام مذاکرات میان دو کشور را تأیید کرده اند، تصریح کرد: گفت وگوها بین تهران و ریاض هم درخصوص مسائل دو جانبه و هم منطقه ای بوده است. ما همواره از انجام چنین گفت وگوهایی در هر سطح و شکلی استقبال کرده ایم و این سیاست جدیدی نیست.

وی ادامه داد: باید اجازه بدهیم تا نتایج گفت وگوها را ببینیم و براساس نتایج رایزنی ها تصمیم گیری و قضاوت کنیم و اکنون زود است که در مورد نتایج و مسائل مربوط به این گفت وگوها اظهارنظری صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و عربستان آمريكا گفت وگوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین، البخیتی با انتشار پیامی تأکید کرد: «در زمانی که یمن و شام (لبنان و سوریه) مشغول جنگ با دشمن صهیونیستی هستند، عربستان با حضور وزیر خارجه آمریکا، نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را برگزار کرد تا ائتلاف عربی برای حمایت از امنیت اسرائیل تشکیل دهد.

کد خبر 848215 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان یمن و عربستان

دیگر خبرها

  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست