Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهبانی صابر گفت: در سال جاری بیش از ۲۳۶ میلیارد ریال جهت توسعه و نگهداری فضای سبز در بودجه شهرداری منطقه یک لحاظ شده است که نشان دهنده نگاه ویژه و توجه به  مقوله فضاي سبز در این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، شهرها مراکز اصلی فعالیت انسانها می باشند که انسانها بخشی عظیمی از زندگی خود را در آن سپری می کنند که علاوه بر ايجاد محیطی برای تعاملات اجتماعی محلی برای تبادل فرهنگی و گذران اوقات  فراغت نیز می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرزندگی فضاهای عمومی شهری را به يک فضای امن تر، مطلوبتر و جذابتر که ظرفیت برای ارائه گزينه های بیشتر برای فعالیتهای اجتماعی و انتخابی افراد فراهم می کند ارائه میدهد.


افزایش جمعیت و رشد شتابان شهری در دهه ی گذشته، آثار سوئی را در پی داشته، تا آنجا که امروزه، اغلب مردم احساس می کنند که مناطق شهری برای زندگی و فعالیت مطلوب نیست.

رشد جمعیت شهرها به نوبه ی خود مسائلی همچون ترافیك، سر و صدا، افزایش کارگاه های صنعتی و مزاحمت شهری را در پی داشته است. یکی از راه حل ها برای حل مسائل زیست محیطی و تبدیل هر چه بهتر محیط شهری به محلّی قابل زیست برای شهروندان، ایجاد فضای سبز شهری، به ویژه ایجاد پارک های درون شهری است.


پــارك ارم همدان در ضلع شرقی بلوار ارم قرار گرفته است و تاكنون دو فاز از پارك مذكور طی سالیان گذشته اجرا شده است که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است. حال شهرداری منطقه یک که در سال گذشته عملیات پیاده رو سازی بلوار ارم را به اتمام رساند هم اکنون فاز جدیدی از احداث بوستان ارم را آغاز کرده است در همین رابطه گفت و گویی را مسعود دهبانی صابر، مدیر منطقه یک ترتیب دادیم که با هم میخوانیم:


"دهبانی صابر" با بیان اینکه شهرها به عنوان کانون هاي تمرکز فعاليت و زندگي انسانها براي اينکه بتوانند پايداري خود را تضمين کنند چاره اي جز پذيرش ساختار و کارکردي متأثر از سيستم های طبيعي ندارند گفت: دسترسي عادلانه به فضاي سبز، حفظ و نگهداري آن، از مؤلفه هاي اساسي در توسعه ی پايدار و عدالت اجتماعي میباشند و شهرداری منطقه یک با افزایش هرچه بیشتر فضای سبز به دنبال این مهم است.


مدیرمنطقه یک شهرداری همدان با اشاره اینکه پس از گذشت یکسال از اتمام پروژه پیاده رو سازی بلوار ارم شاهد رغبت و علاقه بسیار زیاد شهروندان به پیاده روی در این منطقه هستیم ابراز کرد: با تعریف هرچه بیشتر پروژه های انسان محور در شهر هم می توان رضایت شهروندان از شهری که در آن زندگی می کنند را افزایش داد هم باعث رشد ورزش شهروندی و بالطبع سلامت شهروندان شد.


دهبانی صابر افزود: در سالجاری بیش از 236 میلیارد ریال جهت توسعه و نگهداری فضای سبز در بودجه شهرداری منطقه یک لحاظ شده است که نشان دهنده نگاه ویژه و توجه هرچه بیشتر به  مقوله فضاي سبز و اهميت آن در این منطقه است.


وی در ادامه یکی از مهم ترین پروژه های فضای سبز سالجاری را احداث فاز جدید بوستان ارم دانست که از ابتدای سال آغاز شده است و عملیات اجرایی آن با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است که این پروژه با توجه به حضور شهروندان همدانی از تمامی مناطق شهر در بلوار و بوستان ارم می تواند باعث رضایت حداکثری شهروندان باشد.


وی همچنین ادامه عملیات اجرایی پارک ولایت و اتمام عملیات اجرایی در پارک های محله ای قهرمان با مساحت ۱۰هزار و ۲۰۰ متر مربع و کمال آباد با مساحت 7000 متر مربع را از دیگر پروژه های مهم فضای سبز در منطقه یک شهرداری دانست که عملیات اجرایی در پارک های قهرمان و کمال آباد به زودی به اتمام می رسند و در اختیار شهروندان عزیز همدانی قرار می گیرند.

 

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرداری منطقه ۱ فضای سبز استان همدان همدان شهرداری منطقه یک عملیات اجرایی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵؛ در پی بارندگی شدید و گرفتگی این شبکه دسترسی به کانال اصلی ، عوامل اجرائی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند و کارگران اداره مسیل‌های منطقه برای رفع گرفتگی شبکه آبرسانی به محل اعزم شده و در جهت بازکردن آن اقدام کردند.

حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد. در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیروهای امدادرسان اقدام به گشت و جستجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جستجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه ١۵ ،در حفظ جان کارکنان خود، حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه حتما بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 849196 برچسب‌ها سيل خدمات شهری منطقه ۱۵

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان