Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@19:26:34 GMT

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در ایام کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۰۷۱۰

خبرگزاری آریا- کووید 19 جهان را تحت تاثیر قرار داده است و مهاجرت تحصیلی به کانادا در ایام کرونا و شرایط آن نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. در گذشته افرادی که پذیرش تحصیلی خود از یکی از دانشگاه های کانادا را دریافت می کردند، با مراجعه به سفارت کشور کانادا ویزای تحصیلی خود را دریافت می کردند و بدون محدودیت خاصی راهی کانادا شده و دوره تحصیلی خود را آغاز می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از شیوع بیماری کرونا در جهان، دولت کانادا محدودیت های مهاجرتی را در این کشور تصویب کرد و به کمک آن ها توانست تا به نوعی مانع رشد هرچه بیشتر این بیماری شود. در این گفتار در رابطه با شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در ایام کرونا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. معافیت ها و محدودیت های سفر به کانادا برای دانشجویان بین المللی

برای این که بتوانید به عنوان یک دانشجو وارد کشور کانادا شوید، باید گواهی اجازه تحصیل در کانادا را در اختیار داشته باشد. همچنین باید نشان دهید که به یک موسسه آموزشی معتبر با برنامه آمادگی در برابر کویید 19 که توسط استان مربوطه تایید شده است وارد خواهید شد.

قبل از این که به کشور کانادا سفر کنید، اطمینان داشته باشید که کلیه قوانین را مطالعه کرده باشید و می دانید که چه کارهایی را قبل و بعد از ورود به کانادا باید انجام دهید. قوانین مربوط به پرواز به کانادا یا ورود به این کشور از طریق مرزهای زمینی نیز تفاوت هایی دارد. زمانی که قرنطینه شما در هتل به پایان رسید، باید قوانینی که دانشگاه یا موسسه آموزشی در اختیار شما قرار داده است را رعایت کنید. در صورتی که فردی خردسال و بدون همراه وارد کانادا شود از اقامت اجباری در هتل معاف خواهد شد.

درخواست برای اجازه تحصیل در کشور کانادا

به دلیل اثرات بیماری کرونا دولت کانادا اعلام کرده است که قادر به رسیدگی به درخواست های جدید به صورت همیشگی نیست و نمی تواند زمان دقیقی را برای رسیدگی به پرونده شما اعلام کند. به همین دلیل شما باید به صورت آنلاین درخواست خود را برای تحصیل در کشور کانادا ثبت کنید. در این رابطه اهمیتی ندارد که شما در کشور کانادا زندگی می کنید یا خارج از آن هستید.

زمانی که می خواهید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید باید مدارک زیر را ارائه دهید:

نامه رسمی پذیرش از یکی از موسسات آموزشی مورد تاییدکلیه مدارکی مورد نیاز برای درخواست اجازه تحصیل در این کشور که امکان ارائه آن ها وجود داردیک نامه توضیحی در رابطه با مدارکی که به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان ارائه آن ها وجود ندارد

در صورتی که به دلیل ناتوانی یا مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد نمی توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه دهید، می توانید آن ها را به صورتی کاغذی ارائه دهید. زمانی درخواست شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت که مدارک خود را به صورت کامل ارائه داده باشید و محل آموزش شما یکی از موسسات تایید شده در کشور کانادا باشد. به همین دلیل قبل از اقدام برای اخذ پذیرش از یک موسسه آموزشی حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید. زمانی که شما توانستید مجوز تحصیل در کانادا را به دست آورید، می توانید تحصیل خود را در این کشور شروع کنید یا تحصیلات خود را که پیش تر به صورت آنلاین آغاز کرده بودید را در این کشور ادامه دهید.

تکمیل نقص مدارک برای ویزای تحصیلی کانادا در دوران کرونا

در حال حاضر این امکان وجود دارد که فردی نتواند مدارک خود را به صورت کامل در اختیار داشته باشد اما برای اینکه درخواست فرد مورد بررسی قرار گیرد، اولین مدرک مورد نیاز نامه پذیرش از یکی از موسسات علمی مورد تایید است. در صورتی که این مدرک ارائه نشده باشد، مدارک ارائه شده توسط فرد بررسی نخواهد شد.

در صورتی که شما به مدارک دیگری برای ثبت درخواست خود نیاز داشته باشید، از آن جا که در حال حاضر شرایط بهتر از گذشته است و بسیاری از متقاضیان می توانند مدارک مورد نیاز خود را ارائه دهند، سفارت کشور کانادا به صورت خودکار به افراد زمان بیشتری برای ارائه مدارک نخواهد بخشید.

سفارت کشور کانادا با شما ارتباط برقرار خواهد کرد تا مدارک بیشتری را ارائه دهید. از زمانی که با شما ارتباط برقرار می شود شما تنها 30 روز زمان خواهید داشت تا مدارک تکمیلی را ارائه دهید.جمع آوری مدارک خود را آغاز کنید: بهتر است پیش از آنکه با شما تماس حاصل شود شروع به جمع آوری مدارک خود کنید چراکه ممکن است به طور معمول به زمان بیشتری برای جمع آوری مدارک نیاز داشته باشید. همچنین ایمیل خود را به خوبی مطالعه کنید تا متوجه شوید که به چه مدارکی نیاز خواهید داشت.برای بدست آوردن مدارک تکمیلی به شهر یا کشور دیگری سفر نکنید چراکه در صورتی که دلیل قانع کننده ای در اختیار داشته باشید، سفارت کشور کانادا به شما این فرصت را خواهد داد تا در تاریخ دیگری بتوانید مدارک خود را ارائه دهید. تمدید اجازه تحصیل در کشور کانادا

در صورتی که می خواهید برای مدتی طولانی تر در کشور کانادا بمانید، باید درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه دهید. در صورتی که که در حال تحصیل در کشور کانادا هستید و اجازه تحصیل شما درحال پایان یافتن است، برای ماندن در کانادا شما سه گزینه را پیش رو خواهید داشت:

در صورتی که می خواهید تحصیلات خود را ادامه دهید، ممکن است به شما اجازه تمدید اجازه تحصیل داده شود.در صورتی که تحصیلات شما به پایان رسیده باشد، شما ممکن است واجد شرایط درخواست برای اجازه کار پس از تحصیل باشید.در صورتی که نمی خواهید تحصیل کنید یا اجازه کار پس از تحصیل دریافت کنید، می توانید ویزای توریستی دریافت کنید.

برای اینکه بتوانید با موفقیت این کارها را انجام دهید باید درخواست خود را پیش از پایان زمان اعتبار اجازه تحصیل خود ارائه کنید.

توجه داشته باشید که شیوع بیماری کرونا بر بازار کار در این کشور نیز تاثیراتی را داشته است اما همچنان دانشجویان دوره های تمام وقت که در دانشگاه های مورد تایید تحصیل می کنند می توانند طول دوره تحصیل خود نیز به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند.

برای اینکه بتوانید در این شرایط خاص اطمینان بیشتری برای موفقیت در دریافت اجازه تحصیل در کشور کانادا داشته باشید، بهتر است از مشورت های وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC استفاده کنید چراکه تجربه ایشان در خصوص شناخت دانشگاه های مورد تایید و همچنین قوانینی که باید در هنگام و پیش از ورود به کانادا باید رعایت شود می تواند مسیر مهاجرتی شما در این دوره حساس را هموارتر سازد. مجموعه حقوقی کانادا پاس با تعهد به ارایه ممتازترین خدمات حقوقی مهاجرتی تا موفقیت شما در کنارتان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مهاجرت تحصیلی کانادا کرونا تحصیل در کشور کانادا سفارت کشور کانادا اجازه تحصیل صورت آنلاین درخواست خود خود را به صورت ارائه دهید بیماری کرونا مدارک خود داشته باشید مورد تایید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی

امام جمعه اصفهان گفت: ما هزار طلبه در مدارس امین داریم و حدود ۴۰۰ طلبه نیز در طرح هجرت در روستا حضور دارند، اما تحصیل و ادامه آن برای طلاب و روحانیون امر مهم‌تری است و طلاب نباید به این واسطه از درس بازبمانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مشاور وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت ضمن تبریک عملیات بزرگ سپاه پاسداران در حمله به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در مورد طوفان الاقصی فرمودند این شکست برای اسرائیل جبران ناپذیر است این شکست رژیم صهیونیستی نیز جبران نمی‌شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن در سال‌های گذشته درباره قدرت پدافندی و گنبد آهنین بسیار تبلیغ کرده بود گفت: آنها این را تلقین می‌کردند که کشوری نمی‌تواند به آنها حمله کند اما خود می‌توانند هر کشوری را مورد هدف قرار دهند ولذا بیشتر کشورهای عربی می‌ترسند و این ترس ریخته شد و قدرت ایران بسیار بالا رفت.

وی افزود: در آیه ۵۰ سوره مائده خداوند می‌فرماید اگر فردی ولایت یهود و نصاری را قبول کرد از آنها است، لذا برخی از کشورهای عربی را نمی‌توان مسلمان نامید و افرادی که در دل آنها بیماری است به سرعت به سمت یهود و نصاری می‌روند و قرآن کریم می‌فرماید چه بسا پیروزی خداوند فرامی رسد و آنها ابراز پشیمانی می‌کنند.

امام جمعه اصفهان عملیات وعده صادق را کار بسیار عظیمی برشمرد و عنوان کرد: بهترین تعبیر را امام (ره) داشت که فرمود اسرائیل غده سرطانی است، یعنی اگر مقابل آن نایستیم به یک کشور و منطقه اکتفا نمی‌کند و آن را در میان کشورهای اسلامی قرار داده‌اند تا آنها را بترسانند، اما مردم مظلوم غزه این ترس را از بین بردند و به مردم دنیا نشان دادند و هر کودک شیرخواری که اسرائیل می‌کشد بمبی بر علیه رژیم صهیونیستی است و مردم از آنها منتفر شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان این اقدام را کاری خدایی و از برکت خون شهیدان دانست و گفت: باید جوانان را با این کارهای ارزشمند آشنا کنیم و پیشرفت‌های نظامی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون را تبیین نمائیم.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود به حضور قشر روحانیت در وزارت نفت نیز اشاره کرد و گفت: البته ما هزار طلبه در مدارس امین داریم و حدود ۴۰۰ طلبه نیز در طرح هجرت در روستا حضور دارند اما تحصیل و ادامه آن برای طلاب و روحانیون امر مهم‌تری است و نباید طلاب به این واسطه از درس بازبمانند.

وی با تاکید بر ادامه تحصیل طلاب و روحانیون تصریح کرد: طلاب ما باید درس را ادامه دهند و باید از روحانیون مستقر در وزارت نفت نیز مسئله ادامه تحصیل را بخواهید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شاهانی مشاور وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت نیز گزارشی از مجموع اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام شده در حوزه ائمه جماعات مرتبط با وزارت نفت ارائه کرد و اظهار داشت: وزارت نفت در چهار شرکتی اصلی خود در سطح کشور حدود ۸۵۰ امام جماعت دارد و مدت ۸ سال است که در این زمینه کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده است و هر منطقه‌ای نیز مسئولی معین دارد تا بر کار نظارت کرده و مشکلات را پیگیری نمایند.

وی از برگزاری ۱۴ کارگاه آموزشی ویژه ائمه جماعت منطقه اصفهان و برگزاری ۴ دوره مجازی برای این روحانیون خبر داد و افزود: برگزاری سخنرانی، بیان احکام و مشاوره برخی از اقدامات این روحانیون است و هم چنین در جزایر خارک و عسلویه روحانیون ما حضور دارند و با تاکید وزیر نفت بر مسئله وجود نماز جماعت در کمپ‌های کارگری و شهرک‌های مصنوعی وزارت نفت نیز مساجد خوبی احداث شده و بر برنامه‌های فرهنگی آنها نظارت داریم.
حجت الاسلام والمسلمین شاهانی خاطر نشان کرد: در مورد مسئله حجاب و عفاف نیز مصوباتی داشته‌ایم و کنترل‌های خوبی شده است و بسیج صنعت نفت نیز کارهای فرهنگی خوبی انجام می‌دهد.

گفتنی است در استان اصفهان در بدو انقلاب حدود ۳ هزار مشترک مصرف کننده گاز وجود داشته است که این رقم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار واحد مصرف کننده گاز رسیده است و در حوزه روستاها در راستای خدمت به محرومین و تولید و اشتغال مولد به بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستا گازرسانی شده است.

کد خبر 748382

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • پشیمانم!
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد