Web Analytics Made Easy - Statcounter

  

آمریکا و رژیم صهیونیستی طی دهه های گذشته تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا  از تشکیل یک جبهه متحد فلسطینی در مقابل جنایات نژادپرستانه صهیونیست ها جلوگیری کنند 

به گزارش ایرنا،  شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح نا آرام شده است و درگیری‌ها بین نیروهای اشغالگر صهیونیستی و فلسطینی‌ها روز جمعه گذشته مصادف با روز جهانی قدس به دلیل یورش و حمله نیروهای اسرائیلی به نمازگزاران در مسجد الاقصی شدت یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چند روز قبل از درگیری‌ها در مسجد الاقصی، درگیری‌هایی بین فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح بر سر تصمیم نژادپرستانه و ضد حقوق بشر رژیم صهیونیستی مبنی بر تهدید اخراج خانواده‌های فلسطینی از این محله به وجود آمده بود و در پی آن مردم بسیاری از نقاط سرزمین فلسطین از جمله قدس شرقی به حمایت از خانواده‌های محله شیخ جراح به خیابان‌ها آمدند و در محکومیت این اقدام همبستگی خود را با ساکنان محله شیخ جراح اعلام کردند.  

اقدامات زورگویانه اشغالگران صهیونیستی علیه مردم محله شیخ جراح در آستانه فرار رسیدن گرامیداشت روز جهانی قدس که هرساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حمایت جهان اسلام از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، موجب شد تا مردم فلسطین بار دیگر بغض فرو خفته خود از جنایات رژیم صهیونیستی و خودباختگی برخی از حکام کشورهای مرتجع عرب مقابل این رژیم سفاک و همچنین اعتراض به حرکت انفعالی برخی از گروهها و مسئولان فلسطینی طی دهه‌های گذشته تاکنون در مقابله با این جنایات را فریاد بزند.  

در شرایط کنونی همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس خطاب به جوانان فلسطینی به آن اشاره کردند، وحدت جهان اسلام برای مقابله با جنایات رژیم اسرائیل بسیار مهم است اما مهمتر از آن اتحاد و یکپارچگی فلسطینی‌ها است که با تمسک به آن می‌توانند معادله قوا را به نفع خود تغییر دهند. 

در این پیوند، حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:  « در قضیّه‌ی فلسطین همه‌ی دولتها و ملّتهای مسلمان، دارای وظیفه و مسئولیّتند، ولی محور مجاهدت خود فلسطینیان‌اند که امروز در درون سرزمین و بیرون آن حدود چهارده میلیون نفرند. وحدت و عزم واحد این جمع خواهد توانست کاری بزرگ صورت دهد. امروز وحدت، بزرگ‌ترین سلاح فلسطینی‌ها است.» 

رهبر معظم انقلاب اسلامی دشمنان وحدت فلسطینی را رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی قدرتهای سیاسی دیگر دانستند اما بر این نکته تاکید کردند که اگر از درون خود جامعه‌ی فلسطینی وحدت‌شکنی نشود، دشمنان بیرونی نخواهند توانست کاری بکنند. محور این وحدت باید جهاد داخلی و عدم اعتماد به دشمنان باشد. دشمن اصلی فلسطینیان، یعنی آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌های خبیث را نباید تکیه‌گاه سیاستهای فلسطینی قرار داد. 

ایشان افزودند: فلسطینی‌ها ــ چه در غزه، چه در قدس و کرانه‌ی باختری، چه در سرزمین‌های 1948 و حتّی چه در اردوگاه‌ها ــ همه یک واحد را تشکیل میدهند و باید راهبرد به هم پیوستگی را در پیش بگیرند؛ هر بخش باید از بخشهای دیگر دفاع کند و به هنگام فشار بر آن‌ها از ابزارهای در اختیار خود استفاده کند. 

همچنین خطیب نماز جمعه مسجد الاقصی در روز جهانی قدس خطاب به مقامات کشورهای عرب سازشکار با رژیم اشغالگر قدس گفت که  وعده حق الهی را فراموش و از آن بسیار دور شدید و به آن پشت کردید و بدانید که پیروزی آینده از آن خداست. 

 «شیخ یوسف ابو اسنینه»  خواستار قدرت، عزت و پایداری مردم فلسطین در این سرزمین و مقدسات آن شد و هشدار داد که در آینده خطر بیشتری قدس را تهدید خواهد کرد اما وعده داد که با پایداری مردم فلسطین و مقابله با اشغالگران،  سیاست بی‌عدالتی و اشغالگری دوام نخواهد آورد و مردم فلسطین در سرزمین پربرکت خود با صبوری ثابت قدم خواهند ماند.  

خطیب نماز جمعه مسجد الاقصی در ادامه سخنانش وحدت گروه‌های فلسطینی را برای مقابله با طرح‌ها و برنامه‌های صهیونیست‌ها ضروری دانست و افزود: از خدا می‌خواهیم که مردم ما را در خانه هایشان جای و قلب آن‌ها را با یکدیگر پیوند دهد و آن‌ها را در زمره بندگان صبور خود قرار دهد و در این صورت بیرون راندن این مردم از خانه هایشان امکانپذیر نیست.    

وی در بخشی از سخنانش که به اعتقاد ناظران سیاسی مقامات گروهی از جریان‌های سیاسی فلسطینی سازشکار با رژیم صهیونیستی را خطاب قرار داده است، گفت: به همه کسانی که در قدس، زمین و خانه خود را در اختیار دشمن قرار می‌دهند، می‌گوییم،  ذهن شما کجا رفته است؟ و فردا وقتی مقابل پروردگار خود قرار می‌گیرید از ترس پنهان نشوید. از عهدی که در نزد خدا شکستید، پشیمان می‌شوید.  

این بخش از اظهارات  «شیخ یوسف ابو اسنینه» در حالی بیان شد که بسیاری از مردم و گروه‌های فلسطینی، تشکیلات خودگردان فلسطینی را به وادادگی و سر سپردگی در برابر خواسته‌های رژیم صهیونیستی متهم می‌کنند.      

در این پیوند،   «طاهر السویرکی»  نماینده جنبش جهاد اسلامی در کمیته احزاب ملی و اسلامی خواستار تشکیل یک فرماندهی واحد برای مدیریت یک قیام مردمی شد بگونه‌ای که زمینِ زیرِ پایِ رهبران اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست را به آتش بکشد.  

 نماینده جنبش جهاد اسلامی در کمیته احزاب ملی و اسلامی، قدس را بخشی از اعتقاد و هویت امت اسلامی دانست و افزود: نیاز است که امکانات و نیروها برای حمایت از قدس و تمرکز بر روی این شهر مقدس بسیج شوند. 

وی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست پرونده قدس را در اولویت اول خود قرار دهد و جنایات دشمن در قدس را افشا کند و رهبران اشغالگران را به دادگاه بین المللی جنایی بکشاند. 

همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند، تنها دشمن وحدت فلسطینی‌ها، رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند و دولتمردان این کشورها طی دههای گذشته تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا همبستگی و وحدت بین نیروهای فلسطینی به وجود نیاید و همواره سعی کرده‌اند که با تطمیع برخی از مقامات و مسئولان برخی احزاب و جریان‌های فلسطینی و یا دادن وعده‌های پوچ به آن‌ها، از تشکیل یک جبهه متحد فلسطینی در مقابل جنایات نژاد پرستانه و ضد بشری رژیم اسرائیل جلوگیری کنند.  

 «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین»  (حماس) که به درستی از همان ابتدا با پیمان‌های منعقد شده بین تشکیلات خودگردان فلسطین و صهیونیست‌ها از جمله پیمان اسلو مخالفت کرده است با اعتقاد به اینکه رژیم اسرائیل چیزی جز حرف زور متوجه نمی‌شود،  مقاومت مسلحانه را موثرترین و جدی‌ترین راه برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی و تحقق آزادی سرزمین و مردم فلسطین دانسته است. 

 حماس پیش از این با صدور بیانیه‌ای به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد «توافق اوسلو» ، خواستار اتحاد گروه‌های فلسطینی در برابر اشغالگران شد و با اشاره به اینکه این جنبش برای تصمیم و کار واحد بین گروه‌های فلسطینی همواره آماده است، تاکید کرد که مقابله با پروژه عادی‌سازی رو به رشد بدون آنچه جنبش حماس مدتهاست خواستار آن است یعنی تصمیم و کار واحد فلسطینی حاصل نمی‌شود.  

این جنبش فلسطینی با اشاره به اینکه توافق‌نامه اسلو، مساله و مردم فلسطین را به پیچ و خم‌های پوچ سیاسی سوق داد و به ضمائم توافق‌نامه‌هایی کشاند که برای مردم فلسطین جز دستبندها و دادن امتیازات بیشتر چیزی نداشته است تاکید کرد که قرارداد اسلو با اطمینان و درستی به ما ثابت کرد که مقاومت در همه اشکال و در راس آن، مقاومت مسلحانه موثرترین و جدی‌ترین راه برای مقابله با این [ رژیم ] اشغالگر و  تحقق آزادی سرزمین و مردم فلسطین است.  

حماس در این بیانیه اضافه کرد: اکنون پرونده ما مقابل پیشرفت و توسعه طرح‌های صهیونیستی در سرزمین ما در حال عقب‌نشینی است و در جریان توسعه این توافق سرطانی و محدودیت‌های اقتصادی، اشغالگران شمشیری بر گردن ما نهادند تا از طریق آن اشکال مختلف قراردادهای امنیتی و سایر توافقات اقتصادی را پشت سر بگذارند.  

حماس در این بیانیه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در پی توافق اسلو به دنبال هماهنگی امنیتی برای از کار انداختن مقاومت و رسیدن به دروازه‌های اقتصادی بود، افزود:  بستن دست مقاومت، آخرین راه نیست، بلکه دروازه اقتصادی به دروازه اصلی باج‌خواهی تبدیل شده است و اگر توافقنامه اسلو در سپتامبر ۱۹۹۳ امضا نشده بود، رژیم اشغالگر به این مسیر نمی‌رسید.  

حماس در این بیانیه با نثار درود به مردم بزرگ فلسطین در قدس، کرانه باختری، غزه و اردوگاه‌های دور از وطن به دلیل استواری و پایبندی به حقوق خود و ادامه جهاد و مبارزه با دشمن صهیونیستی برای عقب راندن آن‌ها تاکید کرد که مسیر عادی‌سازی که برخی از کشورهای عربی به آن سرعت داده‌اند، از پشت خنجر زدن به آرمان و مردم فلسطین است و کسانی که از این آرمان عبور کردند، فقط ناامید و شرمسار می‌شوند.  

این جنبش،  پایبندی خود به نتایج جلسه دبیران کل [ احزاب و جنبش‌های فلسطینی ] و تصمیماتی که در آن به منظور متحد کردن تلاش‌ها در برابر معامله قرن و بلند کردن صدا برای رد عادی‌سازی و موضع اتحادیه عرب در آخرین نشست خود، اتخاذ شد را اعلام کرد و افزود: بیت المقدس پایتخت ابدی و قطب نمای مبارزه و همبستگی فلسطین خواهد بود و هیچ کس حق ندارد آن را به پایتخت اشغالگران تبدیل کند.  

در این پیوند « مروان ابو رأس»  عضو اتحادیه علمای فلسطین از گروههای مقاومت در کرانه باختری خواست تا با استفاده از تمامی ابزارهای موجود به مقابله با ارتش اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست برخیزند. 

وی خاطرنشان کرد: جهان عرب و امت مسلمان در لحظات سرنوشت ساز تاریخی کنونی می‌بایست به مسئولیت خود عمل کرده و مردانگی، شهامت و کرامت خود را به منصه ظهور برساند. 

همچنین «موسی ابومرزوق» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر ضرورت تحقق مصالحه ملی فلسطینی، وحدت و پایان چنددستگی میان گروههای فلسطینی تاکید کرد. 

ابومرزوق افزود: تنها راه احقاق حق، وحدت ملی و حل اختلافات به رغم دشواری آن است. 

 «زیاد النخاله»  دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با تاکید بر ادامه نبرد با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: شهر بیت المقدس با توجه به پایمردی ساکنان و رزمندگانش بیش از پیش قدرت یافته و حول محور مقاومت گرد آمده است. 

وی همه گروه‌های فلسطینی را به یک نشست فوری برای توافق بر سر یک برنامه ملی جهت مقابله با اشغالگران اسرائیلی دعوت کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین «زیاد نخاله» روز جمعه هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه اتفاق می‌افتد تایید می‌کند که جهاد و مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی یک حقیقت ثابت است که همه باید به این حقیقت بپیوندند و از آن دوری نکنند.  

وی افزود: ما مردمی هستیم که به رغم ظاهر شدن حکومت خیالی (تشکیلات خودگردان فلسطین) که مشاهده می‌کنیم در دستگاههای امنیتی و پلیس شکل گرفته و شبانه روز بر همکاری‌های امنیتی با دشمن کار می‌کنند،  همچنان تحت اشغال هستیم.  

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: این حکومت (تشکیلات خودگردان فلسطین)  توهم دارد که ممکن است هماهنگی‌های امنیتی، دشمن را متقاعد کند که به ما یک کشور اعطا کند و اینکه تلاش برای همزیستی با اشغالگران از طریق انتخابات همانند آن است که ما با آزادی کامل زندگی می‌کنیم در حالیکه اتفاق های گذشته از زمان امضای توافق لعین «اسلو»  ثابت کرد که این توهمات کاذب است.  

نخاله خاطرنشان کرد که آنچه امروز نسبت به محاصره غزه، تحت تعقیب قراردادن مردم ما، دستگیری و تخریب خانه‌ها، گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین در قدس و کل کرانه باختری، حمله به مسجد الاقصی و تجاوز به محله‌های قدس و تجاوز به حقوق شهروندان و دارایی مردم ما انجام می‌شود، همه ثابت می‌کند که ما همچنان تحت اشغال زندگی می‌کنیم و باید در برابر اشغالگران  مقاومت کنیم و با ادعاهای باطل با آن‌ها زندگی و برخورد نکنیم.  

برچسب‌ها اسرائیل آسیای غربی جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم صهیونیستی فلسطین روز جهانی قدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل آسیای غربی جنبش مقاومت اسلامی حماس اسرائیل آسیای غربی جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم صهیونیستی فلسطین روز جهانی قدس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد.

 در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهاد‌ها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک» (آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیرو‌های امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صد‌ها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیرو‌های ساحت میدانی جبهه خود را مشخص و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیرو‌های منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی