Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:38:04 GMT

خانه‌های هلال در استان قزوین به ۹۰ مورد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۳۴۲

خانه‌های هلال در استان قزوین به ۹۰ مورد افزایش یافته است

به گزارش ایرنا، حسن آصفی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر، اظهار داشت: تحقق این اتفاق خوب می‌تواند در بالا بردن سطح تاب آوری جامعه بسیار موثر باشد و جلوی مراجعه مردم از مناطق روستایی به شعبات را بگیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه راه اندازی این خانه ها در سطح استان، دسترسی مردم به خدمات هلال احمر را آسانتر می کند؛ تلاش می کنیم توسعه آنها را در سال جاری نیز در دستور کار قرار داده و بتوانیم تمامی سطح استان و مناطق محروم قزوین را پوشش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: قزوین سال گذشته در حوزه آموزش از نظر کمیت و کیفیت مقام نخست را کسب کرد و آموزش به اقشار مختلف از جمله سربازان در پادگان ها با شعار هر خانواده یک امدادگر به منظور افزایش تاب آوری جامعه و کاهش تلفات هنگام سوانح اجرایی شد.

وی افزود: هم اینک موسسه علمی و کاربردی هلال احمر استان ۲۲ رشته آموزشی دارد و رشته مددکاری روانی و اجتماعی در موقع بحران را در مقطع کارشناسی برای اولین بار در کشور راه اندازی کرده است.

این مسوول گفت: با توجه به شرایط کرونا و مصوبات ستاد استانی مقابله با این ویروس، آموزش ها را به حداکثر با حضور ۱۵ نفر محدود کرده ایم و سعی کرده ایم کلاس ها را افزایش دهیم و آنها را در سالن هایی با ظرفیت بیشتر و حد نصاب کمتر برگزار کنیم.

وی گفت: قرار است آموزش تیم دادرس را به ۵۰ مدرسه در سطح استان افزایش دهیم که هم محصلان و معلمان آموزش ببینند و اگر در مناطق محروم خانه هلال نداریم این مدارس، خانه هلال استان نیز تبدیل شوند.

آصفی با اشاره به برگزاری آزمون ایثار در استان و کسب درجه ایثارگری توسط امدادگران استان، گفت: اولین استانی بودیم که توانستیم سال گذشته ۱۰ نفر از امدادگران دارای درجه ایثار را جذب کنیم و امسال نیز هفت نفر دیگر با درجه ایثار جذب خواهند شد.

وی با اشاره به گرانی و قیمت بالای تجهیزات امداد و نجات، افزود:هلال احمر، دستگاهی است که همواره در بحران ها وارد عمل می شود و در این میان تجهیزات و ست های آن قیمت بسیار بالایی دارند.

آصفی گفت: یک ست کوهنوردی امداد و نجات بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و جبران خسارات وارده به این ست ها در هنگام امداد و نجات بسیار دشوار است و حفظ و نگهداری از این تجهیزات از دغدغه های ما محسوب می شود.

وی با اشاره به تجهیزات لجستیک امداد و نجات استان، گفت: ۱۵ پایگاه ثابت، ۱۰ پایگاه موقت، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه کوهستان، ۴۰ دستگاه آمبولانس، ۲۰ دستگاه خودرو ست نجات و یک بالگرد در استان مستقر است.

این مسوول با بیان اینکه سال گذشته نیز در همه شهرستان های استان، بانک امانی تجیهزات پزشکی را راه اندازی کردیم، گفت: امیدواریم امسال این بانک ها را تقویت کنیم تا تجهیزات مورد نیاز بیماران از قبیل کپسول اکسیژن، ویلچر و تخت را با کمک خیران تهیه کرده و به صورت امانی در اختیار بیماران قرار دهیم.

آصفی با اشاره به توزیع کپسول های اکسیژن، گفت: روزانه نزدیک به ۱۴۰ تا ۱۵۰ کپسول به صورت سیار در اختیار مردم قرار می گیرد که کمک بسیار موثر به دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی در زمان پیک بیماری کرونا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به انبار ذخیره استان، گفت: این انبار،  براساس آیین نامه امداد و نجات سه درصد جمعیت استان را پوشش می دهد و شامل ذخیره زیستی، غذایی و بهداشتی است و به صورت یکپارچه با مدیریت کشوری در صورت بروز حوادث مورد استفاده قرار می گیرد.

این مسوول افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ امداگر، ۳۰ هزار عضو و ۱۰ هزار داوطلب داریم که در زمان شیوع کرونا پای کار بوده اند و تاکنون ۴۳ درصد از همکاران ما به کرونا مبتلا شده اند.

وی افزود: متاسفانه نیروی های هلال احمر در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار نگرفته اند که نقص در ستاد ملی مقابله با کرونا است و امیدواریم شاهد رفع این نقص باشیم.

این مسوول با بیان اینکه استان قزوین معین استان های تهران و البرز است، گفت: با توجه به اینکه قزوین از استان های حادثه خیز و معین پایتخت است پروژه احداث مرکز عملیات و پشتیبانی امداد و نجات انجیلاق را پیگیری کرده ایم که به زودی به بهره برداری می رسد.

آصفی اضافه کرد: این طرح ۱۰ هکتار است که فاز یک آن حدود ۸۵ درصد و کل پروژه ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا الان ۱۲ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی گفت: قرار است هفته بعد نماینده فدراسیون صلیب سرخ جهانی به استان سفر کند و ضمن بازدید از این طرح برای تخصیص حدود ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تصمیم گیری نماید.

این مسوول با اشاره به توزیع بسته معیشتی، گفت: هر هفته ۲۵۰ بسته معیشتی از سوی هلال احمر با کمک خیران در سطح استان توزیع می شود و در برخی مناسبت ها یک همایش بزرگ توزیع بسته های معیشتی نیز برگزار می کنیم.

آصفی گفت: برای ماه رمضان هم ۲ هزار بسته معیشتی تهیه شده است که بعد از عید سعید فطر توزیع می شود و هر بسته نزدیک به ۴۸۰ هزار تومان ارزش ریالی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه سال گذشته در حوزه های مختلف فعالیتی، خیلی خوب درخشیدیم و افتخارات زیادی کسب کردیم، افزود: تیم واکنش سریع استان مقام دوم کشور را کسب کرد که پیشانی امداد و نجات در سوانح و حوادث است.

آصفی گفت: در حوزه جوانان برای سومین سال بحث سفیران بشردوستی را به صورت ملی با میزبانی استان قزوین انجام دادیم و از معاونت بین المللی هلال احمر در حال پیگیری هستیم تا این برنامه را به عنوان یک حرکت بین المللی در صلیب سرخ جهانی ثبت کنیم.

وی افزود: در حوزه داوطلبان هم سال قبل، نذر آب سه را در سیستان و بلوچستان داشتیم که ادامه حرکت سال قبل بود که با کمک خیران و پیمانکاران خیر، بحث آب رسانی به سه روستای هامون به عنوان یک اقدام پایدار با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

آصفی اضافه کرد: در حوزه درمان نیز داروخانه هلال احمر استان به عنوان سومین داروخانه کشوری مطرح شد که نیازهای دارویی کمیاب در استان و خیلی از استان های دیگر را پوشش می دهد.

وی با بیان اینکه مرکز فیزیوتراپی هلال احمر قزوین جزو مراکز برتر در سطح کشور است، افزود: واحد تولید اندام مصنوعی هلال احمر استان که خدمات خود را با قیمتی ۱۰ برابر پایین تر از بخش خصوصی ارایه می کند سال قبل راه اندازی شد و جلوی افزایش هزینه و سفر معلولان و جانبازان استان را به استان های دیگر گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: با توجه به حجم مراجعات به داروخانه هلال احمر، امسال پنج مجوز جذب نیرو دریافت و تلاش کرده ایم با اضافه کردن کاربر تکنسین دارویی و پزشک داروساز پروسه تحویل دارو به بیماران را در داروخانه به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اقدامات هلال احمر استان در دوران کرونا، گفت: بالغ بر ۳۰۰ تیم هلال احمر استان طی یکسال گذشته در کنار کادر درمان و سپاه حضور داشته اند و خدمات خود را از توزیع ماسک، گندزدایی و غربالگری انجام دادند.

آصفی، هفته هلال احمر را روز کرامت انسان ها دانست و گفت: هدف از شکل گیری هلال احمر و صلیب سرخ جهانی با تاریخچه ای که دارد بحث کرامت انسانها و ایجاد صلح و سازش در جهان است و کسانی که تلاش می کنند آسایش و امنیت بیشتری در جهان حاکم شود در این مسیر قدم بر می دارند.

از ۱۸ تا ۲۵ اردیبهشت ماه به نام هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

برچسب‌ها امداد و نجات استان قزوین آموزش سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امداد و نجات استان قزوین آموزش امداد و نجات استان قزوین آموزش سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور هلال احمر استان امداد و نجات استان قزوین راه اندازی خانه هلال سطح استان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده اظهار کرد: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه 1403 و تا ساعت 05:00 امروز جمعه، 11 استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و 54 شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت 81 مورد عملیات انجام و به 2656 نفر امدادرسانی شده، 159 نفر اسکان اضطراری یافته اند، 118 نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در 281 منزل مسکونی تخلیه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها 160 تیم عملیاتی شامل (615 نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: 9 دستگاه چادر، 349 تخته پتو، 197 تخته موکت، 468 کیلوگرم نایلون، 155 بسته غذایی بین متأثرین از سیل در این 11 استان توزیع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی