Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:04:10 GMT

مرگ ۱۵ نفر و بستری شدن ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ در البرز

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۱۳۵

مرگ ۱۵ نفر و بستری شدن ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ در البرز

دکتر محمد فتحی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت : اکنون ۹۱۸ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان داشت: ۴۱ هزارو۵۱۰ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های البرز بستری شده اند که ۳۶ هزارو۸۱۸ نفر آنان بهبود یافته اند.

فتحی گفت : با ثبت ۱۵ واقعه دیگر مرگ بیماران کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته ، شمار کل جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا  تاکنون در البرز به سه هزارو۸۱۸ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز ، فردیس در وضعیت قرمز ، کرج ، ساوجبلاغ و نظرآباد در وضعیت نارنجی و طالقان و اشتهارد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه روند کاهشی ابتلا و مرگ و میرهای موج چهارم کرونا در استان کند است به مردم توصیه کردند که ضمن رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تا حد امکان در خانه ها بمانند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی کووید-19 فاصله گذاری اجتماعی استان البرز پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی کووید 19 فاصله گذاری اجتماعی استان البرز اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند

پس از اعتراف شرکت آسترازنکا در خصوص عوارض خطرناک واکسن کرونای خود، این شرکت شروع به جمع آوری این واکسن از سراسر دنیا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شرکت داروسازی انگلیسی آسترازنکا ادعا کرد که واکسن کووید خود به نام واکسیفریا را که یکی از اولین واکسن‌های تولید شده در زمان شیوع کرونا بود، به دلایل تجاری و مازاد شدن دوز‌های به‌روز شده، لغو کرده است.

براساس گزارش النشره، سخنگوی آسترازنکا گفت: با توجه به اینکه از آن زمان (شیوع کرونا) تاکنون واکسن‌های زیادی برای کووید-۱۹ ساخته شده‌اند، واکسن‌های به‌روز شده مازاد در دسترس هستند، این امر منجر به کاهش تقاضا برای واکسووریا شده است که دیگر توقف تولید شده است.

این امر پس از آن صورت گرفت که آسترازنکا آوریل گذشته برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن ضد کروناویروس آن می‌تواند عوارض جانبی کشنده‌ای مانند لخته شدن خون را ایجاد کند.

بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داد، آسترازنکا با شکایت دسته جمعی چند میلیون پوندی از سوی ده‌ها خانواده که اعلام کردند آنها یا عزیزانشان به دلیل واکسن معیوب این شرکت مریض یا کشته شده اند، مواجه است. وکلای آنها بر این باورند که برخی از این ادعا‌ها می‌تواند به ۲۰ میلیون پوند غرامت برسد.

آسترازنکا که در کمبریج مستقر است با این اتهامات مخالفت می‌کند، با این وجود در یک سند قانونی که در فوریه گذشته به دادگاه عالی انگلیس ارائه شد اعتراف کرد که واکسن آن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث پایین آمدن پلاکت خون و لخته شدن خون شود. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند
  • ۱۳۰ هزار بیمار در بیمارستان امام کرج خدمات درمانی دریافت کردند
  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • ببینید | مسعود فراستی برای مست عشق شمشیر را از رو کشید؛ انتقاد تند و تیز از فیلم حسن فتحی
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • هشدار سقوط سنگ در جاده کرج _ چالوس
  • ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد