Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، جامعه روحانیت شهرستان ورامین در پی جنایت شهادت دانش آموزان افغانستان بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کردند. 

بسم الله الرحمن الرحیم

بای ذنب قتلت ؟! به راستی دانش آموزان دخترِ هَزاره‌ای به کدامین گناه باید کشته شوند ؟! در تمام دنیا مدرسه، محلی امن و آرام برای آموزش افراد است، در افغانستان اما، در دبیرستانی که مزین بنام سیدالشهداء (ع) می‌باشد چرا باید چنین اتفاق دهشتناکی علیه نوجوانان مظلوم شیعه افغانی انجام گیرد؟

در بخشی از این بیانیه آمده است: بسیاری از کارشناسان معتقدند این حرکت های کور توسط ایادی آمریکا انجام می‌گیرد تا توجیهی بر ماندن آنها در افغانستان به بهانه امنیت آفرینی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سایه شوم آمریکای جنایتکار است که در هر کجایی حضور دارد چنین حوادثی را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما نیز به سهم خود شهادت و زخمی شدن تعداد قابل توجهی از عزیزان افغانی را به ملت شریف افغان خصوصا شیعیان هَزاره و روحانیت و مهاجرین عزیز ساکن در شهرستان ورامین تسلیت عرض نموده و این جنایت وحشیانه را محکوم می‌نماییم و از مقامات محترم وزارت امور خارجه کشورمان می‌خواهیم تا با بکارگیری تمام ظرفیت‌های خود برای مجازات عاملان این جنایت در دادگاه‌های بین المللی استفاده نماید.

جامعه روحانیت شهرستان ورامین

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جامعه روحانیت شهرستان ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در نشست خبری در محل سالن جلسات اداره‌کل برگزار شد به تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش و تشریح ۶۰ عنوان‌برنامه شاخص به‌مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم پرداخت.

وزیری در ابتدای سخنانش ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ۱۲۴ شهید فرهنگی و ۶۲۲ شهید دانش‌آموز و شهید استاد مرتضی مطهری، در توصیف جایگاه معلم اظهار داشت: واژه معلم، ماندگارترین واژه در هستی و نام معلم قرین با علم‌آموزی است.

وی با تأکید بر این‌که معلم باید دانش‌آموزان خود را بر مبنای استعدادهای ذاتی به شکوفایی برساند، افزود: مدرسه، دالان دانشگاه نیست؛ بللکه محلی برای کارآفرینی است و کار معلم در واقع تحویل دادن انسان توانمند به جامعه است و معتقدیم نجات یک دانش‌آموز در مسیر رشد طبیعی خود نجات یک جامعه است و از نگاه ما هر دانش‌آموزی که در مدرسه شکوفا می‌شود تحول‌گر یک جهان خواهد بود.

***معلم در جامعه نقش یک تسهیل‌گر را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در ادامه سخنانش، نقش معلم در جامعه را به‌عنوان یک تسهیل‌گر دانست وگفت: معلم تنها نقش یاددهی را ندارد و سیاست اصلی آموزش و پرورش هم آموزش علم نافع و رساندن فرد به بلوغ شخصیتی است.

وزیری یادآور شد: کار معلم این است که انگیزه را در وجود دانش‌آموزان بی‌انگیزه، شعله‌ور کند و علاوه بر نیاز علمی به نیازهای اخلاقی و معنوی آن‌ها توجه ویژه داشته باشد.

وی هم‌چنین با اشاره به عملکرد و اقدامات اجرایی آموزش و پرورش استان در یک‌سال اخیر، حفظ آرامش، گسترش هم‌دلی و هم‌افزایی بین کارکنان و انسجام درون‌سازمانی را مهم‌ترین دستاورد این‌مجموعه، عنوان و اظهار کرد: احساس رضایت معلم برای حضور در سر کلاس ازجمله موضوعاتی است که در نتیجه آرامش و هم‌دلی بین کارکنان این حوزه به دست آمده است.

وزیری با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به استان سمنان افزود: در جریان این سفر، مشکلات و دغدغه‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش به مسئولان مربوطه، ارائه و در آینده‌ای نزدیک با مساعدت لازم، برخی از این مسائل، رفع و حل خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش، مهم‌ترین چالش فعلی این‌مجموعه را فضای تخریبی و فرسوده در غرب استان برشمرد و گفت: در تلاشیم تا نهضت مدرسه‌سازی را با کمک دولت، مجمع خیران و... در استان راه‌اندازی و محقق سازیم.

وی با اشاره به ۳۳ تا ۳۵ درصد مدارس تخریبی استان اظهار داشت: بیش‌تر این مدارس در حاشیه شهرها وجود دارد و در سال گذشته، مبلغ اعتبارات ویژه بهسازی، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که سال جاری به یک‌هزار میلیارد تومان رسیده و در بحث مولدسازی نیز شاهد رشد وارتقا بوده و بیش از ۳۷۵ هزار میلیارد تومان اجرایی شده است.

وزیری افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با استخدام جدید و تأمین نیروی انسانی، مشکلی در بحث ساماندهی نیروها نخواهیم داشت و فرآیند سازمان‌دهی نیروها نیز در تابستان انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: با درخواست بیش از ۱۴۰۰ فرهنگی متقاضی مسکن، رایزنی‌هایی برای تحقق این امر و واگذاری زمین و تأمین مسکن فرهنگیان، صورت گرفته و در سفر مقام عالی وزرات مقرر شد تا اولین دهکده المپیک ورزشی در استان در شهر جدید سرخه ایجاد شود و موافقت اولیه آن نیز اخذ و گفت‌وگوهایی برای تحقق این مطالبه انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش و توسعه مدارس و هنرستان‌های شاهد در سال جاری، توزیع شیر رایگان در ۴۰۰ آموزشگاه و صعب‌العبورترین روستاهای استان را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم پس از وقفه هفت ساله، دانست و مشارکت ۳۰۰ درصدی خیران در زمینه مدرسه‌سازی و صدور بیش از ۶ هزار سند مالکیت برای مدارس و املاک آموزش و پرورش را از دیگر دستاوردهای این دولت برشمرد.

وزیری در پایان سخنانش تصریح کرد: آیین نواختن زنگ «سپاس‌معلم» هم‌زمان با سراسر کشور با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در مدارس فرزندان خود، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری آیین تجلیل از ۱۰۰۰ معلم در ۱۰۰۰ مدرسه، اعزام ۴۰ نفر از فرهنگیان برای شرکت در برنامه دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار فرهنگیان با خانواده شهدای فرهنگی و شهدای دانش‌آموز و شهدای ورزشکار، آیین تجلیل از معلمان نمونه استانی و شهرستانی، برخی از برنامه‌های گرامی‌داشت هفته معلم در استان سمنان است.

***نقش و جایگاه معلم در جامعه، بی‌بدیل و بی‌نظیر است

وزیری با بیان این‌که هر تصویری برای آینده جامعه و هر آرزویی که برای کشور داشته باشیم تنها به دست معلمان، محقق می‌شود، افزود: هیچ قله‌ای فتح‌شدنی نیست؛ مگر به دست توانای معلم و بی‌شک نقش و جایگاه معلم در جامعه، بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان تأکید کرد: معلمی در جامعه شغل شریفی است و خدا را شاکریم که جامعه نخبگانی آموزش و پرورش استان با تمام تلاش و اهتمام خود در خدمت دانش‌آموزان این مرز و بوم است و معتقدیم که معلمان، افسران سپاه پیشرفت و معماران آینده‌ساز کشور هستند و وظیفه ما نهادینه‌سازی دو شعار «همه دست‌بوس معلم هستیم» و «همه پای کار تعلیم و تربیت هستیم» در این هفته است.

وزیری در ادامه سخنانش ضمن سپاس‌مندی از جامعه نخبگانی آموزش و پرورش سمنان چه در سطوح اداری و چه در سطوح آموزشی، از اولیای دانش‌آموزان به‌عنوان شریک خوب این‌مجموعه در مدارس استان، قدردانی و خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه‌ی ۱۰۰۰ تجلیل از ۱۰۰۰ معلم در ۱۰۰۰ مدرسه استان ازجمله برنامه‌های شاخص هفته معلم است و فرآیند رقابتی انتخاب معلم نمونه که از اوایل اسفند سال گذشته آغاز شده بود با معرفی ۳۳ معلم نمونه منطقه‌ای و انتخاب سه معلم نمونه استانی به کار خود پایان داد و از برترین‌های این جشنواره، ۲۰ اردیبهشت سال جاری با حضور معاون وزیر در سمنان تجلیل خو.اهد شد.

***اعزام ۴۰ معلم استان سمنان برای دیدار رهبری در روز معلم

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان اظهار داشت: ۶۰ عنوان‌برنامه شاخص به ادارات شهرستان‌ها و مناطق اعلام شده و تمامی برنامه‌های هفته بزرگداشت معلم در راستای تکریم معلمان و شأن و جایگاه آن‌ها برنامه‌ریزی شده و فرصت مناسبی است تا دستاوردهای مهم آموزش و پرورش در این هفته، تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به معلم و نقش و جایگاه مهم آن‌ها در جامعه از اعزام ۴۰ فرهنگی استان برای دیدار با مقام عظمای ولایت و بهره‌مندی از فرمایشات و فیوضات ایشان خبر داد و افزود: جامعه نخبگانی آموزش و پرورش استان را معلمانی فکور، سخت‌کوش، صبور و دانش‌آموزانی با ضریب هوشی بالا و بابصیرت تشکیل می‌دهند و به‌همین دلیل از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.

وزیری تصریح کرد: کسب رتبه دوم کنکور در کشور، کسب رتبه چهارم کشوری در بحث امتحانات نهایی به‌عنوان یک معیار پایه، کسب ۴۷ مدال در المپیادهای علمی توسط دانش‌آموزان، چاپ و توزیع کتاب «راه نهایی» در زمینه کیفیت‌بخشی حوزه آموزش، کسب رتبه سوم کشوری در مولدسازی، راه‌اندازی هنرستان جوار صنعت و معدن با توجه قطب صنعتی بودن استان و معادن سرشار، توزیع چهار مرحله تجهیزات هنرستانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان، کسب ۱۰۲ رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی، هنری، پرورشی و... توسط دانش‌آموزان، شرکت فعال و کسب رتبه برتر در مسابقات قرآن و عترت پس از چند سال وقفه توسط دانش‌آموزان مدارس استثنایی، کسب رتبه اول کشوری با انجام ۹۶درصدی سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان، توزیع شیر رایگان در ۴۰۰ آموزشگاه استان و صعب‌العبورترین روستاها، برخورداری از وضعیت مطلوب به‌کارگیری نیروی انسانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را از دستاوردهای مهم آموزش و پرورش با عنایت و اهتمام دولت سیزدهم دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در پایان سخنانش اظهار داشت: از مجموع ۹۲ هزار پذیرفته‌شده در آزمون استخدامی، ۴۰۱ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و بیش از ۵۰۰ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش خواهند شد و تمام تلاش مسئولان مجموعه این است که ساماندهی و سازماندهی نیروهای انسانی در تابستان سال جاری انجام شود تا مهر خوبی را پیش رو داشته باشیم و امید داریم که این امر محقق شود و تنها مسئله جدی ما در حوزه تأمین نیرو در رشته‌های تخصصی و هنرستان‌ها خواهد بود.

گفتنی است، در پایان نشست با حضور اصحاب رسانه و خبر از نشان ستاد بزرگ‌داشت مقام معلم، رونمایی و از خبرنگاران تجلیل شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901216

دیگر خبرها

  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • معلمان دریچه دانایی را به روی دانش آموزان می گشایند
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش